EastBengalPro
FULL MEMBER
- Reaction score
- 0
- Country
Russia offers the best Su-30SME fighter planes (NATO named it: Flanker-C) and MiG-35 fighter planes (NATO name: Fulcrum-F) to Bangladesh, said Ilya Tarasenko, vice president for military cooperation technically at United Aircraft Corporation to Sputnik.
Ilya Tarasenko's statement was submitted to answer the tender request for the purchase of eight fighter planes for the Banladesh Air Force.
"Our country has worked together for years. The Bangladesh Air Force fleet consists mainly of Russian-made warplanes. We believe that our offer in this class of 4+ generation heavy and medium fighter aircraft with two seats is the Su-30SME and the MiG-35 fighter is the best in its class, "said Tarasenko at the 2019 International Maritime and Aerospace Exhibition at Langkawi, which began Tuesday.
Russian-made MiG-29 fighter aircraft, Mil Mi-17 helicopters and Yak-130 training aircraft have been used by the Bangladesh Air Force. reported by Darai SPUTNIK
Rusia Tawarkan Su-30SME dan MiG-35 ke Bangladesh
JakartaGreater.com – Rusia menawarkan pesawat tempur Su-30SME terbaik (NATO memberi nama: Flanker-C) dan pesawat tempur MiG-35 (NATO memberi nama: Fulcrum-F) kepada Bangladesh, kata Ilya Tarasenko, wakil presiden untuk kerja sama militer-teknis di United Aircraft Corporation kepada Sputnik.
Pernyataan Ilya Tarasenko disampaikan untuk menjawab permintaan tender pembelian delapan pesawat tempur untuk Angkatan Udara Banladesh.
“Negara kami telah bekerja sama selama bertahun-tahun. Armada Angkatan Udara Bangladesh sebagian besar terdiri dari pesawat tempur buatan Rusia. Kami percaya bahwa tawaran kami di kelas pesawat tempur berat dan menengah generasi 4+ dengan dua kursi ini adalah Su-30SME dan pesawat tempur MiG-35 adalah yang terbaik di kelasnya, “kata Tarasenko di ajang Pameran Maritim dan Aerospace Internasional 2019 Langkawi, yang dimulai Selasa.
Pesawat tempur MiG-29 buatan Rusia, helikopter Mil Mi-17 dan pesawat latih Yak-130 sudah digunakan oleh Angkatan Udara Bangladesh.
https://jakartagreater.com/rusia-tawarkan-su-30sme-dan-mig-35-ke-bangladesh/