What's new

Iranian cars ... Gonna buy if available?

K132 vs Shahin:

hoseindelavar-20200710-0002.jpg


hoseindelavar-20200710-0003.jpg


hoseindelavar-20200710-0001.jpg


Shahin:

hoseindelavar-20200710-0004.jpg


K132:

hoseindelavar-20200710-0014.jpg


hoseindelavar-20200710-0006.jpg


hoseindelavar-20200710-0007.jpg


hoseindelavar-20200710-0005.jpg
 
@Aramagedon
I'm not an expert in the crash testing videos but by the looks of it this car has to have a very good score passing the crash test in flying colors!
All I can say IMPRESSIVE!
Yeah you're right. Iran Khodro sedan cars are usually very solid. Crashing test video between Iranian national car "Samand" and Chinese national car "Geely":

https://www.aparat.com/v/e3g5O/خودروی_ملی_ایران_درمقابل_خودروی_ملی_چین_(تست_تصادف)
 
So what's the upcoming lineup for IKCO and Saipa?
K132, K125, K121, SP100, Shahin and many others.

خودروهای جدید در راه بازار ایران +تصاویر



در حالی که پس از خروج آمریکا از برجام و در پی آن قطع همکاری خودروسازان با شرکای خارجی طی حدود یک سال گذشته خودروی جدیدی وارد بازار نشد، در سال جاری تعدادی محصول جدید در بازار خودرو رونمایی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، گروه خودروسازی سایپا که سال۹۷ در نمایشگاه خودروی شیراز از محصول جدید ملی خود به نام رهام یا همان شاهین فعلی رونمایی کرد، حالا قرار شده در تیر ماه امسال این محصول را در بازار خودرو عرضه کند.





پربیننده ترین
همچنین اوایل اسفندماه سال گذشته این شرکت در جلسه هیأت دولت از دو محصول جدید دیگر خود در دو مدل سدان و کراس اوور رونمایی کرد که البته هنوز اسم این خودرو‌ها مشخص نیست اما طبق آنچه مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند، خودروی جدید سایپا با اتکا به مگاپلت‌فرم کاملا ایرانی SP100 طراحی شده‌ و قرار است در سال‌ ۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شود.

ایران خودرو 8 محصول جدید عرضه می‌کند
‌‎ایران خودرو هم وعده ورود 8 محصول جدید را داده که البته تعدادی از آن‌ها بهینه شده نسخه موجود یا دنده اتوماتیک خودروهای فعلی هستند؛ در این بین صندوق دار K132، کراس اوورK 125 و هاچ بک K121 جدیدترین‌ خودروهای آبی‌پوشان جاده مخصوص خواهد بود.



پروژه محصول K132 با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله اول با موتور EC5 و گیربکس دستی به بازار عرضه شود. دربرنامه توسعه‌ای پروژه محصول k132، تولیداین محصول باموتور ای . اف 7 توبورشارژپلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.





رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک، 207 پانوراما دستی و اتوماتیک و دنای برقی ارتقاء یافته محصولات قدیمی شرکت است.



مدیران خودرو دو خودروی جدید به بازار عرضه می‌کند





شرکت مدیران خودرو قصد دارد در سال جاری علاوه بر عرضه فیس لیفت mvm x33 و mvm 315، دو خودروی جدید چری تیگو8 و چری اکسیدTX را وارد بازار خواهد کرد.

کرمان موتور و سه خودروی جدید


‌‎کرمان موتور هم امسال قرار است با برند جک خط تولید خود را سرپا نگه خواهد داشت. جکS7 ، جک S4 و پیکاپT8 گزینه‌های روی میز این شرکت هستند که زمان عرضه آن‌ها فعلا مشخص نیست.

شاسی بلند X70 در راه بازار


‌‎ خودروسازان بم هم که در تولید خودروهای جیلی چندان موفق نبود در سال جاری بر همکاری با لیفان تمرکز کرده است؛ در میان محصولاتی که در سایت خودروسازان بم به چشم می‌خورد نام یک شاسی‌بلند بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند، X70 شاسی‌بلندی است که اگر پایش به ایران برسد پرچمدار لیفان در کشور لقب خواهد گرفت.

ماموت خودرو با چه محصولی وارد بازار می‌شود؟
ماموت خودرو که در پسا برجام با عرضه تو خودروی تیگوان و پاسات در بازار حضور داشت، اکنون به دنبال همکاری با یک برند چینی است.



شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت ماموت‌خودرو نیز قصد دارد با برندی به نام یِما که یک برند چینی است دو مدل T80 و T60 در ایران عرضه کند.

سیف خودرو به سراغ SWM رفت
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پادکست پیکان، یکی دیگر از شرکت‌هایی که به فکر عرضه خودرو‌های جدید افتاده سیف خودرو است؛ این شرکت که چند سال قبل واردات محصولات ژاپنی سوبارو را بر عهده گرفته بود، سال 97 از دو مدل BISU T3 و BISU T5 رو نمایی کرد اما با گذشت بیش از دو سال از رونمایی این دو محصول، فقط تعداد کمی از مدل T3 تولید شد.



به دلیل مشکلات ایجاد شده در تولید این خودروها سیف خودرو به سراغ برند SWM رفت و به تازگی به جای خودروهای T5، SWM G01 تولید شده در کارخانه خود را به مشتریان تحویل داده است.

تولد خودروسازی فردا با دانگ فنگ


از طرفی خانواده گرامی هم که در گذشته محصولات جیلی را در بازار ایران عرضه می‌کردند، این روز‌ها با جایگزین کردن دانگ‌فنگ به جای این محصول نام برند خود را به خودروسازی فردا تغییر داد . خودروسازی فردا دانگ فنگ ایکس ۵ را تولید خواهد کرد.

پرشیا خودرو هم خودروی چینی تولید می‌کند
در این میان پرشیا خودرو نیز که واردکننده خودرو‌های BMW است، شرکتی به نام مانیان خودرو ثبت کرده و شنیده شده که می‌خواهد محصولات لوکس برند هونگچی که زیر مجموعه Faw چین است را وارد بازار ایران کند که البته فعلا از مدل‌های این خودرو‌ اطلاعی در دسترس نیست.

این گزارش حاکی از آن است که با ادامه روند تحریم های بین‌المللی، جاده‌های ایران بیش از پیش در تسخیر خودروهای چینی خواهد بود و در کوتاه مدت نمی‌توان نسخه دیگری جز این برای صنعت خودرو پیچید.

Pics:

https://www.eghtesadonline.com/بخش-اخبار-برتر-186/442770-خودروهای-جدید-در-راه-بازار-ایران-تصاویر
 
Yeah you're right. Iran Khodro sedan cars are usually very solid. Crashing test video between Iranian national car "Samand" and Chinese national car "Geely":

https://www.aparat.com/v/e3g5O/خودروی_ملی_ایران_درمقابل_خودروی_ملی_چین_(تست_تصادف)
Real crash evaluation of Samand by Manoto paid and Bought TV
https://www.aparat.com/v/rYoku/ویدیوی_کامل_تست_تصادف_سمند_2017_سال_توسط_شبکه_معاند
 
Last edited:
we started our car industry sooner than japan , Korea or china and see where they are now if I'm lying please prove that

Wrong.

All three mentioned countries started their automotive industry earlier than Iran.

Establishment of the first Peykan assembly line in Iran: 1967.

Establishment of the first south Korean car manufacturing plants: early 1960's.
Establishment of the first nouth Korean truck manufacturing plant: 1950.

Establishment of the first Japanese bus manufacturing plant: 1904.
Establishment of the first Japanese car manufacturing plant: 1907.

Mitsubishi Model A from 1917:
767px-Mitsubishi_Model_A.jpg


Establishment of the first Chinese car manufacturing line: 1943.

Also, all these countries practiced not only protectionism (in south Korea for example, foreign car manufacturers were completely banned except for joint-ventures) but also industrial planning by the state and other supportive measures.

Yes, the south Korean and Japanese industries after WWII were export-oriented, but that does not mean public authorities shut themselves out. This is also in line with them being geopolitical vassals of the US regime, which opened up its markets to them, meaning that the political factor was just as important as the macro-economic strategy they chose.

The economic policies advocated by Iranian liberals (reformists + centrists), dictated to them by hostile foreign powers, IMF and World Bank, would inevitably result in a thorough de-industrialization of Iran except for the oil and maybe petrochemical sector (as happened under drunkard Yeltsin in Russia), as well as in Iran's loss of self-sufficiency in the strategic agricultural and food sectors, in other words on its total dependence on hostile foreign entities, which creates obvious security issues.

That's the whole aim of the liberal fifth-column and their global oligarchic masters.
 
Last edited:
Wrong.

All three mentioned countries started their automotive industry earlier than Iran.

Establishment of the first Peykan assembly line in Iran: 1967.

Establishment of the first south Korean car manufacturing plants: early 1960's.
Establishment of the first nouth Korean truck manufacturing plant: 1950.

Establishment of the first Japanese bus manufacturing plant: 1904.
Establishment of the first Japanese car manufacturing plant: 1907.

Mitsubishi Model A from 1917:
767px-Mitsubishi_Model_A.jpg


Establishment of the first Chinese car manufacturing line: 1943.

Also, all these countries practiced not only protectionism (in south Korea for example, foreign car manufacturers were completely banned except for joint-ventures) but also industrial planning by the state and other supportive measures.

Yes, the south Korean and Japanese industries after WWII were export-oriented, but that does not mean public authorities shut themselves out. This is also in line with them being geopolitical vassals of the US regime, which opened up its markets to them, meaning that the political factor was just as important as the macro-economic strategy they chose.

The economic policies advocated by Iranian liberals (reformists + centrists), dictated to them by hostile foreign powers, IMF and World Bank, would inevitably result in a thorough de-industrialization of Iran except for the oil and maybe petrochemical sector (as happened under drunkard Yeltsin in Russia), as well as in Iran's loss of self-sufficiency in the strategic agricultural and food sectors, in other words on its total dependence on hostile foreign entities, which creates obvious security issues.

That's the whole aim of the liberal fifth-column and their global oligarchic masters.
Well you are right . we must kill all competition . if we do that our car industry will flourish.
 
Back
Top Bottom