What's new

Altay & Turkish Main Battle Tank Programs

Something strange is going on this thread... :what:

minzdr.gif
 
Haha now Turkey has started designing its own tank engine, all of the countries that threatened turkey with withholding engines are crapping their pants because they just lost a customer and now they will have a new competitor. Big mistake made by them, they should have let Turkey export motorized platforms without making an issue regarding them using their motors, that way Turkey would have still been dependent on them and they could have made more money.

People thought that they could threaten Turkey with restrictions, sanction etc., instead of kneeling down Turkey overcame these obstacles by maximizing indigenous contribution to all projects. In the end Turkey is the winner.



Ooh Yeah ! :dirol:

And they (Yours) are extremely, extremely but extremely upset.:butcher:


Quote :

Güç Grubu Geliştirme Projesi

17 Mart 2015 Salı - 11:56

Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi sonunda hiçbir yabancı bağımlılık istemediklerini belirterek, "Proje içinde istediğiniz kadar yabancı personel kullanabilirsiniz, bilgi transferi yapabilirsiniz ama biz bütünüyle bütün detaylarıyla bağımsız bir sistem istiyoruz" dedi.

ALTAY tankında kullanılması planlanan güç grubunun, milli imkanlarla tasarlanması ve geliştirilmesini içeren Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TÜMOSAN Motor ve Traktör Sanayi AŞ arasında törenle sözleşme imzalandı. Sözleşmeye, SSM adına İsmail Demir, TÜMOSAN adına da Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Albayrak imza koydu.

İsmail Demir, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin içerisinde bulunduğu coğrafya itibariyle silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yurt içi imkanlarla karşılanmaya çalışıldığını belirtti.

Artık dışarıdan alma döneminin geçtiğini, dışa bağımlılığı sonlandırmayla ilgili çok güçlü bir iradeyle bu yönde yol alma zamanının geldiğini ifade eden Demir, "Bu yolu son hız alıyoruz ve bunu daha keskin ve daha katı bir şekilde almaya devam edeceğiz. Çünkü elimiz, dilimiz birkaç kez yandı. Bundan sonra artık buna karşı bütün tedbirleri almakla ilgili kararlıyız. Burada sonuna kadar gideceğiz. Bu çerçevede, motor, transmisyon, güç sistemi dediğimiz sistem en önemli unsurlardan birisidir" şeklinde konuştu.

Demir, bu projeye çok önem verdiklerini ifade ederek, Türkiye'nin bir alandaki bağımlılığını kıracak önemli bir adım olduğunu söyledi. "Dağ ne kadar yüksek olursa aşacak bir yol bulunur" sözünü hatırlatan Demir, bu yolu aşmakta kararlı olduklarını, şirketin yöneticilerinde de bu kararlılığı gördüklerini bildirdi.

İsmail Demir, Müsteşarlığın klasik proje yürütme yönteminden biraz daha agresif olarak projenin başarılı olması için her türlü tedbiri almaya kararlı olduklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Bu projenin sonunda hiçbir yabancı bağımlılık istemiyoruz. Proje içinde istediğiniz kadar yabancı personel kullanabilirsiniz, bilgi transferi yapabilirsiniz. Motor sadece motor değil, motor kontrol ünitesinden tutun, transmisyon sisteminin detaylarına kadar dişliler, bir dizi alt unsur var. Bunların herhangi birinde bir dışarı bağımlılık söz konusu olursa biz yine bağımlılığımızı kıramadık anlamına gelir. Biz bütünüyle bütün detaylarıyla bağımsız bir sistem istiyoruz. Günün sonunda elimizde tamamen hakim olduğumuz, bütün hakların bizim olduğu, önümüzde hiçbir kısıtın olmadığı bir sistem istiyoruz."

-"Projenin başarıya ulaşacağına güvenimiz tam"

TÜMOSAN Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Albayrak da 1976 yılında Türkiye'de yerli dizel motor ve transmisyon üretmek amacıyla Türk Motor Sanayi adıyla faaliyete başlayan TÜMOSAN'ı devraldıkları 2014'ten itibaren kuruluş felsefesinden sapmadan üretilen motor ve transmisyonları yurt içi olanaklarla geliştirme ve yeni ürünleri sanayiye kazandırma gayreti içerisinde olduklarını söyledi.

Albayrak, Altay tankı güç grubunun yurt içi olanakların azami derecede kullanılması suretiyle geliştirilmesi projesi gündeme geldiğinde yeteneklerini kullanacakları ve geliştirecekleri yeni bir dönemin eşiğinde olduklarına inandığını belirtti.

Projenin başarıya ulaşacağına güveninin tam olduğunu ifade eden Albayrak, "Bu amaçla firmam ve grubumuz hiçbir fedakarlıktan kaçınmayacaktır. Projenin sonuçlandırılması sonrasında sadece TÜMOSAN değil, Türkiye dizel motor ve transmisyon geliştirilmesi ve üretiminde gurur duyulacak bir seviyede olacaktır. Kazanılacak tecrübeler kapsamında Türk Silahlı Kuvvetlerinin gelecekte ihtiyaç duyacağı diğer güç grupları başta olmak üzere ticari alanda benzer ihtiyaçların da karşılanmasına olanak sağlanmış olacaktır" diye konuştu.

- Sözleşme bedeli 190 milyon avro

SSM'den yapılan açıklamaya göre, Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında şirket ile 190 milyon avro bedelle sözleşme imzalandı.

Toplam 54 ay sürmesi planlanan proje kapsamında yurt içi mevcut imkan ve kabiliyetlerin azami derecede kullanılması ve ihtiyaç duyulması halinde yurt dışından teknik destek alınması suretiyle, öncelikli olarak ALTAY tankında kullanılması planlanan güç grubunun tüm hakları Türkiye'ye ait olacak şekilde özgün olarak tasarlanması, geliştirilmesi, prototip üretimi, test ve kalifikasyonu planlanıyor.

Bu proje kapsamında kazanılacak tecrübeler ışığında ileride Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde yer alan diğer kara ve deniz platformları için ihtiyaç duyulan güç gruplarının da milli imkanlarla tasarım, geliştirme ve üretimi hedefleniyor.

Timeturk


...
 
Last edited:
Do you know If German FEV have a 1500hp powerpack solution ?

About schedule, It will take aprox. 5 and max 7 years as It is predicted at the beggining and It is impossible to catch production of Altay MBT, As long as a serious delay don't occur the serial production agenda or Tumosan don't directly licence a foreign engine to establish licence production infastructure to catch production of Altay. It is not important What CEO or Politicians claim. NATIONAL powerpack requires 5 to 6-7 years from now, While Altay trials will be finalized around this years.

What means 'FEV'? Is their decision by SSM, that Otokar get the surcharge to produce turkish MBT?
 
With foreign help ofcourse, seems like you koreans could have used some foreign help :P
Actually they did, some of the elements which have been applied were indeed possible with helps from obscure german partner . In fact, it wouldn't have needed any kind of external assistance if the development was conducted within much bigger firms: hyundai or STX(it has been successful with developing transmission). Whereas Doosan was just the worst unqualified candidate for this kind of research. I just don't know how the policy makers were thinking at the time.
 
Actually they did, some of the elements which have been applied were indeed possible with helps from obscure german partner . In fact, it wouldn't have needed any kind of external assistance if the development was conducted within much bigger firms: hyundai or STX(it has been successful with developing transmission). Whereas Doosan was just the worst unqualified candidate for this kind of research. I just don't know how the policy makers were thinking at the time.

From what i understand Doosan is a big cluster fuckk of an company. Many other Korean analysts showed their disgust for the company and its history of failures. We can understand since we have a similair organisation, named MKEK.
 
Something strange is going on this tank/project/thread/engine/FEV/TUMOSAN/members/pictures/brains/letters/words/purposes/trolls/my intermediate to hardcore level gamerness
 
Last edited:
From what i understand Doosan is a big cluster fuckk of an company. Many other Korean analysts showed their disgust for the company and its history of failures. We can understand since we have a similair organisation, named MKEK.
There's literally no reason for choosing doosan as the developer. Hyundai, needless to say, one of the best automotive companies with the best engine technologies, STX, not as much as the hyundai does but also a very capable company, has lots of experiences with licensed production of MTU engines for decades; doosan, in the mean time, haven't done anything, constantly relying on the external help, and yet they've failed to meet up with the initial requirement.
The bureaucracy has killed this programme.
 

Latest posts

Back
Top Bottom