What's new

Altay & Turkish Main Battle Tank Programs

Pindad on track with tank production plan
Jon Grevatt, Bangkok - IHS Jane's Defence Weekly
16 July 2018
p1682615_main.jpg

PT Pindad expects to start mass-producing the Kaplan MT Modern Medium Weight Tank by 2019. Source: FNSS
Indonesian firm PT Pindad has announced that it expects to start mass-producing the Kaplan MT Modern Medium Weight Tank (MMWT) it is currently developing in collaboration with Turkey’s FNSS Savunma Sistemleri in 2019.

The tank programme is currently at an advanced stage of development, with PT Pindad having carried out ballistic and mine explosion tests featuring a MMWT hull prototype in Bandung, Indonesia, on 12 July.

Following the trials, PT Pindad said that the MMWT would now be prepared for certification tests with the Indonesian Army (Tentara Nasional Indonesia – Angkatan Darat: TNI-AD). The company added, “[The programme] will then proceed to the production stage to meet the modernisation needs of the TNI-AD and export markets.”

Ade Bagdja, PT Pindad’s director of technology and development, expects that the company will produce at least 100 MMWT units for the TNI-AD. The new tank will replace the service’s depleted fleets of French-made AMX-13 light tanks, which originally numbered more than 300.

Bagdja also said that in the initial production stage about 50 local companies will be involved in the production of the MMWT, although this would increase to at least 100 firms as the programme matures.

He added that through the arrangement with FNSS – a joint venture between Turkey’s Nurol Holding and the UK group BAE Systems – PT Pindad will have responsibility to market the MMWT to export markets in the Asia-Pacific, while FNSS plans to export the product to markets in Africa.

The MMWT programme is supported by an inter-government agreement between Indonesia and Turkey that was signed in November 2014. Work on the project started shortly after, with two prototypes and one hull for mine testing being produced by 2017. FNSS unveiled the first MMWT prototype at the IDEF exhibition in Turkey in May 2017.
 
Does that mean if Philippines wants the MT, they will have to buy it through Indonesia ?
 
Tehditlere karşı yerli kalkan


18.07.2018 AA / Göksel Yıldırım

Savunma sanayisindeki yerlileştirme çabası zırh teknolojilerinde de yoğun olarak sürüyor. Bu alanda Türkiye'de geliştirilen ürünlerin sayısı hızla artarken, yakın zamanda zırh malzemelerin de ülkede üretilmesi amaçlanıyor.

Savunma sanayisinde askeri hava araçları için kompozit parçalar imal eden CES İleri Kompozit ve Savunma Teknolojileri AŞ, bugüne kadar büyük ölçüde dışarıdan alınan balistik ürünleri milli ve yerli olarak üretiyor.

Miğfer, yelek, kalkan, göğüs plakası gibi son teknoloji kişisel koruma ekipmanlarına imza atan şirket, araç koruma alanında ise parçacık kalkanı ve eklemeli zırhta özgün çözümlerle araç üreticilerine hizmet veriyor. Tank modernizasyonu projeleri de dahil, birçok zırhlı araç platformunda CES'in ürünleri kullanılıyor.

CES Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Şentürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin son birkaç yılda yaptığı çalışmalar ve Ar-Ge faaliyetleriyle yurt dışından temin edilen birçok kompozit zırhı yerlileştirmeyi başardığını söyledi.

Modernize edilen zırhlı araçlarda "parçacık kalkanı" denilen kompozit zırh sistemi kullandıklarını anlatan Şentürk, araçların balistik koruma seviyesini artırmak için de eklemeli zırh çözümleri geliştirip, bunları yerli olarak ürün gamına kattıklarını ifade etti.

Zırhlıların koruma seviyesi artırılıyor

Şentürk, bu yıl itibarıyla kara kuvvetleri tarafından yaygın şekilde kullanılan bir zırhlı araç platformunda eklemeli zırh çözümlerini kullanmaya başladıklarını bildirdi.

Son yıllarda gösterilen yerlilik ve millilik çabalarının meyvesini verdiğini dile getiren Şentürk, şöyle devam etti:

"Şu anda ülkemizde üretilen yerli projelerin hemen hepsinde yer aldığımızı söyleyebilirim. Çünkü Türkiye'de üretilen hiçbir ürün prensip olarak dışarıdan alınmıyor. Biz de özellikle araç zırhlandırmasında geliştirdiğimiz çözümlerle Türkiye'de tek firma olduğumuz için bu platformların hepsine hizmet veriyoruz. BMC, FNSS, Otokar, Katmerciler ile çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Üreticilerimiz dünya standartlarında zırhlı araçlar imal ediyorlar. Onların geliştirdiği çözümlerin bir parçası olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz."

Altay tankı için göreve hazır

Altay tankı projesine prototip imalatı aşamasından itibaren dahil olduklarını vurgulayan Şentürk, şöyle konuştu:

"Bu projede ağırlık sınırlamasından ötürü bazı parçaların kompozite dönüştürülmesi gerekiyordu. Buradaki kompozit tasarım ve imalatlarını biz üstlendik. Şimdi BMC firması projeyi aldı. Onlarla seri üretimde çalışmaya devam edeceğiz. Aynı zamanda bu projede balistik kompozit çözümler de bulunuyor, içinde parçacık kalkanı kullanılıyor. Prototiplerin parçacık kalkanını imal ettiğimiz gibi inşallah Altay tankının seri üretiminde de BMC ile çalışmaya devam edeceğiz."

Milyonlarca dolar, avro ülkede kalıyor

Selçuk Şentürk, imal ettikleri ürünleri yurt dışındaki rakipleri kadar uzun süredir üretmemelerine, ilk yatırım maliyetleri çok fazla olmasına rağmen mühendislik ve imalat konusundaki başarılarıyla son derece rekabetçi olduklarını söyledi.

Talip oldukları bütün projelerde rakiplerinden daha düşük teklif verdiklerine, en az onların kalitesinde, hatta olanlardan daha iyi balistik koruma sağlayan ürünler ortaya koyduklarına işaret eden Şentürk, "Bütün bu çabaların sonunda dönüp baktığımızda yerlileştirme çabalarının ekonomik olarak da büyük kazanımı olduğunu görüyoruz. Hem milyonlarca doların, avronun yurt dışına çıkmasını engellemiş oluyoruz hem de maliyetleri düşürüyoruz. Projeler büyüdükçe, yüksek sayılarda imalat gerçekleştirdikçe maliyetlerimiz daha da düşecek. Dünya çapında çok daha fazla rekabetçi bir firma olacağız." dedi.

Hedefte balistik malzeme var

Şentürk, balistik malzemelerin Türkiye'de en büyük tüketicilerinden biri olduklarını bildirdi.

Kullandıkları ürün miktarı dikkate alındığında Avrupa'da CES kadar ürün tüketen çok az firma bulunduğuna dikkati çeken Şentürk, şunları kaydetti:

"Balistik malzeme üreticileriyle yakın ilişkimiz var. Malzemelerimizi sadece güvenilir kaynaklardan, dünya standartlarında kendini ispatlamış, kalite güvencesi olan kaynaklardan temin ediyoruz. Bu malzemeyi bu kadar çok kullandığımız için yine yerlileştirme amacının parçası olarak üretme çabalarına şimdiden girmiş durumdayız. Bu konuda gerçekçiyiz. Çünkü bunun arkasında ciddi bir bilgi, tecrübe birikimi var. Bu üreticilerle iş birliğine gideceğiz. Şu anda tedarikçimiz olan dünya çapındaki üreticilerle ön görüşmelere başlamış durumdayız. Belki de gelecek 5 yıl içinde bu malzemeyi Türkiye'de üretiyor olacağız. O yönde de bir isteğimiz, çabamız var."

"Modern muharebe kaskı" kullanıma hazır

Daha üst seviyelerdeki ürünler için de çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Şentürk, araç korumasının yanı sıra kişisel koruma ürünlerinin de ön plana çıkmaya başladığını anlattı.


Şentürk, şu anda dünya standartlarında en hafif, koruma seviyesi son derece yüksek, şarapnel ve mühimmat tehdidine karşı koruma sağlayan "modern muharebe kaskını" ürettiklerini söyledi. Selçuk Şentürk, "Modern muharebe kaskı, önceden kullanılan ağır kaskların aksine çok daha hafif. Böylece personelimize daha fazla imkan sağlayan, hareketini kısıtlamayan, uzun sürü giydiğinde dahi rahatsızlık yaratmayan bir kask. Bunu kendi tesislerimizde tasarlayıp üretmekten gurur duyuyoruz. Bunların seri üretimine geçtik. İnşallah bu seneden itibaren güvenlik güçlerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz." diye konuştu.

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/tehditlere-karsi-yerli-kalkan/1207230
 
Tehditlere karşı yerli kalkan


18.07.2018 AA / Göksel Yıldırım

Savunma sanayisindeki yerlileştirme çabası zırh teknolojilerinde de yoğun olarak sürüyor. Bu alanda Türkiye'de geliştirilen ürünlerin sayısı hızla artarken, yakın zamanda zırh malzemelerin de ülkede üretilmesi amaçlanıyor.

Savunma sanayisinde askeri hava araçları için kompozit parçalar imal eden CES İleri Kompozit ve Savunma Teknolojileri AŞ, bugüne kadar büyük ölçüde dışarıdan alınan balistik ürünleri milli ve yerli olarak üretiyor.

Miğfer, yelek, kalkan, göğüs plakası gibi son teknoloji kişisel koruma ekipmanlarına imza atan şirket, araç koruma alanında ise parçacık kalkanı ve eklemeli zırhta özgün çözümlerle araç üreticilerine hizmet veriyor. Tank modernizasyonu projeleri de dahil, birçok zırhlı araç platformunda CES'in ürünleri kullanılıyor.

CES Genel Müdür Yardımcısı Selçuk Şentürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin son birkaç yılda yaptığı çalışmalar ve Ar-Ge faaliyetleriyle yurt dışından temin edilen birçok kompozit zırhı yerlileştirmeyi başardığını söyledi.

Modernize edilen zırhlı araçlarda "parçacık kalkanı" denilen kompozit zırh sistemi kullandıklarını anlatan Şentürk, araçların balistik koruma seviyesini artırmak için de eklemeli zırh çözümleri geliştirip, bunları yerli olarak ürün gamına kattıklarını ifade etti.

Zırhlıların koruma seviyesi artırılıyor

Şentürk, bu yıl itibarıyla kara kuvvetleri tarafından yaygın şekilde kullanılan bir zırhlı araç platformunda eklemeli zırh çözümlerini kullanmaya başladıklarını bildirdi.

Son yıllarda gösterilen yerlilik ve millilik çabalarının meyvesini verdiğini dile getiren Şentürk, şöyle devam etti:

"Şu anda ülkemizde üretilen yerli projelerin hemen hepsinde yer aldığımızı söyleyebilirim. Çünkü Türkiye'de üretilen hiçbir ürün prensip olarak dışarıdan alınmıyor. Biz de özellikle araç zırhlandırmasında geliştirdiğimiz çözümlerle Türkiye'de tek firma olduğumuz için bu platformların hepsine hizmet veriyoruz. BMC, FNSS, Otokar, Katmerciler ile çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Üreticilerimiz dünya standartlarında zırhlı araçlar imal ediyorlar. Onların geliştirdiği çözümlerin bir parçası olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz."

Altay tankı için göreve hazır

Altay tankı projesine prototip imalatı aşamasından itibaren dahil olduklarını vurgulayan Şentürk, şöyle konuştu:

"Bu projede ağırlık sınırlamasından ötürü bazı parçaların kompozite dönüştürülmesi gerekiyordu. Buradaki kompozit tasarım ve imalatlarını biz üstlendik. Şimdi BMC firması projeyi aldı. Onlarla seri üretimde çalışmaya devam edeceğiz. Aynı zamanda bu projede balistik kompozit çözümler de bulunuyor, içinde parçacık kalkanı kullanılıyor. Prototiplerin parçacık kalkanını imal ettiğimiz gibi inşallah Altay tankının seri üretiminde de BMC ile çalışmaya devam edeceğiz."

Milyonlarca dolar, avro ülkede kalıyor

Selçuk Şentürk, imal ettikleri ürünleri yurt dışındaki rakipleri kadar uzun süredir üretmemelerine, ilk yatırım maliyetleri çok fazla olmasına rağmen mühendislik ve imalat konusundaki başarılarıyla son derece rekabetçi olduklarını söyledi.

Talip oldukları bütün projelerde rakiplerinden daha düşük teklif verdiklerine, en az onların kalitesinde, hatta olanlardan daha iyi balistik koruma sağlayan ürünler ortaya koyduklarına işaret eden Şentürk, "Bütün bu çabaların sonunda dönüp baktığımızda yerlileştirme çabalarının ekonomik olarak da büyük kazanımı olduğunu görüyoruz. Hem milyonlarca doların, avronun yurt dışına çıkmasını engellemiş oluyoruz hem de maliyetleri düşürüyoruz. Projeler büyüdükçe, yüksek sayılarda imalat gerçekleştirdikçe maliyetlerimiz daha da düşecek. Dünya çapında çok daha fazla rekabetçi bir firma olacağız." dedi.

Hedefte balistik malzeme var

Şentürk, balistik malzemelerin Türkiye'de en büyük tüketicilerinden biri olduklarını bildirdi.

Kullandıkları ürün miktarı dikkate alındığında Avrupa'da CES kadar ürün tüketen çok az firma bulunduğuna dikkati çeken Şentürk, şunları kaydetti:

"Balistik malzeme üreticileriyle yakın ilişkimiz var. Malzemelerimizi sadece güvenilir kaynaklardan, dünya standartlarında kendini ispatlamış, kalite güvencesi olan kaynaklardan temin ediyoruz. Bu malzemeyi bu kadar çok kullandığımız için yine yerlileştirme amacının parçası olarak üretme çabalarına şimdiden girmiş durumdayız. Bu konuda gerçekçiyiz. Çünkü bunun arkasında ciddi bir bilgi, tecrübe birikimi var. Bu üreticilerle iş birliğine gideceğiz. Şu anda tedarikçimiz olan dünya çapındaki üreticilerle ön görüşmelere başlamış durumdayız. Belki de gelecek 5 yıl içinde bu malzemeyi Türkiye'de üretiyor olacağız. O yönde de bir isteğimiz, çabamız var."

"Modern muharebe kaskı" kullanıma hazır

Daha üst seviyelerdeki ürünler için de çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Şentürk, araç korumasının yanı sıra kişisel koruma ürünlerinin de ön plana çıkmaya başladığını anlattı.


Şentürk, şu anda dünya standartlarında en hafif, koruma seviyesi son derece yüksek, şarapnel ve mühimmat tehdidine karşı koruma sağlayan "modern muharebe kaskını" ürettiklerini söyledi. Selçuk Şentürk, "Modern muharebe kaskı, önceden kullanılan ağır kaskların aksine çok daha hafif. Böylece personelimize daha fazla imkan sağlayan, hareketini kısıtlamayan, uzun sürü giydiğinde dahi rahatsızlık yaratmayan bir kask. Bunu kendi tesislerimizde tasarlayıp üretmekten gurur duyuyoruz. Bunların seri üretimine geçtik. İnşallah bu seneden itibaren güvenlik güçlerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz." diye konuştu.

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/tehditlere-karsi-yerli-kalkan/1207230
Can you post the translation
 
Can you post the translation
The struggle to settle in the defense industry is also intense in armor technology. In this area, the number of products developed rapidly in Turkey, while the recently armor material production in the country is aimed at.

CES Advanced Composite and Defense Technologies Inc., which manufactures composite parts for military aircraft in the defense industry, produces ballistic products, which are taken from outside to the present day, nationally and locally.

The company, which has signed the latest technology personal protection equipments such as helmet, vest, shield and chest plate, serves vehicle producers with original solutions in particle protection and articulated armor in the field of vehicle protection. CES's products are used in many armored vehicle platforms, including tank modernization projects.

CES Deputy General Manager Selçuk Şentürk said that he has accomplished localization of many composite armor supplied from abroad by his work and R & D activities in the last few years.

Describing that they used a composite armor system called "particle shield" in modernized armored vehicles, Şentürk said that they developed articulated armor solutions to increase the ballistic protection level of the vehicles and they put them into the product range locally.

Armor protection level is being increased

Senturk, as of this year, has been using joint armor solutions in an armored vehicle platform commonly used by land forces, he said.

Expressing that the efforts of the localities and nationalities shown in recent years have been fruitful, Şentürk said:

"Are currently produced in our country domestic projects can say that we get almost all. They are not taking the outside as there is no product principle produced in Turkey. We especially are giving all to the service of this platform because we are the only company with the solutions we have developed in Turkey in Armouring vehicles. BMC FNSS, Otokar We are pleased to work with Katmerciler, our producers are manufacturing armored vehicles at world standards and we are very happy to be part of the solutions they have developed. "

Ready for Altay tank

Şentürk, who emphasized that they are involved in the Altay tank project since the prototype production phase, said:

"In this project, due to the weight limitation, some parts had to be converted into composites, we took over the composite design and production, and now the BMC company has taken the project and we will continue to work with them in the mass production as well as ballistic composite solutions, particle shields inside the prototypes. We hope to continue working with BMC in the mass production of the Altay tank as we have manufactured the shield. "

Millions of dollars, euro remains in the country

Selçuk Şentürk said that they produce their products as long as their competitors abroad, but they are extremely competitive with the successes of engineering and manufacturing, even though their initial investment costs are very high.

Şentürk pointed out that they offer products that offer lower ballistic protection than their competitors at least in their qualities, even if they offer lower than their competitors in all projects they claim to be, "We see that the endeavors of all these endeavors are the great economic gains of domesticization efforts. we have prevented the avron from going abroad and we are reducing costs.As projects grow, as we manufacture higher numbers, our costs will fall even further.We will be a much more competitive company around the world. " said.

Hedefte has ballistic material

Senturk, it reported that the ballistic material is one of the largest consumer in Turkey.

Considering the amount of products they use, there are very few companies in Europe that consume as much as CES, Şentürk said.

"We have a close relationship with the manufacturers of ballistic materials.We are only able to source our materials from reliable sources, from proven sources of quality assurance in world standards.We use this material so much that we have already entered into efforts to produce it as part of the purpose of localization.It is realistic in this regard serious information, has accumulated experience. we're going to cooperate with this manufacturer. we have already begun currently our suppliers that preliminary talks with manufacturers around the world. Maybe we will be producing in Turkey this material in the next 5 years. that aspect also have a request, we efforts. "

"Modern battle helmet" ready to use

He also stated that they have carried out studies for products at higher levels, he said, as well as vehicle protection, personal protection products are also coming to the forefront.
 
Any fresh news?
No news from Altay serial production since the day BMC was given the tender..
 
Any fresh news?
No news from Altay serial production since the day BMC was given the tender..
Serial production will probably go in parallel to this project: "Karasu münferit yatırım yeri". The theme: "Münferit Yatırım Yeri'nde, savunma sanayi, raylı sistemler ve ticari araçlar gibi üretimler gerçekleştirilecek."

BMC is one of the first one's that will open a facility there, but not sure if BMC will in the meantime serially produce in one of their already existing facilities until it is finished.
 
Last edited:
Serial production will probably go in parallel to this project: "Karasu münferit yatırım yeri". The theme: "Münferit Yatırım Yeri'nde, savunma sanayi, raylı sistemler ve ticari araçlar gibi üretimler gerçekleştirilecek."

BMC is one of the first one's that will open a facility there, but not sure if BMC will in the meantime serially produce in one of their already existing facilities until it is finished.
I see...

"Özlü, hazine arazilerine 49 yıl kullanma izni verileceğini belirterek, kullanma izni bedelinin de taşınmazın emlak vergisine esas asgari metrekare birim değeri toplamının, binde 5'i oranında belirleneceğini kaydetti.
Endüstri bölgesindeki bütün binaların emlak vergisinden muaf olacağına işaret eden Özlü, bakanlık tarafından onaylanan alt ve üst yapı projeleri ile bunlarla ilgili ruhsat, izin, iş yeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin harçlardan da muaf tutulacağını söyledi. Söz konusu bölgelerde, Çevresel Etki Değerlendirmesi süreçlerinin en geç 2 ay içinde karara bağlandığına değinen Özlü, alınması gereken diğer izin, onay ve ruhsatların da ilgili kurumlarca 15 gün içinde hazırlandığını bildirdi."

BMC arsayı da beleşe getirecek galiba..

https://www.dunya.com/gundem/mega-endustri-bolgeleri-35-bin-kisiye-ekmek-kapisi-olacak-haberi-419449
 
I see...

"Özlü, hazine arazilerine 49 yıl kullanma izni verileceğini belirterek, kullanma izni bedelinin de taşınmazın emlak vergisine esas asgari metrekare birim değeri toplamının, binde 5'i oranında belirleneceğini kaydetti.
Endüstri bölgesindeki bütün binaların emlak vergisinden muaf olacağına işaret eden Özlü, bakanlık tarafından onaylanan alt ve üst yapı projeleri ile bunlarla ilgili ruhsat, izin, iş yeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin harçlardan da muaf tutulacağını söyledi. Söz konusu bölgelerde, Çevresel Etki Değerlendirmesi süreçlerinin en geç 2 ay içinde karara bağlandığına değinen Özlü, alınması gereken diğer izin, onay ve ruhsatların da ilgili kurumlarca 15 gün içinde hazırlandığını bildirdi."

BMC arsayı da beleşe getirecek galiba..

https://www.dunya.com/gundem/mega-endustri-bolgeleri-35-bin-kisiye-ekmek-kapisi-olacak-haberi-419449
I really hope so, and I hope many companies will follow BMC in this regard. This 5 mega industrial zone development project is the project I am most hyped for. Only 4 are mentioned in the article, the 5th one will be on the Aegean sea, in or near Izmir, but not sure what the theme of it will be.
 
Last edited:
Back
Top Bottom