What's new

Altay & Turkish Main Battle Tank Programs

as expected but still guess it can be considered as a news :) Altay is going to have a Gun-launched ( Laser Guided ) Missile with a range of 8 km....
.
.
.
.




ALTAY Projesi ve ALTAY AMT’nın Teknik Özellikleri

ABD$494 Milyon değerindeki Milli İmkanlarla Modern Tank Üretimi [ALTAY] Projesi iki ayrı faz altında gerçekleştirilecektir. 78.5 aylık [6.5 yılda tamamlanması hedeflenmiştir] bir takvime sahip olan ALTAY Dönem-I [Tasarım ve Prototip İmalat Fazı] anlaşması kapsamında Güney Koreli Hyundai Rotem [pojedeki iş payı yaklaşık ABD$2oo Milyon mertebesindedir]; Türk Ana Yüklenici Otokar’a ALTAY Ana Muharebe Tankı [AMT]’nın tasarımı, geliştirilmesi, entegrasyonu ve prototiplerin [4+1 adet] imalatına yönelik çalışmalarda teknik destek sağlayacaktır. Finansmanı Savunma Sanayi Destekleme Fonu [SSDF]’ndan karşılanan Projede yerli katkı oranının asgari %5o seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. Ayrı bir anlaşma altında hayata geçirilecek ALTAY Dönem-II [Seri Üretim] kapsamında ise beş yıllık süre zarfında toplam 25o ALTAY AMT’nın seri üretiminin yapılması hedeflenmiştir.
Ana Yüklenici Otokar ve Alt Yüklenicileri Aselsan, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu [MKEK], Roketsan ve Hyundai Rotem’den oluşan ALTAY Takımı tarafından Dönem-I altında Temmuz 2o15’e kadar; bir Hareket Kabiliyeti Testi Ön Prototipi [MTR], bir Atış Testi Ön Prototipi [FTR], bir Balistik Gövde ve Kule Prototipi [BH&T] ve iki Türk Ana Muharebe Tankı Prototipi [PV1 ve PV2] olmak üzere toplam 5 prototip tank imal edilecek, ayrıca ALTAY AMT’na ilişkin bir Teknik Veri Paketi hazırlanarak SSM’na teslim edilecektir.
ALTAY AMT’nın Balistik Gövde ve Kule Prototipi [BH&T] ilk kez IDEF ‘11 Fuarı esnasında Otokar standında sergilenmişti. Üretim ve nihai montaj çalışmaları tamamlanan MTR ön prototipi Haziran ayı içinde hangardan çıkarılmış ve Ağustos ayından itibaren [resmi testlere Eylül ayı başında başlanmıştır] sürüş ve hareket kabiliyeti testlerine başlamıştır. Özellikle hareket kabiliyeti ve dayanıklılık testleri için tasarlanmış olduğundan MTR aracındaki kule gerçeği ile birebir aynı boyutta ve ağırlıkta olsa da fonksiyonel olmadığı için gerçek ana silah sistemi, elektronik teçhizat ve zırh ile donatılmamıştır. MTR prototipi ilk olarak Otokar tesislerinde geçtiğimiz aylarda hizmete giren yeni Tank Test Pisti’nde sürüş ve hareket kabiliyeti testlerinden geçirilmiş müteakiben Şereflikoçhisar’daki Türk Kara Kuvvetleri Tatbikat Merkezi Tank Taburu’na gönderilerek burada test edilmiştir. MTR prototipinin 2o12 yılı sonuna kadar 3.oookm test edilmesi ve Türkiye’nin değişik bölgelerinde, değişik hava şartlarında icra edilecek hareket kabiliyeti/dayanıklılık testlerinin 2o13 yılı sonuna kadar tamamlanması hedeflenmiştir. İkinci ön prototip FTR’nin üretim ve montaj çalışmaları Kurban Bayramı öncesinde tamamlanmış ve aracın Kasım ayı sonunda hangardan çıkarılması hedeflenmişti. Ancak, MTR prototipinin kamuoyuna tanıtılacağı ALTAY Prototip Töreni’nin 15 Kasım’da icra edileceğinin kesinleşmesi üzerine Otokar çalışanları fazla mesai yaparak prototip tankı törene yetiştirmişlerdir. Böylece sürpriz bir biçimde törende hem MTR, hem de FTR prototipleri katılımcılara sergilenebilmiştir. Ancak, gerçek [fonksiyonel] kule ile donatılan FTR üzerinde yer alacak Tank Atış Kontrol Sistemi [TAKS], Elektrikli Silah Kule Takat Sistemi, Tank Komuta Kontrol Muharebe Bilgi Sistemi [TKKMBS] ve Harici Yardımcı Güç Ünitesi [APU] gibi bazı önemli elektronik donanım ve teçhizatlar aracın planlanandan önce hangardan çıkarılması münasebetiyle henüz tanka monte edilememiş veya tam faal hale getirilememişti. Örneğin, MKEK üretimi 120mm 55 kalibre gerçek ana silah sistemi ile donatılmasına karşın törenden bir gün önce teslim edildiği için törende gösteri yapan FTR üzerinde gerçek TAKS donanımı yer almamaktaydı. Halen üzerinde yer almayan önemli alt sistemlerin entegre edilmesiyle Aralık ayı başında ilk atış testi denemeleri için hazır hale getirilecek FTR prototipi ile sabit ve hareketli hedeflere karşı durarak ve hareket halindeki kapsamlı atış testlerinin 2o13 yılı boyunca Şereflikoçhisar Tank Atış Poligonu'nda ve Karapınar Atış Poligonu'nda icra edilmesi ve testlerin 2o13 yılı sonunda son aşamaya getirilmesi planlanmıştır. MTR ve FTR prototipleri 2o13 yılı boyunca yoğun testlerden geçirilecek ve elde edilen veriler doğrultusunda gerekmesi durumunda PV1 ve PV2 prototipleri üzerine bir dizi modifikasyon yapılabilecektir. Atış testleri kapsamında 3km etkili menzile sahip 120mm 55 kalibre ana silah sistemi ile sadece K277 HEAT-MP-T ve K276 KE mühimmat atışlarının icra edilmesi, ALTAY AMT'nın sahip olacağı 8km menzilli lazer güdümlü mühimmat atış testlerinin ise projenin ilerleyen safhalarında gerçekleştirilmesi planlanmıştır. Ön prototip tankları ile icra edilen testlerden elde edilen veriler ışığında üretilecek PV1 ve PV2 prototiplerinin sırasıyla 2o14 ve 2o15’te teslim edilmeleri ve Temmuz 2o15’e kadar sürmesi planlanan Kalifikasyon ve Kabul Testleri’nden geçirilmeleri bekleniyor. Görüşlerine başvurduğumuz Otokar yetkilileri PV1 prototipinin üretimine bir süre önce başladıklarını ve halen üretim hattında olan tankı 2o14 yılında testler için teslim edeceklerini belirttiler.
Dönem-I kapsamında Prototip Geliştirme ve Kalifikasyon Fazı’nın Temmuz 2o15’te tamamlanacağı Projede Dönem-II [Seri Üretim Fazı] sözleşme görüşmelerine Mart 2o13’te başlanılması ve sözleşmenin Temmuz 2o14 tarihine kadar imzalanması durumunda ilk seri üretim ALTAY AMT’nın Mayıs 2o17’de üretim bandından çıkması hedeflenmiştir. Bu tarihin daha öne çekilmesi için görüşmelere devam edilmektedir.
BH&T hariç dört prototip tank Ekim 2o1o’da imzalanan Euro12 Milyon değerindeki sözleşme altında sipariş edilen 1.5oobg EuroPowerpack güç paketi [MTU MT883 Ka-511 V12 dizel motoru ve Renk HSWL 295TM otomatik transmisyonu] ile güçlendirilecektir. Sözleşme altında teslimatlara takvime uygun olarak devam edildiği ve Kasım ayı itibariyle 5 set EuroPowerpack güç paketinden 3 setin Otokar’a teslim edildiğini öğrendik. Bunlardan ikisi halen MTR ve FTR prototip tankları üzerinde yer almaktadır. 5nci set güç paketi ise yedek olarak kullanılacaktır. MTU, teslimat öncesinde ALTAYAMTüzerindeki yerleşim konfigürasyonuna uygun olarak güç paketi üzerinde bir dizi modifikasyon yapmaktadır. Seri üretim aşamasında üretimi yapılacak ALTAY tanklarının [en azından bir bölümünün] milli bir motor/güç paketi ile donatılmasına yönelik çalışmalara ise devam ediliyor. Milli Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi’nde özellikle tasarım boyutunda yurtdışı firma desteğinin alınması ancak, tüm lisans ve mülkiyet haklarına sahip olunacak motorların Türkiye’de üretilmesi hedeflenmiştir. Proje kapsamında SSM tarafından 5 yerli firmaya Teklife Çağrı Dosyası [TÇD] yayımlanmış ve son teklif verme tarihi olarak belirlenen 27 Temmuz 2o12’de sadece BMC, Hema Endüstri ve Tümosan firmalarından teklif alınmıştır. Ancak konuya yakın kaynaklara göre, bu yılın başındaki bir ihalede taahhütlerini yerine getiremediği için BMC kamu ihalelerinden bir süreliğine men edilmiş, bunun sonucunda Milli Güç Paketi programından çekilmiştir.
Projede rekabet halen Hema Endüstri ve Tümosan arasında devam etmektedir. Firma seçiminin Aralık ayı içinde düzenlenecek SSİK toplantısında yapılması bekleniyor.
Leopard 2A6 AMT’ndan 8cm daha alçak olacağı ifade edilen 3+ Nesil ALTAY AMT’nın 6o-65 ton [MLC 70 Sınıfı] arasında bir muharebe ağırlığına sahip olması bekleniyor. Hidro-pnömatik süspansiyon sistemi ile donatılan ALTAY AMT, 120mm çapında, 55 kalibre [L55] yivsiz setsiz Ana Silah Sistemi ile silahlandırılmıştır. Tank Komutanı, Nişancı, Doldurucu ve Şoför olmak üzere dört mürettebatı bulunan ALTAY AMT, 1.5oobg kapasiteli dizel motoru ve gelişmiş transmisyonu sayesinde asfalt zeminde 7o+km/s sürate ve yakıt ikmali yapmadan 5ookm menzile ulaşabilecek. ALTAY AMT, sıfırdan 32km sürate 6 saniye içinde [kendisinden daha hafif olan K-2 AMT’nda bu süre 8sn’dir] ulaşıyor ve geri yönde 3okm [6 saniyede ulaşıyor] hızla ilerleyebiliyor. Basınçlı Tip modern bir Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik ve Nükleer [KBRN] Sistemi ve KBRN tehdit algılama sistemi ile donatılan ALTAY AMT mürettebatı böylelikle KBRN tehditlerin bulunduğu ortamlarda kısıtsız olarak görev yapabilecektir. 4m derinliğindeki sulardan hazırlıklı olarak [şnorkel takılarak] geçebilecek ALTAY AMT ayrıca 12.7mm çapında silaha sahip Aselsan tasarımı SARP uzaktan kumandalı stabilize silah kulesi [RCWS] ile yine Aselsan ürünü Lazer İkaz Sistemi, 36o derece durumsal farkındalık sistemi ve gelişmiş bir yangın söndürme ve infilak bastırma sistemi ile donatılacaktır.
Ana Silah Sistemi’nin teknoloji transferi yoluyla MKEK tarafından üretilmesine yönelik olarak SSM ile MKEK arasında Euro28.1 Milyon değerinde bir sözleşme imzalanmıştır. Bu çerçevede MKE Kurumu daha sonra teknoloji transferi gerçekleştirecek Hyundai Rotem ile 29 Temmuz 2oo8 tarihinde ve prototip tanklarda kullanılacak Ana Silah Sistemi’nin tedarikine yönelik olarak da 3 Kasım 2oo8 tarihinde Otokar ile birer kontrat imzaladı. Prototip Üretimi Aşaması’nda MKEK tarafından üretilecek 6 adet Ana Silah Sistemi [bunlardan 3’ü Otokar’a teslim edilecektir]’nden ilkine ait olan L55 namlu IDEF ‘11 Fuarı sırasında MKEK standında sergilenmişti. 6.6oomm uzunluğundaki yivsiz setsiz L55 namlusu 1.324kg ağırlığındadır. Teknoloji Transferi Sözleşmesi kapsamında ödemenin yapılması ile 15 Ocak 2oo9’da uygulama takvimi [To] başlamış ve Hyundai Rotem firmasından gelen referans Ana Silah Sistemi ile ilk atışlı testler Eylül 2o11’de icra edilmiştir. MKEK tarafından imal edilen Ana Silah Sistemlerinin ürün kabul testlerine Temmuz 2o11’de Karapınar Atış Poligonu’nda başlanmış ve Aralık 2o11 sonunda icra edilen kalifikasyon testleri ile birlikte test süreci tamamlanmıştır. MKEK Kasım ayı itibariyle iki adet 120mm 55 kalibre yivsiz setsiz Ana Silah Sistemi’nin teslimatını gerçekleştirmiş ve ilk sistem FTR prototipinde kullanılmıştır. FTR aracı ile icra edilecek atış testleri için Hyundai Rotem üzerinden Güney Koreli mühimmat üreticisi Poongsan’dan açıklanmayan sayıda 12omm K277 HEAT-MP-T ve K276 KE mühimmatı tedarik edilmiş ve mühimmatlar 2o12 yılının ilk yarısı içinde Otokar’a teslim edilmiştir. Tankta kullanılacak ana silah sisteminin Güney Kore menşeili olması ve söz konusu mühimmatların daha önce bu silah sistemi için kalifiye edilmiş olması gibi nedenlerden ötürü ALTAY AMT kalifikasyon testlerinin daha iyi yapılabilmesi açısından Poongsan ürünü mühimmatlar tercih edilmiştir.
Modüler Zırh Paketi, Rotem’den sağlanacak teknik destek ile ALTAY AMT’nın sistem tasarım çözümlerine uygun olarak Roketsan tesislerinde kurularak 2o1o içinde faaliyete geçen Balistik Koruma Merkezi [BKM]’nde bor karbür malzeme kullanılarak tamamen milli olarak geliştirilmektedir. Proje sonunda doğrulaması yapılacak ALTAYZırh Sistemi tamamen yeni bir tasarım olup tüm hakları SSM’na ait olacaktır. BKM’nde üretimi gerçekleştirilen ilk kompozit zırh modülleri ile ilk geliştirme testleri BKM ve Şereflikoçhisar’da kurulan Zırh Açık Test Alanı’nda gerçekleştirilmiştir. Zırh Sistemi Detay Tasarım çalışmaları ve atışlı testlerine halen devam edilmektedir. ALTAY AMT’nın gövdesinde ve kulesinde ana zırh olarak Otokar tasarımı kaynaklanmış haddelenmiş zırh plakaları ile Roketsan tarafından teslim edilecek kompozit zırh modülleri [gövde önünde ve gövde içinde] ile reaktif zırh kullanılacaktır. Ayrıca tankın mayın tehdidine karşı bekasını artırmak üzere Otokar tarafından özel bir taban zırhı geliştirilmiştir. Öndeki kompozit zırh tabakası ile gövde altında yer alan özel taban zırhının birleşme noktası farklı katman yapısı nedeniyle bazı fotoğraflarda ve tanıtım filiminde sanki gövdenin ön bölümünde bir yırtık varmış gibi göz yanılgısına yol açmıştır.
Diğer yandan ALTAY AMT’nda kullanılacak Muharebe Sahası Tanıma Tanıtma [IFF] Sistemi’nin milli imkanlara geliştirilmesine yönelik olarak SSM ile Aselsan arasında 11 Mayıs 2o11’de yaklaşık TL17.2 Milyon değerinde bir sözleşme imzalanmıştır. ALTAY AMT’larının ‘muharebe sahasında birbirlerini tanımalarını sağlayacak bir elektronik harp unsuru’ olarak tanımlanan sistem tamamen yerli olarak Aselsan tarafından geliştirilmektedir. Halen Tasarım Dönemi faaliyetleri devam eden Proje altında Aselsan iki MSTTS prototipinin tasarım, geliştirme, test ve doğrulama çalışmalarının ardından imalatlarını gerçekleştirecek ve proje sonunda söz konusu iki prototipe ilave olarak sisteme ait Teknik Veri Paketi [TVP]’ni de SSM’na teslim edecektir.

ALTAY AMT’nı değişik tipteki güdümlü ve güdümsüz tanksavar füze ve roketler ile KE mühimmatlarına karşı koruyabilecek milli bir Aktif Koruma Sistemi [AKS]’nin geliştirilmesinin hedeflendiği AKKOR Projesi ise 15 Aralık 2o1o tarihli Savunma Sanayi İcra Komitesi [SSİK] kararı ile başlatılmıştır. Yurtiçi geliştirme modelinin uygulandığı Proje için Aselsan Ana Yüklenici olarak seçilmiş ve bir TÇD yayımlanmıştır. Proje altında her birisinden iki adet olmak üzere Prototip-1 ve Prototip-2 olarak tanımlanan iki ayrı AKS tasarlanıp üretilecek ve prototipler test ve doğrulama çalışmalarının ardından hazırlanacak TVP ile birlikte SSM’na teslim edilecektir.
ALTAY AMT’nda yer alan Tank Atış Kontrol Sistemi [TAKS] ile Elektrikli Silah Kule Tahrik Sistemi Aselsan tarafından geliştirilmiştir. Tank Komuta Kontrol Muharebe Bilgi Sistemi [TKKMBS] ise Aselsan-STM işbirliği içinde geliştirilmektedir. Aselsan, ALTAY AMT prototiplerinde kullanılacak Tank Atış Kontrol Sistemi’nin iki adet prototipinin tasarım, geliştirme, imalat ve test ve doğrulama çalışmalarını yürütmek üzere 27 Mart 2oo6 tarihinde SSM ile ABD$22 Milyon değerinde bir sözleşme imzalamıştı. İlk TAKS prototipinin üretimi 2o1o yılında tamamlanmış ve laboratuvar ortamında ve fabrikada hazırlanan hareketli kaide üzerinde icra edilen testlerinin ardından sisteme 2o11 yılı başında KKK’nca tahsis edilen [‘test bed’ olarak kullanılmak üzere] Leopard 2A4 AMT’na entegre edilmişti. 8-12 mikron bandında çalışan ve Full HDMI çözünürlüğe sahip yeni nesil bir termal kameraya sahip yeni nesil TAKS, her biri tankın tüm atış kontrol fonksiyonlarını üstlenebilen Nişancı ve Komutan [36o derece dönebilmekte] için birer Periskop Sistemi’nden oluşmaktadır. Birbirlerinin tüm atış kontrol fonksiyonlarını devralabilen bağımsız Nişancı veya Komutan Periskop Sistemlerinden birisi devre dışı kalsa bile tank yine de tüm muharebe performansı ile görevine devam edebilecektir. ALTAY AMT için tasarlanan TAKS, Nişancı ve Tank Komutanı için olmak üzere iki adet elektronik birime sahiptir. Periskopların her ikisinin de arızalanması durumunda her iki sistemin sağlam elektronik kartlarından oluşturulacak bir sistemle tank görevine devam edebilecektir. Yeni nesil TAKS’nin en dikkat çekici özelliği ise kayda değer bir yer ve ağırlık tasarrufu sağlayan ve takıldığı yuvaya göre fonksiyon üstlenen akıllı işlemci kartlarının kullanılmasıdır. Bu çerçevede geliştirilen sayısal işlemci kartları, elektronik birim içinde anakart üzerinde takıldığı kart yuvasına göre özel fonksiyonunu [termal görüntüleme, otomatik hedef takipçisi, balistik işlemci, kule stabilizasyon vb] belirleyip kullanım amacına uygun yazılımı üzerinde koşturabileceklerdir. Kart seviyesine indirgenmiş birim fonksiyonları sayesinde birçok birim tek bir elektronik kutuya sığabilmektedir. Bu ise sistem karmaşıklığını [alan gereksinimi ve ilave ağırlık ortadan kalkmakta] azaltarak sistem güvenilirliğini artırmaktadır.
Aselsan-STM işbirliğiyle geliştirilen Tank Komuta Kontrol Muharebe ve Bilgi Sistemi [TKKMBS], Haziran ayı içinde üretimi tamamlanan MTR prototipine hiç bir elektronik sistem entegre edilmediği için ilk olarak FTR prototipi üzerinde kullanılacaktır. STM, ALTAY TKKMBS yazılımını bir kaç ay önce Aselsan’a teslim etmiş ve Aselsan’da icra edilen İşletme Testleri’nin tamamlanmasını müteakip TKKMBS’nin Alt Sistem Kalifikasyon Testleri’ne Otokar’ın da katılımı ile geçtiğimiz Ekim ayı sonunda başlanılmıştır.

Sonuç

TASARIMI, Türk mühendis ve teknisyenlerince Türk Silahlı Kuvvetleri [TSK]’nin teknik ve taktik isterleri doğrultusunda karşılaşılabilecek her türlü harekat ihtiyaçları göz önünde bulundurularak yapılan Milli Ana Muharebe Tankı ALTAY, modern tanklarda kullanılmakta olan en yeni teknolojilerle donatılmaktadır. 3+ Nesil ALTAY AMT’nın sahip olacağı yüksek ateş gücü ve isabet oranı, üstün hareket kabiliyeti ve beka özellikleri ile Türk Silahlı Kuvvetleri’nin en temel ve caydırıcı platformlarından biri olması bekleniyor. Türkiye Cumhuriyeti’nin tüm tasarım ve fikri mülkiyet haklarına sahip olacağı ALTAY AMT, aynı zamanda gerek fiyat avantajı, gerekse üretim kalitesi ve teknolojik üstünlükleri bakımından uluslararası pazarlarda sahip olacağı ciddi rekabet gücü ile Türk Savunma Sanayi için yeni bir ihracat ürünü olma potansiyeline de sahiptir.

S & H
 
so fast really !

I thought it would take 4-5 years not bad.
 
20 HYUNDAI ROTEM ENGINEERS WORKING FOR ALTAY

The K2 will be marketed overseas as exports will help cover development costs, with target markets including South America, South Asia and the Middle East. South Korea has been giving technical assistance to Turkey’s Altay MBT programme. Approximately 20 Hyundai Rotem engineers are in Turkey helping Otokar with three aspects of the Altay’s development – its basic design, 120mm gun system and protection system. However, Turkey dissolved some parts of the contract due to programme delays


FULL ARTICLE
MAIN BATTLE TANKS IN ASIA | Asian Defence News Articles | Defence Review Asia

1_n.jpg
 
it is heartening to see how ALTAY has been developing, everytime it reminds me of that little tech we shared for this project. :)
 
ALTAY
Main Battle Tank to be Turkey’s Pride
By Lee Yadav
Sunday,24 Mar 2013 - 12.11pm
Nation Shield Journal

UNITED ARAB EMIRATES G.H.Q ARMED FORCES

The first prototypes of Turkey’s first national main battle tank ALTAY which is designed and developed by OTOKAR has been introduced. Realized with an investment of about 500 million USD, the ALTAY Project is planned for mass production in 2015.

Otokar, the biggest privately owned company of the Turkish Defence Industry, is the prime contractor of the Altay which is Turkey’s very first national main battle tank. The company is the exclusively responsible party to Turkish Defence Industry Undersecretary (SSM) regarding the design, development, integration, prototype production, testing, qualification of the first Turkish National Main Battle Tank (ALTAY Tank) and all activities contained in the Project. Otokar launched the first prototypes of ALTAY at OTOKAR facilities on November 15th, 2012.

Where does the name Altay come from?

ALTAY Main Battle Tank is named after Turkish General Fahrettin ALTAY, the commander of the V. Cavalry Corps who achieved great success during the Turkish War of Independence between 1919 and 1922.

Design


The design of ALTAY has been realized in order to fulfil all kinds of operational requirements derived from the technical and tactical demands of the Turkish Armed Forces. In this scope, ALTAY has been equipped with the latest technologies that are used in the modern tanks. With its superior fire power and hit rate, high mobility and survivability features, it’s anticipated that ALTAY will be one of the fundamental and deterrent assets of the Turkish Armed Forces.

Intellectual Property Rights

Developed by its prime contractor OTOKAR, and designed in line with Turkish Army’s requirements; ALTAY will cater for exact requirements of the Turkish Army. Turkish Republic will own all design and intellectual property rights of ALTAY. The Technical Data Package of ALTAY that includes all information and documents related to the design, development, integration, testing and manufacturing will be in the basis of the mass production of the tank, and all its rights will belong to the Turkish Republic.

ALTAY’s crew consists of four personnel as a tank commander, gunner, driver and loader. In order to provide the tank with the intended performance in rough terrains, it’s equipped with a 1500 horsepower high-tech engine and transmission.

Armament


The main armament of ALTAY is a 120 mm 55 calibre smoothbore gun suitable for various kinds of rounds. A new generation fire control system has been specially designed for ALTAY in order to control the main and secondary armaments. By means of this system, ALTAY is also able to shoot moving targets with a very high first round hit probability. Besides, ALTAY tank is equipped with modular composite armours in order to protect the tank against all kinds of threats, and subsystems that enable the crew to proceed in environments that are under Chemical, Biological, Radioactive and Nuclear (CBRN) threats.

When evaluated under the topics of Survivability, Fire Power, Mobility, Command Control and Communication, Integrated Logistic Support and Ergonomics, ALTAY becomes prominent as an optimized tank that is compatible to mission, threat and environment conditions, meeting the requirements of the user at maximum level, with a flexibility enabling its use in all kinds of battle environments with its additional features adaptable to various missions.

Crew


ALTAY’s crew consists of four personnel as a tank commander, gunner, driver and loader. In order to provide the tank with the intended performance in rough terrains, it’s equipped with a 1500 horsepower high-tech engine and transmission. The main armament of ALTAY is a 120 mm 55 calibre smoothbore gun suitable for various kinds of rounds. A new generation fire control system has been specially designed for ALTAY in order to control the main and secondary armaments. By means of this system, ALTAY is also able to shoot moving targets with a very high first round hit probability. Besides, ALTAY tank is equipped with modular composite armours in order to protect the tank against all kinds of threats, and subsystems that enable the crew to proceed in environments that are under Chemical, Biological, Radioactive and Nuclear (CBRN) threats.

When evaluated under the topics of Survivability, Fire Power, Mobility, Command Control and Communication, Integrated Logistic Support and Ergonomics, ALTAY becomes prominent as an optimized tank that is compatible to mission, threat and environment conditions, meeting the requirements of the user at maximum level, with a flexibility enabling its use in all kinds of battle environments with its additional features adaptable to various missions.

The History of Altay Project


2005: The Undersecretariat of Defence Industries assigned a consortium consisting of three companies to realize the feasibility study in order to determine the production model of the Battle Tank Project. As of April 27th 2005 the feasibility study was finalized, and the model of the project was determined as “the main battle tank to be designed and developed within the country and with technical support from abroad in required areas”.

On February 8th 2005, the Request for Proposal prepared according to the model determined due to the feasibility was delivered to the companies, including OTOKAR that participated in the feasibility study.

2007: Due to the decision taken at the meeting of the Defence Industry Executive Committee realized on March 30th 2007, for the Modern Tank Manufacturing with National Facilities Project initiated in order to meet the Modern Main Battle Tank requirement of the Land Forces Command, it was decided to start contract negotiations with OTOKAR as the prime contractor candidate.

July 29th 2008: Following the finalization of the contract negotiations about the design of Turkey’s first National Tank, development of prototypes, testing and qualification of prototypes, the contract was signed with the participation of Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan. It was aimed to use domestic sub-systems to maximum extend for the project except the areas determined due to the model. In addition to OTOKAR being assigned as the prime contractor for the Project, Aselsan was assigned to design and manufacture the prototypes of electronic sub-systems like Tank Fire Control System and Tank C3I System; MKE was assigned to manufacture the 120 mm 55 calibre Main Armament by technology transfer from Hyundai Rotem of South Korea; and Roketsan was assigned to develop the Modular Armour Package by technology transfer also through Hyundai Rotem.

January 2009: After signing contracts with the main sub-system suppliers, Project kick-off was made for the “design, development, manufacturing, testing and qualification of ALTAY prototypes”. The Project duration for the “Design and Prototype Production” of ALTAY was determined as 78.5 months. This part of the Project was arranged in three stages consisting of Conceptual Design, Detailed Design, and Prototype Production and Qualification.

May 2011: OTOKAR finalized the Conceptual Design Stage, as the first stage of the Project by using its engineering and design capabilities in line with the requirements, and exhibited a full-scale model of ALTAY that reflected the results of this stage at the IDEF Defence Industry Fair with the participation of President Abdullah GUL.


March 29th 2012: While detailed design activities proceeded, OTOKAR continued investing in the required production facilities for the testing of prototypes and in the Tank Test Center. OTOKAR Tank Test Center was taken into service on March 29th with the participation of İsmet YILMAZ, Minister of Defence. Consisting of an EMC Test Chamber, Tank Test Range and Climatic Chamber with Dynamometer, OTOKAR Tank Test Center is among the world’s most modern and advanced test centers.

October 2012: The first prototype to test the mobility was manufactured in OTOKAR facilities in Sakarya, and testing started.

November 15th 2012 and after: ALTAY’s first two prototypes exhibited their mobility for the first time to public with the participation of Prime Minister Recep Tayyip ERDOGAN. Following the two prototypes that are tested for development/verification, the ultimate configuration prototypes will be manufactured and after finalizing their qualification by tests they will be delivered to the Undersecretariat of Defence Industries.

Mass production: Following the design and prototype production phase of ALTAY conducted by OTOKAR as the prime contractor, mass production activities will be initiated in scope of a new contract.

Armoured tactical vehicles of OTOKAR are exported to almost 20 countries. With more than 25.000 vehicles used by the armies in the world, OTOKAR represent highly competent engineering and production capability.

ALTAY can provide great acceleration to land platform area of any country’s defence. With its power to withstand possible threats of today and the future, ALTAY will further enhance the strength of any armed forces as the most modern battle tank in the world. The ALTAY tank will be ready for mass production by 2015.

Technical specifications of ALTAY

• Four men crew
• New generation 1500 HP powerpack
• 120 mm 55 calibre main armament
• Remote control weapon system(12.7 and 7.62 mm)
• Coaxial machine gun
• Modular composite armour
• New generation fire control system
• Electrical gun turret drive system
• C3I system
• Battlefield target identification system
• Laser warning system
• Life support system
• CBRN protection
• Auxiliary power unit
• Fire-extinguishing and explosion suppression system
• 360 degrees situational awareness system

Nation Shield Journal

 
Back
Top Bottom