What's new

Iranian Navy | News and Discussions

besat is quite close :

13930917000672_PhotoL.jpg


Displacement: >1300t

Length: 60m

Depth (m): 300

Armament: 6 533-mm tubes (torpedoes, Cruise missiles, mines)

No VLS announced !

Speed: 20 knots (23 mph; 37 km/h)

air-independent propulsion (AIP)

Amur 1650

800px-Amur_1650.jpg


View attachment 222224


Amur-class submarine - Wikipedia, the free encyclopedia

زیردریایی های فاتح و بعثت رونمایی می شود

* درخصوص طراحی و ساخت زیردریائیهای کلاس فوق سنگین چه اقداماتی را انجام داده اید؟

- درحال حاضر مشغول طراحی زیردریایی کلاس فوق سنگین هستیم بطوریکه مرحله طراحی مفهومی این پروژه را پشت سر گذاشتیم و درحال طراحی مقدماتی و پیشرفته این نوع زیردریایی هستیم. با این وجود کشور ما از نظر داشتن تکنووژی زیرسطحی کشور جوانی است با این وجود ما این کار را ادامه می دهیم تا بتوانیم به تولید زیردریایی های کلاس سنگین و فوق سنگین دست پیدا کنیم.

درحقیقت هم اکنون ساخت زیردریایی "فاتح" در کلاس زیردریایی های متوسط و طراحی و ساخت زیردریایی "بعثت" در کلاس زیردریایی های سنگین و فوق سنگین را در دستور کار داریم.

* با توجه به اینکه شناورهای جنگی در کلاسهای مختلفی همچون "ناوچه، ناوشکن، رزم ناو و ناو" هستند، آیا می توان پروژه "موج2" یا "موج3" را در زمره شناورهای جنگی کلاس "رزم ناو" و"ناو"ها به حساب آورد؟

- براساس ماموریت جدید نیروی دریایی که حضور در آبهای آزاد ودریاهای دوردست است ما طراحی وساخت انواع شناورهای سنگین و فوق سنگین جنگی را از جمله طراحی و ساخت "ناو" ها را در دستور کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم جوابگوی دکترین نداجا که حضور در آبهای آزاد است باشیم.

* در رابطه با طراحی و ساخت ناوهای هواپیمابر چه کرده اید؟

- همانطور که می دانید یک نیروی دریایی به تنهایی یک ارتش است یعنی دارای تمامی نیروها است. مثلا ما یگانی بنام یگان "هوا-دریا" داریم که این یگانها یگانهای پروازی ما هستند و هم هواپیما داریم و هم دارای بالگرد هستیم. یعنی انواع هواپیماها از جمله هواپیماهای شناسایی و انواع بالگردها را برای مسائل آفندی و پدافندی داریم.

در نیروی دریایی راهبردی که دارای یگانهای پروازی است برای شناورهایی که بتوانند این یگانهای پروازی را حمل کنند اقداماتی صورت گرفته است. البته پروژه های "موج" قابلیت حمل بالگرد را دارند ولی منظور ما حمل یک فروند یا دو فروند بالگرد نیست بلکه در حال طراحی و ساخت شناورهایی هستیم که قابلیت حمل چندین فروند بالگرد و هواپیما را داشته باشند.


خبر مال 4 سال پیش یعنی الان در چه مرحله ای هست؟
 
. . .
Can Iran get it's hand on those new Chinese subs that Pakistan will be getting? In a couple of years? Perhaps when the arms embargo is lifted? Russians are the biggest pieces of sh!t the world has ever seen..
 
.
Iran has good opportunity to team up with Russia in producing Submarines.
Iranian indegious military hardware building policy has shaped when the supreme leader asked army and IRCG and Ministry of Defense to focus on building every thing locally... I can guess why Iran is disappointed in cooperation with even so called friends like Russia and China...
1- In most cases China and Russia stall the process of cooperation if not STOP it and use these contracts as bargaining chips with US... Iran has learned many years ago that no super power is trust worthy...
2- The Iranian leadership realized very well that local Iranian capabilities are far exceeding their expectations... This is why current leadership is even more encouraged to start more daring projects... only related engineers know how much difficult and high tech it is to build a submarine from scratch or to build all its pieces inside one country...
3- Even friends like Russia and China are very unreliable with continuous spare part and maintenance services they sign for... Iran will have more security if only rely on its own powers and design its own weapons and parts so nobody can impose their will on them...
4- Some weapons can be imported while it is safe but most sensitive weapons has to be made locally so in case of war, nobody can hit us with them being exposed to enemy or having stopping supply of spare parts and ammunition...
5- Iran will have a decade or more under pressure but finally they can mature to the point that they no longer need any weapons of any sort imported... I,m with this option..

When we talk about an industrially advanced country I have some standards for comparing, maybe it is not correct but it is my understanding:

Super Advanced Industrial Country can build below listed stuff by its own;
1- Space Shuttle
2- ICBM missiles + Plus 1000 km cruise missiles
3- above 4th Gen fighters
4- Commercial airliners
5- Submarines (semi-heavy and heavy)
6- high tech composite or metallurgy technology
7- Super structures (excluding buildings of course)
8- All kind of ships.. (from commercial to frigates and aircraft carriers)

Advanced Industrial Country can build:
1- Intermediate range ballistics and cruise missiles
2- LEO launch and satellite design and building
3- 3.5th to 4th Gen fighters
4- Can contribute to part building of commercial planes or space shuttles
5- Midget Submarines
6- Good metallurgy and composite tech
7- Building commercial and military navy ships up to Corvettes...

Semi-Industrial country:
- Can build non of above by its own but can still assemble high tech stuff or build some parts for some high tech projects...
 
Last edited:
. . . . . . . .
today I was looking at this pictures
640px-IRINSJamaran.jpg


and a question come to my mind .
why they didnt add another row of missiles in front of the landing pad . that pad is too big for a single helicopter and it's to small for two helicopter , why they didn't use it for some more anti-ship missile or anti-aircraft one . it's not like they want to land helicopter like CH-47 on it
Because Sea King helicopters that the Iranian navy also operates are 'somewhat' larger than the AB214 shown above
Moudge_class_4.jpg


Specifications (214A)
General characteristics
  • Crew: 2
  • Capacity: 3,880 lb including 14 troops, or 6 stretchers, or equivalent cargo
  • Length: 48 ft 0 in (14.63 m))
  • Rotor diameter: 50 ft 0 in (15.24 m)
  • Height: 12 ft 10 in (3.90 m)
  • Empty weight: 7,588 lb (3,442 kg)
  • Loaded weight: 13,800 lb (6,260 kg)
  • Max. takeoff weight: 15,000 lb with slung load (6,805 kg)
  • Powerplant: 1 × Lycoming LTC4B-8D turboshaft, 2,930 shp (2,185 kW)
Performance

Specifications (SH-3)
General characteristics
  • Crew: four (two pilots, two ASW systems operators)
  • Capacity: three passengers
  • Length: 54 ft 9 in (16.7 m)
  • Rotor diameter: 62 ft (19 m)
  • Height: 16 ft 10 in (5.13 m)
  • Disc area: 3019 ft² (284 m²)
  • Empty weight: 11,865 lb (5,382 kg)
  • Loaded weight: 18,626 lb (8,449 kg)
  • Max. takeoff weight: 22,050 lb (10,000 kg)
  • Powerplant: 2 × General Electric T58-GE-10 turboshafts, 1,400 shp (1045 kW) each
Performance
 
. . .
Back
Top Bottom