What's new

Akinci & Aksungur and Turkish Unmanned Fighter Aircraft Program

Arming an aerial platform is just a matter of desicion If You are the owner of original platform. It is applicable for not only ANKA-TP, but also ANKA-S.

ANKA-S Surveillance, ANKA-S ELINT/SIGINT, ANKA-S Armed variants will also be developed (If required) with sacrifacing hundreds of ft altitudes.
So it looks like TP will would be created in order to have a more effective armed drone.
 
.
Will we be using UMTAS for the armed version, or Cirit? Or a mix?

I really think we should implement an armed version of the ANKA-S as a stop-gap resolution as soon as possible untill we've developed the ANKA-TP. Have a feeling we will be seeing action come this summer, and that it will be the worst we've ever seen, like worse than the 90's. All the arrows point in the right direction imo.
 
.
Will we be using UMTAS for the armed version, or Cirit? Or a mix?

I really think we should implement an armed version of the ANKA-S as a stop-gap resolution as soon as possible untill we've developed the ANKA-TP. Have a feeling we will be seeing action come this summer, and that it will be the worst we've ever seen, like worse than the 90's. All the arrows point in the right direction imo.
Neither of them Roketsan developed Mini Akıllı Mühimmat for that purpose.
2013-05-22-roketsan-10.jpg


5.jpg
 
.
28.04.2014
İnsansız hava aracı ANKA’ya yeni ağabey geliyor
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, yeni çalışmalarında daha önce geliştirilen ANKA’nın ağabeyinin de ağabeyini üreteceklerini belirtti. Dörtkaşlı, adı henüz konulmadığı için ağabey olarak nitelendirdikleri insansız hava aracının artık sadece 200 kilometre yarı çapta görev yapmayacağını uydu haberleşme yöntemi ile bu kabiliyet menzilini uzattıklarını söyledi. Aynı zamanda yeni insansız hava aracı yüksek irtifada ve yakıtın durumuna göre daha uzun sürede hava kalma özelliğine sahip olduğunu açıkladı.

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, Abdullah Gül Üniversitesi’nde düzenlenen 1. Uluslararası Plazma Teknolojileri Kongresi’ne konuşmacı olarak katıldı. Burada ANKA hakkında bilgiler veren Dörtkaşlı, açtıkları stantta katılımcılara hayata geçirilen projeler hakkında bilgiler verildi. Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Muharrem Dörtkaşlı, insansız hava aracı olan ANKA’nın proje olarak ağabeyinin ağabeyini hazırladıklarını belirtti. “ANKA geliştirme projesi tamamlandı” diyen Dörtkaşlı, ilk üretilen ANKA ile ilgili olarak Türk Silahlı Kuvvetleri’nden (TSK) seri siparişleri aldıklarını ve bazı müttefik ülkelerinde büyük ilgi gösterdiğini hatırlattı. Şuan için “ANKA’nın ağabeysi var, ağabeyinin ağabeyi de var. Bu devam edecek” ifadesinde bulunan Dörtkaşlı, “ANKA’nın birinci ağabeyi kıtalar arası adlandırılan geliştirilmiş ANKA’nın anten görüş mesafesinde operasyon yapabilen, 200 kilometre yarıçapta vazife yapan kabiliyete sahip. Şimdi uydu haberleşme yöntemi ile kabiliyeti menzilini uzatıyoruz. Menzilin sınırı anten görüş mesafesi değil içerisine koyduğumuz yakıtın miktarı ile sınırlı olacak. Birde daha büyük boyutta stratejik seviyede görev yapabilecek. Böyle bir insansız hava aracı projesinden bahsediyoruz” dedi.

Yeni projedeki insansız hava aracının adını koymadıkları için ANKA’nın ağabeysinin ağabeysi olarak nitelendirdiklerini aktaran Genel Müdür Dörtkaşlı, şu bilgileri verdi; “Bu bir buçuk yıldır yapılan bir proje çalışmasıdır. Henüz sözleşme görüşmelerini tamamlamadık. İhale safhası devam ediyor. 6 ton ağırlığında. Yani kalkış ağırlığına sahip. Daha yüksek irtifada görev yapabilecek, daha değişik faydalı yükler taşıyabilecek. Stratejik bir insansız hava aracı diye şimdilik adlandırıyoruz. Bu proje dünyada çok fazla olan ürün değil.”

YENİ İNSANSIZ HAVA ARACINDA SİLAH BULUNACAK

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, insansız hava aracında, stratejik seviyede görev yapabilecek olmasının daha uzun süre havada kalması, yüksek irtifada olması, üzerinde, hem sensörlerin bulunuyor olması, hem de silah sistemlerinin bulunması muhtemel olduğunu ifade etti. Dörtkaşlı, “Yeni araç sivil hava sahasında görev yapması için çalışma var. Sivil hava sahasında emniyetli uçabilecek sertifikasyon istemlerini karşılayabilecek. Proje uygunlaşıyor. ANKA’yı tasarlarken edinmiş olduğumuz tecrübe ve sıkıntıların giderilmesi adına yapılan çalışmalar insansız hava araçlarında daha iddialı olmamızı ve süreleri daha kısa tutarak üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu bizi daha da cesaretlendiriyor” diye konuştu.

GEMİDENDE HAVALANABİLECEK İNSANSIZ HAVA ARACI HELİKOPTER ÜRETİLİYOR

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, İnsansız hava araçları konusunda TUSAŞ’ın yaptığı 8 yıllık yatırımlarla dünyada önemli bir oyuncu olmaya aday olduğunu dile getirdi. Dörtkaşlı, geliştirdikleri ürünlerin eğitimle gelişimini sağlayan kadroları yanlarında tutarak ve yenilerini kadroya dahil ederek devam ettiklerini söyledi ve yine proje hakkında şu bilgileri verdi; “İnsansız hava araçları ayrı bir iş kolu olarak artık kabul ediyoruz ve faaliyetlerimize devam ediyoruz. ANKA’nın ağabeyleri ile sınırlı kalmıyoruz. Döner kanatlı İHA çalışmalarımız var. Farklı sahada ve gemilerden kalkıp inebilecek. İnsansız helikopterimiz bu. Bu çalışmalarımız sürüyor. İhtiyaç makamlarına bu projeleri iletiyoruz. Nihai şartnameler oluşuyor. Bu doğrultuda tasarlayıp üretip önce TSK’ya ve Türkiye’deki diğer kurumlarımızın emrine vererek ihraç edeceğiz.”

http://teknoloji.bugun.com.tr/pages/mnews.aspx?id=1080650
 
.
28.04.2014
İnsansız hava aracı ANKA’ya yeni ağabey geliyor
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, yeni çalışmalarında daha önce geliştirilen ANKA’nın ağabeyinin de ağabeyini üreteceklerini belirtti. Dörtkaşlı, adı henüz konulmadığı için ağabey olarak nitelendirdikleri insansız hava aracının artık sadece 200 kilometre yarı çapta görev yapmayacağını uydu haberleşme yöntemi ile bu kabiliyet menzilini uzattıklarını söyledi. Aynı zamanda yeni insansız hava aracı yüksek irtifada ve yakıtın durumuna göre daha uzun sürede hava kalma özelliğine sahip olduğunu açıkladı.

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, Abdullah Gül Üniversitesi’nde düzenlenen 1. Uluslararası Plazma Teknolojileri Kongresi’ne konuşmacı olarak katıldı. Burada ANKA hakkında bilgiler veren Dörtkaşlı, açtıkları stantta katılımcılara hayata geçirilen projeler hakkında bilgiler verildi. Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Muharrem Dörtkaşlı, insansız hava aracı olan ANKA’nın proje olarak ağabeyinin ağabeyini hazırladıklarını belirtti. “ANKA geliştirme projesi tamamlandı” diyen Dörtkaşlı, ilk üretilen ANKA ile ilgili olarak Türk Silahlı Kuvvetleri’nden (TSK) seri siparişleri aldıklarını ve bazı müttefik ülkelerinde büyük ilgi gösterdiğini hatırlattı. Şuan için “ANKA’nın ağabeysi var, ağabeyinin ağabeyi de var. Bu devam edecek” ifadesinde bulunan Dörtkaşlı, “ANKA’nın birinci ağabeyi kıtalar arası adlandırılan geliştirilmiş ANKA’nın anten görüş mesafesinde operasyon yapabilen, 200 kilometre yarıçapta vazife yapan kabiliyete sahip. Şimdi uydu haberleşme yöntemi ile kabiliyeti menzilini uzatıyoruz. Menzilin sınırı anten görüş mesafesi değil içerisine koyduğumuz yakıtın miktarı ile sınırlı olacak. Birde daha büyük boyutta stratejik seviyede görev yapabilecek. Böyle bir insansız hava aracı projesinden bahsediyoruz” dedi.

Yeni projedeki insansız hava aracının adını koymadıkları için ANKA’nın ağabeysinin ağabeysi olarak nitelendirdiklerini aktaran Genel Müdür Dörtkaşlı, şu bilgileri verdi; “Bu bir buçuk yıldır yapılan bir proje çalışmasıdır. Henüz sözleşme görüşmelerini tamamlamadık. İhale safhası devam ediyor. 6 ton ağırlığında. Yani kalkış ağırlığına sahip. Daha yüksek irtifada görev yapabilecek, daha değişik faydalı yükler taşıyabilecek. Stratejik bir insansız hava aracı diye şimdilik adlandırıyoruz. Bu proje dünyada çok fazla olan ürün değil.”

YENİ İNSANSIZ HAVA ARACINDA SİLAH BULUNACAK

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, insansız hava aracında, stratejik seviyede görev yapabilecek olmasının daha uzun süre havada kalması, yüksek irtifada olması, üzerinde, hem sensörlerin bulunuyor olması, hem de silah sistemlerinin bulunması muhtemel olduğunu ifade etti. Dörtkaşlı, “Yeni araç sivil hava sahasında görev yapması için çalışma var. Sivil hava sahasında emniyetli uçabilecek sertifikasyon istemlerini karşılayabilecek. Proje uygunlaşıyor. ANKA’yı tasarlarken edinmiş olduğumuz tecrübe ve sıkıntıların giderilmesi adına yapılan çalışmalar insansız hava araçlarında daha iddialı olmamızı ve süreleri daha kısa tutarak üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu bizi daha da cesaretlendiriyor” diye konuştu.

GEMİDENDE HAVALANABİLECEK İNSANSIZ HAVA ARACI HELİKOPTER ÜRETİLİYOR

TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, İnsansız hava araçları konusunda TUSAŞ’ın yaptığı 8 yıllık yatırımlarla dünyada önemli bir oyuncu olmaya aday olduğunu dile getirdi. Dörtkaşlı, geliştirdikleri ürünlerin eğitimle gelişimini sağlayan kadroları yanlarında tutarak ve yenilerini kadroya dahil ederek devam ettiklerini söyledi ve yine proje hakkında şu bilgileri verdi; “İnsansız hava araçları ayrı bir iş kolu olarak artık kabul ediyoruz ve faaliyetlerimize devam ediyoruz. ANKA’nın ağabeyleri ile sınırlı kalmıyoruz. Döner kanatlı İHA çalışmalarımız var. Farklı sahada ve gemilerden kalkıp inebilecek. İnsansız helikopterimiz bu. Bu çalışmalarımız sürüyor. İhtiyaç makamlarına bu projeleri iletiyoruz. Nihai şartnameler oluşuyor. Bu doğrultuda tasarlayıp üretip önce TSK’ya ve Türkiye’deki diğer kurumlarımızın emrine vererek ihraç edeceğiz.”

http://teknoloji.bugun.com.tr/pages/mnews.aspx?id=1080650

I think that media company made this news just because the word 'ağabey' have been used so many times... :D

BTW thx for the news... There are so good news... And we can underdstand that there are serious solid things have been achieved about our 2 new ANKAs...
 
.
GEMİDENDE HAVALANABİLECEK İNSANSIZ HAVA ARACI HELİKOPTER ÜRETİLİYOR
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, İnsansız hava araçları konusunda TUSAŞ’ın yaptığı 8 yıllık yatırımlarla dünyada önemli bir oyuncu olmaya aday olduğunu dile getirdi. Dörtkaşlı, geliştirdikleri ürünlerin eğitimle gelişimini sağlayan kadroları yanlarında tutarak ve yenilerini kadroya dahil ederek devam ettiklerini söyledi ve yine proje hakkında şu bilgileri verdi; “İnsansız hava araçları ayrı bir iş kolu olarak artık kabul ediyoruz ve faaliyetlerimize devam ediyoruz. ANKA’nın ağabeyleri ile sınırlı kalmıyoruz. Döner kanatlı İHA çalışmalarımız var. Farklı sahada ve gemilerden kalkıp inebilecek. İnsansız helikopterimiz bu. Bu çalışmalarımız sürüyor. İhtiyaç makamlarına bu projeleri iletiyoruz. Nihai şartnameler oluşuyor. Bu doğrultuda tasarlayıp üretip önce TSK’ya ve Türkiye’deki diğer kurumlarımızın emrine vererek ihraç edeceğiz.”

YES!!!!!!!!!!!!!!!


sivrisinek-helikopter-anka-tai.jpg


sivrisinek.jpg
 
.
I think that media company made this news just because the word 'ağabey' have been used so many times... :D

BTW thx for the news... There are so good news... And we can underdstand that there are serious solid things have been achieved about our 2 new ANKAs...

Kardeşim ben bu haberin doğruluğuna inanıyorum. BIZ HIÇ BIR ZAMAN İRAN GIBI PROPAGANDA YAPMA VEYA FASON HABER YAPMAYA IHTIYACI DUYMADIK...
 
.
Kardeşim ben bu haberin doğruluğuna inanıyorum. BIZ HIÇ BIR ZAMAN İRAN GIBI PROPAGANDA YAPMA VEYA FASON HABER YAPMAYA IHTIYACI DUYMADIK...

Kardeşim ben bir espri yaptım ama sen anlamadın heralde... Haberin doğruluğundan benim de şüphem yok... Hatta sana teşekkür ettim çok güzel haberler dedim 2 yeni ANKA hakkında da ilk defa somut anlamda baya bir şeyler yapılmış olduğunu gördüm bu haberde...
 
. .
Kardeşim ben bu haberin doğruluğuna inanıyorum. BIZ HIÇ BIR ZAMAN İRAN GIBI PROPAGANDA YAPMA VEYA FASON HABER YAPMAYA IHTIYACI DUYMADIK...


In 2004, The Unmanned aerial v. project commenced with 2 concept. TIHA-A and TIHA-B. Design of TIHA-B was what we are talking as ANKA-TP with 24m wing length and 10-11m fuselage. At first phase, It is agreed to commence develoment of TIHA-A. It is what We see as final product called ANKA-A. With expertize gained from ANKA-A, Other concepts will follow as normal...


What Muharrem Dortkasli refers as;

ANKA: Prototypes
Ağabeyi: ANKA-S with SATCOM
Ağabeyinin ağabeyi: ANKA-TP (TAI foreseen an accelerated 3-4 years for development of TP variant thanks to similar subsystems and experiences gained at ANKA project)

Last year, It was proposed to develop TP variant with following specifications.

Take off weight: 5 tonnes
Altitude: 40000ft+
Wing span: 24-25m
Payload: 900-1000kg


The surprise thing on above article is that Take off weight is quoted as 6000kg. It is either some requirements changed, or author typed it wrong...
 
.
ANKA İnsansız Hava Aracı uydu üzerinden kontrol edilecek
...
Milli imkânlarla üretilen insansız hava aracı ANKA'nın ikinci nesil uçağı için harekete geçildi. Yeni ANKA'nın en önemli özelliği, yer istasyonundan değil doğrudan uydu üzerinden kontrol edilmesi olacak. Böylece Türkiye ABD gibi “mesafeye bağlı kalmaksızın” gözetleme faaliyeti yapabilecek. Kamera ve motor sistemleri de geliştirilecek olan yeni ANKA, istenmesi durumunda yerdeki Mehmetçiğin telsiz ve bilgisayarına doğrudan bilgi aktaracak. Böylece operasyonlar sırasında kör nokta kalmayacak.

SİLAH DA MONTE EDİLECEK
HD kalitesinde görüntü elde edilecek ANKA, uydu bağlantısı sayesinde istenilen yere indirilebilecek. Son hedef ise ABD'nin kullandığı silahlı Reaper ve Predatör gibi ANKA'yı silahlı hale getirmek.

Summary in English;
- it's planned that the second generation of the ANKA (ANKA-S ?) will be operated via SATCOM, thus eliminating short operational ranges as with ground-stations, but which will remain as an option.
- it will get updated E/O and propulsion systems, being able to capture imaging in HD.
- the final goal is to arm ANKA (ANKA-TP ?).

Feel free to correct if I've mistranslated the original article.
 
. . .
Armed ANKA-TP program commenced officialy in 2013. Design budget of TP is 20Million dollar. According to last statement of DORTKASLİ, Armed TP will have a take off weigt of 6000Kg that makes it one of the biggest armed aerial vehicle in its class.
 
.
Armed ANKA-TP program commenced officialy in 2013. Design budget of TP is 20Million dollar. According to last statement of DORTKASLİ, Armed TP will have a take off weigt of 6000Kg that makes it one of the biggest armed aerial vehicle in its class.

Will we also arm the regular ANKA (as a possible stop-gap solution and testbed) or will we focus entirely on the bigger one? Would it be possible to arm the regular version with Cirit, or the newly developed smart munitions and the bigger version more versatile (possible umtas integration)?
 
.
Back
Top Bottom