What's new

Turkish Naval Programs

ASELSAN completed DAKA(Deceptive Acoustic System for Submarines) project successfully...

DAKA Projesi Başarıyla Tamamlandı – MSI Dergisi

View attachment 201571

ASELSAN ana yükleniciliğinde yürütülen Denizaltılar için Akustik Aldatıcı Sistemi (DAKA) Projesi’nin kapanış töreni, 11 Mart’ta, ASELSAN’ın Macunköy tesislerinde düzenlendi. Törene, Milli Savunma Bakanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve ASELSAN’dan üst düzey yetkililer katıldı. Törende, projenin kazanımları şöyle sıralandı:

  • İlk defa Milli Torpido Karşı Tedbir Sistemi geliştirilmiştir.
  • DAKA Sistemi, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki tüm denizaltılarda ortak olan yegâne askeri sistem olmuştur.
  • Türkiye “Torpido Karşı Tedbir Sistemi” üretebilen birkaç ülke arasında yerini almıştır.
  • Yüksek süratli sualtı aracı tasarımı, seramik üretimi, mekanik ateşlemeli ve elektriksel ateşlemeli ısıl pil tasarım ve üretimi, transdüser ve hidrofon tasarım ve üretimi gibi kritik teknolojiler kazanılmıştır.
  • Sualtı akustiğinde çok önemli bilgi birikimi ve altyapı kazanılmış, diğer sualtı projelerinin de önü açılmıştır.
Index of /wp-content/uploads/2015/03/
 
Turkish naval landing ships


f19eb0d7c83c38375062c40aa83b1406_zps62ba4af3.jpg


2525bf7f651923c81e43e76c2c3773f0_zps2d199f31.jpg


7ae6e997205e43610fb3bafa9e0de5d4_zpsf9ca718e.jpg


e4eb22344c5b9c822ce8c166be607e7a_zpsa889e8b6.jpg


c16dc79340d922840c1cffe3ac178322_zps225ad113.jpg
 
ASELSAN - İTÜ cooperation for test & education ship...

ASELSAN ve İTÜ anlaştı!


ASELSAN ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) arasında 13 Mart 2015 tarihinde Test ve Eğitim Gemisi tasarım ve geliştirme çalışmaları için Niyet Anlaşması imzalandı.

ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Kaval ile İTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Sabri Çelik tarafından imzalanan Test ve Eğitim Gemisi Niyet Anlaşması ile her iki kurumun da ihtiyaç duyduğu modern bir geminin ortak bir proje ekibi tarafından birlikte projelendirilmesi, tasarlanıp ürettirilmesi ve birlikte kullanılması hedefleniyor.
2016 yılı içinde inşasına başlanması hedeflenen Test ve Eğitim Gemisi, askeri ve sivil deniz sistemlerinin geliştirme aşamasında denizde denemelerinin yapılması için uygun alt yapılar ile özel analiz ve test laboratuarlarını bünyesinde bulunduracak.
Üniversite ile sanayi işbirliği için yeni bir rol model olacak Test ve Eğitim Gemisi maliyet etkin olarak test imkanı sunmak yanında, modüler sistemlerin geliştirilmesine de olanak sağlayacak.

ASELSAN tarafından İstanbul Kalkınma Ajansı’nın finansal desteği ile tedarik edilmesi öngörülen Test ve Eğitim Gemisi, İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesinin katkıları ile ASELSAN tarafından işletilecek. Test ve Eğitim Gemisi ASELSAN ve İTÜ dışında ürün geliştirmek isteyen şirketler ile diğer üniversitelerin eğitim amaçlı kullanımına da açık olacak.

Test ve Eğitim Gemisi, ürün geliştirme yanında Denizcilik Fakültelerindeki öğrencilerin yeni nesil sistemleri, daha geliştirme aşamasında tanımasına ve kullanmasına imkan vererek Türk denizcilerinin modern imkanlar ile eğitim görmesini de sağlayacak. Test ve Eğitim Gemisi doğal afetlerde Lojistik Destek Platformu olarak yararlanılabilecek kapasite, olanak ve yeteneklere de sahip olacak.

ASELSAN ve İTÜ anlaştı!

1.jpg


@isoo :enjoy:
 
RMK Marine
Corvette

Dimensions ( Length, Width, Draft ): 85.0 m, 11.8 m , 3.5
Displacement : 1600 tons
Cruising speed and Range: 26+ kts, 3000 nm @ 16 kts
Main Propulsion System : 2 x Host , 2 x Shaft , 2 x CP Propellers
Generators: 4 x 588 kW 440 V 60 Hz
Emergency Generator : 1 x 250 kW
Crew: 85
R005.jpg

MMC (multi mission corvette)
Dimensions (Length, Width, Draft) : 66.0 m, 10.1 m, 2.8 m
Displacement : 670 tons
Cruising Speed and range: 30+ knots, 2500 Nm @ 15 knots
Main Propulsion System: 3 x 4300 kW 3 x Shaft 3 x FP Propeller
Generators: 2 x 250 kW 440V 60Hz
Crew: 53
Corvette_600.jpg
 
RMK Marine
Corvette

Dimensions ( Length, Width, Draft ): 85.0 m, 11.8 m , 3.5
Displacement : 1600 tons
Cruising speed and Range: 26+ kts, 3000 nm @ 16 kts
Main Propulsion System : 2 x Host , 2 x Shaft , 2 x CP Propellers
Generators: 4 x 588 kW 440 V 60 Hz
Emergency Generator : 1 x 250 kW
Crew: 85
View attachment 202401
MMC (multi mission corvette)
Dimensions (Length, Width, Draft) : 66.0 m, 10.1 m, 2.8 m
Displacement : 670 tons
Cruising Speed and range: 30+ knots, 2500 Nm @ 15 knots
Main Propulsion System: 3 x 4300 kW 3 x Shaft 3 x FP Propeller
Generators: 2 x 250 kW 440V 60Hz
Crew: 53
View attachment 202402
Looks more stealthy!
 
For further note;
RMK's corvette design is actually similar to the ship they build as coast guard , well actually fincantieri delivered them all files regard to that ship,and they used all the tech transfer they received and adapted with innovations from their engineers, they even joined tenders with those ships, but their handicap was to lack of experience in building.
For Multi mission corvette,
It had a stability issue but its designed by turkish engineers, that ship had a plenty of flexibility on weapon systems , the helipad is a result of R&D . While in fact a helipad in that height will affect the stability because of its rigid structure and weight , in that ship the weight is reduced so that the affect of it will be neutralized. Its like a mini black-swan class :)
 
According the latest matters i heard, i concluded following truth about milgem design; and i need to revise my earlier posts mentioning which that " underwater explosion analysis of milgem /YTKB ,and experiments done in consultancy of foreigner partner";

Unlike i said about experiments and analysis of explosion tests, its done by indigenous contribution totally ,with the increasing need of Tübitak/Roketsan and TAI , İTÜ / ODTU , naval academy and Tübitak colloboration. With the following pathway;

1stly , experts from each office, took place in explosion tests of locally build foreigner ships to understand the way to process data obtained from experiment ,and to conduct experiment.

Naval academy also İTÜ , sent graduate level students to USA , to have knowledge of underwater explosion analysis. But such analysis done with a exclusive code usually, so that,they tried to use a common way ,by combining a mathematical progressing package software, with a explicit/implicit dynamic solver FEA software. Unfortunely in USA they couldnt use a naval hull to analize,but used a catamaran and single hull general form to test their code.

Later this code is improved in turkey , specially for milgem by the contribution of İTÜ mechanical faculty , on the side of explicit solver and FEA ,whilt in this term,tübitak already gained ability to test explosion for land platforms and other equipments with ODTU.

Lastly , Tübitak handles the explosion tests of Milgem, with a simple way to collect datas due to limitage (blockage to import) special data storage devices with high transfer rate . Thet use fast memory cards configured to saving data in paralell progress in raw form, later processing in the computer. This test is repeated some times, the code is developed and İTÜ has done the analysis before hand.

By this way,we had ability to test our ship's explosion tests without being dependent on someone.
 
Back
Top Bottom