Sorry it's in Turkish... You know, specs & things like that...
From S&H magazine...
LPD İmza Töreni | Facebook
LPD İmza Töreni
Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) Projesi Sözleşmesi, SSM ve ve SEDEF Gemi İnşaatı Sanayi A.Ş. arasında 7 Mayıs günü gerçekleşen törenle imzalanmıştır.
Donanmamıza kazandırılacak bu gemi;
l 23om boyunda, 3om genişliğinde, 5om yüksekliğinde, 27.ooo ton ağırlığında olabilecektir.
l Aynı anda dört büyük helikopterin iniş/kalkış yapabileceği, hangarında 12 helikopter bulunan bir helikopter gemisi olmakla beraber, dikine iniş/kalkış yapacak uçaklar için bir uçak gemisi olarak da kullanılabilecektir.
l Yüzen havuz gibi, küçük çıkarma gemilerini içine alarak; gemi/sahil tahliye harekatı icra edecektir.
l 1.4oo askeri bünyesinde bulunduracaktır [7oo’ü Deniz Piyade personeli].
l Tank dahil 9o civarında muhtelif cins aracı, havuzundaki çıkarma gemileri ile sahile çıkaracak/geri alabilecektir.
Saatte 16 mil süratle, 9.ooo deniz mili gidebilecektir.
l 6o gün süreyle karaya bağlı olmadan tüm personelin denizde ihtiyacını karşılayabilecektir.
l Askeri görevlerin haricinde; insani yardım harekatı [deprem, tsunami, çatışma bölgesinden sivillerin tahliyesi, yardım götürülmesi gibi] kapsamında, yüksek hız imkanı ile aynı anda 4.ooo sivili tahliye edebilecek, bu operasyonları tekrarlayabilecektir.
l Tam donanımlı, 3o yataklı hastanesinde, yüzlerce insana seyir esnasında tedavi imkanı sunabilecektir.
Ayrıca proje kapsamında; Aselsan-Havelsan İş Ortaklığı tarafından, STAMP VE STOP Silah Sistemleri Savaş Yönetim Sistemi Entegrasyon ve İşletim Yazılımı Genesis-Advent, Radar Elektronik Taarruz ve Karşı Tedbirleri sistemlerini içeren Elektronik Harp Suiti, Kızıl Ötesi İz Takip Sistemi, Elektro Optik Dayrektör, Torpido Karşı Aldatma Sistemi gibi sistemler de milli olarak geliştirilecektir.
Tam yüklü deplasmanda 27,436 ton ağırlıkta ve 231 metre boyunda inşa edilmesi planlanan Havuzlu Çıkarma Gemisi, Silahlı Kuvvetlerimizin envanterinde yer alan en büyük deniz platformu olacaktır.
Halen İspanyol Bahriyesinde NAVANTIA tarafından inşa edilen JUAN CARLOS adlı LPD nin bir eşi olacak olan bu gemiden Avustralya Deniz Kuvvetlerine de iki adet inşa edilmektedir. HMAS Canberra ve Adelide bu yıl hizmete girmesi beklenmektedir.
Juan Carlos I LHD Gemisi ile İlgili Notlar230.82m uzunluğundaki tam boyu [uçuş güvertesi 202.3m], 32m genişliği ve 27.ooo tona yaklaşan tam yük deplasmanı ile İspanyol Kraliyet Deniz Kuvvetleri’nin kullanımına giren en büyük gemi olan L-61 Juan Carlos I aynı zamanda podlu elektrikli tahrik sistemi ile donatılan bu boyutlardaki ilk gemidir. Gemi yüksek seviyedeki otomasyon sayesinde sadece 247 kişilik bir mürettebat tarafından işletilebilmektedir. L-61 hareket halinde iken amfibik harekat icra edebiliyor. Edindiğimiz bilgiye göre gemi Dok [havuz bölümü] kapağı aşağı doğru açık konumda iken 5 knot, Dok Bölümü’nde su varken de 1o knot hızla seyir yapabiliyor. Dok kapağı yukarı doğru açık konumda iken gemi azami 19 knot seyir hızına ulaşabiliyor.Gemideki Ağır Yük Güvertesi [Alt Garaj]’nde 29 adet Leopard 2A4E veya benzeri AMT, Dok Bölümü’nde ise [amfibik harekat yapılmadığı zamanlarda] 17 adet Leopard 2A4E AMT taşınabilmektedir. Dolayısıyla L-61’in azami MBT taşıma kapasitesi 46 adettir. Ağır Yük Güvertesi’nde aynı zamanda 13 adet AMT ve 27 adet AAV taşınabiliyor. Hafif Yük Güvertesi [Üst Garaj]’nde ise 31 adet Taktik Araç, 18 adet Scorpion zırhlı araç ve 3o adet Hummer aracı taşınabiliyor. Juan Carlos I LHD gemisinin toplam taşıma kapasitesinin halen hizmetteki Principe De Asturias [R-11] uçak gemisi ile Galicia Sınıfı iki adet LPD’nin toplam taşıma kapasitesinden fazla olduğu belirtiliyor. Hava harekatı görevi sırasında yedek uçak gemisi olarak kullanılabilen L-61 LHD gemisi Hangar Bölümü’nde 12 adet NH-90 veya 6 adet EH-101 helikopteri, yada 7 adet AV-8B Harrier II Plus uçağı taşıyabilmekte. Hangar Bölümü ve Hafif Yük Güvertesi birlikte kullanıldığında ise taşıma kapasitesi 3o adet NH-90 veya 16 adet EH-101 helikopterine ulaşıyor. Gemide ihtiyaç durumunda 1o ila 12 adet AV-8B [azami sayı 2o] veya F-35B uçağı konuşlandırılabilecek. Geminin Uçuş Güvertesi’nde NH-90 ve S-70B SeaHawk helikopterlerinin kalkış ve inişlerinde kullanılmak üzere 6 adet spot bulunmakta. Uçuş Güvertesi boyunca sarı renk kodu ile işaretlenmiş olan 4 adet spot ise CH-47 Chinook veya CH-53E helikopterlerinin kalkış ve inişlerinde kullanılıyor.5o gün denizde kalabilen gemi, 27.85o ton ağırlık ile 20.5 knot, 24.3oo ton ağırlıkla da 21.6 knot seyir hızına ulaşabiliyor. Sahip olduğu podlu tahrik sisteminin kendisine iletilen enerjinin %1oo’ünü daima kullanıma sunabilme kabiliyeti sayesinde gemi istenmesi durumunda azami seyir hızını uzun süre muhafaza edebilmekte. Dolayısıyla klasik tahrik sistemine sahip gemilerden farklı olarak üzerinde herhangi bir hız azaltan dişlisi bulunmayan gemi devam ettirilebilir sürat gibi bir kıstasa da sahip değil.Gemide toplamda 7 adet asansör bulunmakta. Bunlar arasında en yüksek kapasiteli olanlar Hangar Bölümü ile Uçuş Güvertesi arasında uçak ve helikopterlerin taşınmasında kullanılan ve ön ve arka tarafa yerliştirilen asansörlerdir. Azami 27 ton taşıma kapasine sahip olan asansörler aynı zamanda F-35B Lightning II uçağı ile CH-47 Chinook helikopterlerini de taşıyabilecek iç hacime sahip. Gemi 5 şiddetindeki deniz şartlarında helikopter harekatı icra edebilecek kabiliyete sahip. Yüksek değere haiz bir platform olan L-61 Juan Carlos I LHD gemisinin tek başına harekat icra etmeyeceği öngörüldüğü için gemide halen öz savunma için sadece 2 adet 2omm top ve 2 adet 12.7mm uçaksavar silahı ile Chaff/Flare lançerleri kullanılmakta. Ancak, ihtiyaç durumunda ada kısımının ön ve arkasına RAM ÖzSavunma Füze Sistemi için iki adet 21 hücreli Mk49 veya 11 hücreli SeaRam lançeri ve iki adet Mk-38 uzaktan kumandalı 25mm top sistemi yerleştirilebilmekte.