What's new

New Unclassified Turkish Projects

SA is uderstanderble, they need to defend their Borders in Yemani Hothi Areas and an Iranian boat attack but why Jorden?

Jordan is going to be a full GCC member soon and all its military will have to shift focus on being inter-operable with ours and there is a high chance that a GCC confederate is going to be established soon with Jordan as a state in it.

Maybe they are planning ahead for this?
 
.
obviosly with CN235 we should forget about 105 mm M102 howitzer :) but we have other options as well for instance a WWII 40 mm L/60 Bofors cannon or a 30 mm Bushmaster cannon...and of course 20 mm M61 Vulcan cannon... they gonna have aselflir and APQ-180 which is a derivative of the APG-70 radar...they are also talking about installing Cirit and UMTAS, L-UMTAS, an AC-130 variant called AC-130W Stinger II uses AGM-175 Griffin missile which has a range around 20 km at altitude and a range around 5 km at surface launch guess we can expect a similar performance from Cirit or our AT missiles....Am I Too Optimistic?? :) and who knows may be some small diameter bombs... İf I am not wrong we had a project

Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterindeki 50 adet CN235 hafif nakliye uçağı, Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın (SSM) başlattığı proje ile modernize edilecek. Öncelikle uçağın kokpitinde yer alan avionik sistemler yenilenmesi, arkasından da ön çalışma yapılarak belli sayıda uçağın 'gun ship' olarak adlandırılan konfigürasyonla silahlı hale getirilmesi planlanıyor.

GÖREN-II olarak adlandırılan projede, yakın hava desteği görevinde kullanılacak bu uçaklarda gerekli mühendislik çalışmanın ardından da modifikasyonun TAI tarafından yapılması gündemde. Kayseri merkezli 2'nci Hava İkmal Bakım Merkezi, bu projede TAI ile birlikte çalışacak.

HAVA KUVVETLERİ'NİN ELİNDE 50 UÇAK VAR

Halen Türk Hava Kuvvetleri'nin elinde 50 adet CN235 tipi uçak bulunuyor. Envantere 1991'de girmeye başlayan, İspanyol CASA ve Endonezyalı IPTN şirketlerinin ortak tasırımı CN235'ler, TAI tesislerinde üretilmişti. Daha sonra uçaklardan 6'sı Deniz Kuvvetleri, 3'ü de Sahil Güvenlik olmak üzere 9 uçak daha imal edilerek teslim edilmişti.

Uzmanlar, gelişen teknolojiyle birlikte CN235'lerin farklı programlarla değişik görevlere kısa sürede adapta edilebileceğine dikkat çekiyor. Günümüzde uçakların sadece birer platform olarak görüldüğünü, önemli olan mühendislik gelişimi yapabilme kabiliyeti olduğu belirtilirken, Hava Kuvvetleri'nin elindeki uçaklardan bir bölümünün farklı görevler için modifiye edilmesi ekonomik olarak da ciddi bir avantaj sunuyor.

İLK GÖREV YAKIN HAVA DESTEĞİ

Daha önceden Endonezya ve Ürdün için geliştirilen çalışmada, CN235'ler yaklaşık 4 ton taşıma kapasitesi ile 'gun ship' haline getiriliyor. Uçağın yüksek hızı, havada fazla kalış süresi ile bu görev için gerekli değişiklik yapılan CN235'ler özellikle taarruz helikopterlerini desteklemek amacıyla Güneydoğu'daki operasyonlarda kullanılması gündemde.

Halen CN235'lerin imalatçısı CASA şirketinin içinde yer aldığı Airbus Military, uçağı 30 mm makineli top ve 70 mm'lik roketler taşıyabilecek modifikasyonu gerçekleştirdi. İlk uçan Ürdün Hava Kuvvetleri'ne teslim edildi. Burada CN235'in 3G'ye kadar olan manevralara gövde ve kanatlarının dayanmasının önemli bir avantaj sağlıyor. Örnekleri uzun yıllardır Amerikan Hava Kuvvetleri'nde kullanılan AC-130 tipi uçaklar, dar bölgelerde keskin manevralar yaparak havadan yere ateş desteği veriyor.

SİLAHLA BİRLİKTE YENİ NESİL SİSTEMLER

Uçağa takılan makineli top ve roketlerin yanı sıra An/APQ-180 radarı, gündüz/gece görüş sağlayan özel FLIR kamera sistemleri ile desteklenen uçak aynı zamanda bölgenin kontrol altında tutulmasını da sağlıyor.

Türkiye'nin böyle bir çalışma yapması durumunda, yerli imkanlarla geliştirilen UMTAS, L-UMTAS ve CİRİT gibi füzel sistemlerinin de uçağa takılması gündemde. Kamera olarak ise ASELSAN tarafından geliştirilen FLIR'in takılması hedefleniyor.

FARKLI GÖREVLER GÜNDEME GELEBİLİR

Airbus Military tarafından yapılan çalışmalarda ayrıca CN235'lerin havadan yakıt ikmal modeli de tasarlandı. Özellikle helikopterler için yapılan çalışmada, uçak aynı anda iki helikoptere havadan yakıt ikmalini 'sepet' sistemi ile gerçekleştirebilecek.

Uçağın kargo bölümüne yerleştirilecek yakıt tankları ile kanattan çıkartılacak sepet sistemine helikopterle yaklaşıp yakıt alabiliyor. Halen Türk Silahlı Kuvvetleri bu sistemin envantere önümüzdeki aylarda girmeye başlayacak T-129 taarruz ve yüksek kapasiteli yük-personel taşıma için alınacak CH-47 Chinook helikopterleri için planlıyor.

HAVADAN TEMİZLİK

CN235'lere uygulanan diğer görevler arasında havadan temizlik sistemi bulunuyor. Uçağın gövde altına ve kanatlara takılan sistem ile tanker kazalarında CN235'ler bölge üzerinde uçarak denize yayılan petrolün durdurulması ve suyun temizliği için özel kimyasal atabiliyor.

KARGO BÖLÜMÜNE MODİFİKASYON

Uçağın arka rampa kapısının hızlı yüklemeye olanak vermesi ile kabine yapılabilecek modüler modifikasyonlar ile CN235'ler değişik görevlere çok çabuk adapte edilebiliyor. Operatörlerin oturduğu konsollar ile uçak arama-kurtarma veya değişik görevler için planlanabiliyor. Gerektiğinde görev değişikliği yapılacağında eski konsol sökülüyor. Yenisi çok kısa süre içinde takılıyor.

CN235 TEKNİK ÖZELLİKLER

Mürettebat: 3 (2 pilot, 1 yükleme uzmanı/teknisyen)

Kapasite: 44 yolcu

Yükleme sınırı: 5,950 kg

Uzunluk: 21.40 m

Kanat açıklığı: 25.81 m

Yükseklik: 8.18 m

Kanat alanı: 59.10 metre kare

Boş ağırlık: 9,800 kg

Maksimum kalkış ağırlığı: 16,500 kg

Motor tipi: 2 adet General Electric CT7-9C3 turboprop

Motor gücü: 1,750 shp

Seyir hızı: 454 km/saat

Menzil: 5,055 km

Servis tavanı: 7,620 m

just for the sake of comparison

AC-130

General characteristics
Crew: 13
Officers: 5 (pilot, copilot, navigator, fire control officer, electronic warfare officer)
Enlisted: 8 (flight engineer, TV operator, infrared detection set operator, loadmaster, four aerial gunners)
Length: 97 ft 9 in (29.8 m)
Wingspan: 132 ft 7 in (40.4 m)
Height: 38 ft 6 in (11.7 m)
Wing area: 1745.5 ft² (162.2 m²)
Loaded weight: 122,400 lb (55,520 kg)
Max. takeoff weight: 155,000 lb (69,750 kg)
Powerplant: 4 × Allison T56-A-15 turboprops, 4,910 shp (3,700 kW) each
Performance
Maximum speed: 260 knots (300 mph, 480 km/h)
Range: 2,200 nm (2,530 mi, 4,070 km)
Service ceiling: 30,000 ft (9,100 m)

Armament
AC-130A Project Gunship II
4× 7.62 mm GAU-2/A miniguns
4× 20 mm (0.787 in) M61 Vulcan 6-barrel Gatling cannon
AC-130A Surprise Package, Pave Pronto, AC-130E Pave Spectre
2× 7.62 mm GAU-2/A miniguns
2× 20 mm M61 Vulcan cannon
2× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
AC-130E Pave Aegis
2× 20 mm M61 Vulcan cannon
1× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
1× 105 mm (4.13 in) M102 howitzer
AC-130H Spectre[40]
(Prior to c. 2000)
2× 20 mm M61 Vulcan cannon
1× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
1× 105 mm (4.13 in) M102 howitzer
(Current Armament)
1× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
1× 105 mm (4.13 in) M102 howitzer
AC-130U Spooky II
1× General Dynamics 25 mm (0.984 in) GAU-12/U Equalizer 5-barreled gatling cannon
1× 40 mm (1.58 in) L/60 Bofors cannon
1× 105 mm (4.13 in) M102 howitzer
AC-130W Stinger II
1x 30 mm Bushmaster II cannon
10x Griffin missiles
8x GBU-39 Small Diameter Bombs

CN235'ler hangi görevde uçacak?
 
.
Damn i have so much to say, i can't pull them together in a post :/ If only Transall C160s' bodies were a bit younger :/

CN235 will never have the same firepower. However, by mounting a good amount of UMTAS-ERs we can compensate for that. That way our 'AC235' may be able to fire at targets designated by various units(ANKA, T129) within 16 kilometers or more.

Using high technology and network-based warfare is the only way we make use of the small, inferior platform.
 
.
Are there any official information about Goren I and Goren II projects. I could not find any more information beside Kokpit Aero news.
 
.
Back
Top Bottom