What's new

Iranian Chill Thread

Did i mention you as Indian?
1465373_129.jpg


of course you are! :rofl::rofl:
Maybe next time you should read the caption under the picture.
 

that's a nice place to talk for hours over tea... this socialist approves !!


whenever i see males wearing shorts as dress i feel like hitting their legs with a stick.

and also that global trend in the last twenty years of males wearing "sports type" and logo-carrying t-shirts is so yuck !!

1209481_1511636955807543_1031006945_n.jpg

Hanging out with friends under the famous Isfahan bridge, Sio-Se-Pol

12519272_1504049819898218_1714571653_n.jpg

A woman plays the kamancheh, an Iranian bowed string instrumen, on Valiasr St.
I don't know how much of these street playing young people do it for the money, or because they enjoy it. There used to be a group in Vali Asr, infront of Exir furniture shop (this girl might be in the same place) which was like a complete band, and they played well and dressed sharp.

12393878_1096988930313524_467641539_n.jpg

Relaxing on the bench

iranian ladies are freedom-loving despite the theocracy-promoting government. :tup: :tup:

this is such a contrast with modern indian muslim females - majority of them... if you came to india and you could just see the muslims, you would think that you have arrived in talibaniya. :lol:


males taking selfies and that too with a selfie stick... what has the world come to?? :(


killing birds for sport - not nice.

Nice pictures, certainly impressed. I hope Persian culture does not get lost completely subsumed by certain types of islamic influences.

there's no problem with true islam... the problem in india is that many muslims in india whose tableeghi jamaat movement is causing problems in the world now are those "muslims" who mixed islam with brahminical hinduism.

your post is reported.
 
what is he doing??



are they jews??



is that outside tehran??

iran can really be a nice place for indian hindi film settings... all those switzerland and turkey scenes are over-done and boring.



again a nice place to talk for hours over tea.



@Zibago @django @Nilgiri @MaarKhoor - those look promising.
I like the Tshirt with Iranian Map....:D
 
یک تامل/
اکونومیست: ایران ظرف یک دهه می تواند دبی را پشت سر گذارد




اکونومیست نوشت: در پی برداشته شدن تحریم های بخش هواپیمایی، ایران هدفی فراتر از نوسازی ناوگان [هوایی] خود دارد.




149217_279.jpg
شیفتگان صنعت هوانوردی، عاشق "ایران ایر” هستند. چند دهه تحریم موجب شده است هواپیمایی ایران یکی از قدیمی ترین ناوگان های جهان را داشته باشد که از هواپیماهایی همچون "بویینگ ٧۴٧ اس پی” که ٣٩ سال ازعمر آن می گذرد و به درد موزه می خورد، استفاده می کند؛ این هواپیما تنها نمونه باقیمانده از نوع خود است که هنوز پرواز می کند. "ایران ایر” و ١۵ شرکت هواپیمایی دیگر ایران که سه دهه بود نمی توانستند هواپیما های ساخت غرب خریداری کنند، عمر هواپیماهای قدیمی خود را با زد و بند در بازار سیاه و خرید هواپیما های دست دوم افزایش می دادند. نتیجه قابل پیش بینی است: ٣٧ سانحه هوایی در ایران از ابتدای این قرن [میلادی] و بیش از ٩٠٠ کشته.

در چنین فضای سنگینی، تهران میزبان "نشت هوانوردی کاپا” در ژانویه بود؛ این نخستین همایش بین المللی بود که پس از برداشته شدن تحریم ها، در این کشور برگزار می شد. عباس آخوندی، وزیر راه [و شهرسازی] ایران، در سخنرانی افتتاحیه این همایش از شرکت های خارجی همه کشور های جهان خواست در بازسازی بخش هوانوردی ایران همکاری کنند. ظرف چند روز، "ایرباس” خبر سفارش خرید ١١٨ هواپیمای جدید را از سوی "ایران ایر” اعلام کرد (قراردادی احتمالی که با پیشنهاد مطلوب هواپیما ساز اروپایی برای کمک به آموزش، نگه داری، ناوبری هوایی و تحول قانونی همراه بود). در این قرارداد تعهد تهیه ١٢ "ای ٣٨٠ اس” نیز گنجانده شده است؛ هواپیمای دو طبقه ای که تنها بزرگترین شرکت های هواپیمایی شبکه ای می توانند آن را پر کنند. "ایران ایر” همچنین با خرید ٢٠ هواپیمای توربو جت از "ای تی آر” (شرکت هواپیما سازی فرانسوی – ایتالیایی) موافقت کرد. "بویینگ” آمریکا هنوز هیچ سفارشی دریافت نکرده است؛ اما با توجه به ادعای ایران درباره نیاز این کشور به ۵٠٠ هواپیما در ١٠ سال آینده، هنوز فرصت بهره برداری برای این شرکت وجود دارد.

12274-irana380zip-1-ir380flyingpicjpg.jpg


روند و سرعت برنامه ریزی [برای تحویل] هواپیما های "ایرباس” از حجم قراردادی که با این شرکت بسته شد، جالب تر است. اصغر فخریه کاشان، معاون وزیر راه، گفت هواپیما های سفارش داده شده به این شرکت تا سال ٢٠٢٢ میلادی، به طور کامل تحویل [ایران] داده می شود. اگر این خبر درست باشد، به این معنا است که "ایران ایر” اندازه ناوگان قابل بهره برداری خود را در کمتر از یک دهه به چهار برابر می رساند (تقریبا نیمی از هواپیما های این شرکت هم اکنون در انبار ها نگهداری می شوند). این تعهد از باز گرداندن هواپیماهای داخلی به ناوگان پروازی بسیار فراتر است. در این قرارداد نقشه راه بلند پروازانه ای نیز برای رقابت "ایران ایر” با شرکت های بزرگ هواپیمایی کشور های خلیج [فارس] که در این سال هایی که از دست رفت، در امارات متحده عربی و قطر توسعه یافتند، تنظیم شده است.

شاید خبر هایی برای مدیریت خود "ایران ایر” نیز در راه باشد. مدیریتی که می گوید می خواهد در کنار تمرکز بر نوسازی سامانه های خود، «برنامه های کنونی را» تا سه سال «ادامه دهد». مدیران دیگر شرکت های هواپیمایی ایران نیز به همین اندازه محتاط هستند و بر نیاز به آموزش دوباره خلبانان و مهندسان خود برای نسل جدید هواپیما ها تأکید دارند. "شرکت هواپیمایی آسمان” (بزرگترین اپراتور داخلی کشور) اجاره هواپیما و در اختیار گرفتن واحد های دست دوم را راه حلی عملی تر برای کوتاه مدت می داند. در اینجا نیز مشکلاتی وجود دارد: در ایران، هنوز چارچوب قانونی که از طریق آن شرکت های لیزینگ مالکیت دوباره هواپیما های آنها را به دست آورند، امتحان نشده است و دست کم یکی از تأمین کننده های مستقر در کشورهای خلیج [فارس] را به دوری از این بازار واداشته است.

زیر ساخت های فرودگاهی یکی دیگر از این دغدغه ها است. افزایش سریع مسافران به بالا رفتن فشار بر "فرودگاه بین المللی امام خمینی ” که کمتر از یک دهم ترافیک "فرودگاه بین المللی دبی” در آنجا انجام می شود، افزایش خواهد داد. محدودیت های شدید برای دریافت روادید باید کنار گذاشته شود. در فضای سیاسی، خطر بازگشت تحریم ها در صورتی که دولت احتمالاً متخاصم آمریکا، پس از انتخابات ریاست جمهوری امسال این کشور تعهدات خود در توافق هسته ای را نقض کند، ممکن است همه چیز را بر هم زند.


با وجود این چالش ها، تمل کوتیل، رئیس "شرکت هواپیمایی ترکیه” (یکی دیگر از غول های منطقه) گفت «اگر بخواهند» ظرف یک دهه شمار مسافران در تهران ممکن است بیشتر از دبی شود. وی گفت برای برخی توقفگاه های بین قاره ای (برای نمونه، اروپا به آسیای جنوب شرق) موقعیت جغرافیایی تهران بهتر از دبی است و برخلاف دبی تهران جمعیت زیادی دارد. پس از سال ها تحریم که موجب شده است شرکت های هواپیمایی ایران به شدت از هزینه های خود بکاهند و برای مشکلات غیر متعارف خود، راه حل هایی خلاقانه بیابند، این شرکت ها نحیف شده اند. یا ابن وجود، حرکت جهشی به سوی تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مراکز بین المللی جهان هدف بسیار بزرگی است و رئیس جمهوری ایران به دنبال آن است. "ایران ایر” و دیگر شرکت های هواپیمایی باید پیش از چنین جهشی، آمادگی کسب کنند.
 
@SOHEIL come on man, any idea ???

Look at this stuff. http://82.222.152.134/fotogaleri/video/050220161534067726473.mp4

Doing a 180 degree turn before the strike...if you have any idea about the missile can you say it here ?
Turkish Missile & Torpedo Programs | Page 163

@Arminkh You too, there is a huge discussion going in Turkish section..... we are curious and couldn't identify the missile...some guys say that was an attack drone but only attack drone we have in inventory is harpy which homes into radiation signal....because of that it can't be harpy too....

500 says; "First strike is very interesting! 180 degree turn :o: never seen it done by a ground attack munition before. No idea what it can be. Probably even suicide attack drone. I can tell what its not: its not JDAM or Paveway, not Popeye, not any ATGM I know."

"Harpy is guiding to radiation source only.

I really dont know what to think. SOM, SLAM, Popeye are all heavy cruise missile not designed for sharp maneuvering. Maverick and ATGMs also not maneuver and simply fly directly to the target.
"

Any idea ?
 
Inside Iran:

92-07-m309.jpg


88c6ff69ajcht6fyj851.jpeg


b14f0295_copy.jpg


sotakbar-8-7.jpg


212241_536.jpg


and Iranian outside:

binaq.jpg


66919289078777234887.jpg


www_overpic_ir_IranVsUSAWorldChampionship2014_3_.jpg
Mashallah ' ♥

I cannot stop thinking, both Iran and Pakistan are neighboring countries, but when you see iranian people and their cities, there is such a huuuuge difference... on some pics you initially think they might be from europa....

:tup:
Multiple reasons the areas that makeup most of Pakistan had a low literacy and were underdeveloped even during the colonial period except Punjab and Karachi to an extent and about people well looks vary significantly inside Pakistan too

Isfehan please :D

that's a nice place to talk for hours over tea... this socialist approves !!



whenever i see males wearing shorts as dress i feel like hitting their legs with a stick.

and also that global trend in the last twenty years of males wearing "sports type" and logo-carrying t-shirts is so yuck !!





iranian ladies are freedom-loving despite the theocracy-promoting government. :tup: :tup:

this is such a contrast with modern indian muslim females - majority of them... if you came to india and you could just see the muslims, you would think that you have arrived in talibaniya. :lol:



males taking selfies and that too with a selfie stick... what has the world come to?? :(



killing birds for sport - not nice.



there's no problem with true islam... the problem in india is that many muslims in india whose tableeghi jamaat movement is causing problems in the world now are those "muslims" who mixed islam with brahminical hinduism.

your post is reported.
Those who have long beards with ankle length shalwars or wear glove burqas are Brahmans while clean shave jeans wearers are Jahanumi shudars :-(
 
Back
Top Bottom