-SINAN-
BANNED
- Joined
- Feb 22, 2013
- Messages
- 16,746
- Reaction score
- 0
- Country
- Location
ANKARA - CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, LPD Havuzlu Çıkarma Gemisi ile ilgili ihale sürecinin kamu menfaatleri açısından araştırılması amacıyla Meclis Araştırması açılmasını istedi.
Gerekçe bölümünde Tanrıkulu, Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD-Landing Platform Dock) projesi için bilgi istek dokümanı yayınlayarak, projede ilk adımın atıldığını ifade etti. Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın proje hakkında Bilgi İstek Dokümanları ile ilgili (BİD) son başvuru ve bilgi edinme tarihini de 4 Mayıs 2007 olarak belirlediğini dile getiren Tanrıkulu, "Anadolu Deniz İnşaat Kızakları A.Ş, Çelik Tekne Sanayi ve Ticaret A.Ş, DEARSAN Gemi İnşaat Sanayi A.Ş, DESAN Deniz İnşaat Sanayi A.Ş, İstanbul Denizcilik Gemi İnşa San ve Tic. A.Ş, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş., SEDEF Gemi İnşaatı A.Ş. ünvanlı şirketler teklife çağrı dosyası almışlardır. Mayıs 2011´de Sedef Gemi İnşaatı A.Ş, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş ve DESAN Deniz İnşaatı San. A.Ş ünvanlı şirketler proje için tekliflerini sunmuşlardır. RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş´nin teklifte bulunduğu LPD Havuzlu Çıkarma Gemisi, büyük kısmı MİLGEM (Milli Gemi) projesinde çalışmış olan emekli deniz subaylarından oluşan Türk mühendisler tarafından dizayn edilmiştir. İhaleyi kazanan Sedef Tersanesi projeye İspanyol Navantia Şirketi ile ortak girmiş ayrıca teklif ettiği İspanyol Juan Carlos sınıfı LPD´nin mühendislik hizmetlerinin İspanyollar tarafından verileceği açıklanmıştır. İhale öncesinde İspanyol Navantia Tersanesi´nin büyük mali sıkıntı çektiğini ve kapanmak üzere olduğu, mali verilerinin çok kötüleştiği ve adeta bu proje ile hayat bulduğu da İspanya basınında yer alan haberlerde belirtilmektedir. İhaleyi kazanan Sedef Tersanesi´nin mali sıkıntı içinde olduğu, 400 milyon Avro borcu olduğu ve personel maaşlarını 4-5 aydır ödeyemediği, sektörden alınan bilgiler olarak ülke basınında yayınlanmış, projenin 200 milyon Avro'yu aşan teminat yükümlülüğünü de Sedef Tersanesi´nin karşılama gücünün olmadığı iddiası yankı bulmuştur. Ayrıca, Sedef Tersanesi´nin sahibi gözüken Metin Kalkavan´ın hisselerinin yüzde 90´ını Recep Tayyip Erdoğan´ın içlerinde petrolcü ve altıncı yakınları olmak üzere avenesinden müteşekkil bir konsorsiyuma sattığı iddiaları da mevcuttur." diye konuştu.
İhale sürecinde önemli ayrıntılardan birisinin ihale sırasında en düşük teklifin İngiliz BAE System ile ortak tasarladığı proje ile ihaleye katılan RMK Marine Gemi Yapım Sanayi, Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş tarafından verilmiş olmasına rağmen fiyat teklifleri verildikten sonra firmalardan iki defa indirim istenmesi olduğunu belirten Tanrıkulu, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi, Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş fiyat teklifini değiştirmediğini kaydetti.
Tüm bunlarla birlikte ayrıca, LPD-Havuzlu Çıkarma Projesi işinin Sedef Tersanesi´ne (SEDEF Gemi İnşaatı A.Ş) verildiğinin açıklanması sonrası projede yapılan bazı değişikliklerle maliyetin kasıtlı olarak artırıldığı, ihale bedelinin 800 milyon Euro´dan 1.2 milyar dolara çıkartıldığı ve kamu aleyhine 400 milyon Euro tutarında bir zarar oluşturulduğu iddiasının mevcut olduğunu anlatan Tanrıkulu, "200 milyon Euro tutarında bir paranın TÜRGEV adlı vakfa aktarıldığı iddiası ise dikkat çekicidir. 27 Aralık 2013 tarihinde sedef tersanesi ile sözleşme imzalanacağının açıklanmasından önce nisan 2013 ve 27 eylül 2013 tarihlerinde Recep Tayyip Erdoğan'ın sedef gemi inşaatı A.Ş şirketi sahibi Metin Kalkavan ile yaptığı iddia edilen ve Recep Tayyip Erdoğan'ın daha sonra doğruladığı telefon görüşmeleri sonucu her ne kadar Milgem Projesi ile ilgili telefon görüşmeleri olsa da havuzlu çıkarma gemisi- lpd projesi ihalesinde de ihalenin en az teklifte bulunan koç grubuna değil de Metin Kalkavan'ın sahibi olduğu Sedef Gemi İnşaatı A.Ş'ye verilmesinin tesadüf olamayacağı, ihale sonucunun tamamıyla Recep Tayyip Erdoğan'ın kararı ile belirlendiği, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş şirketinin ihale sürecinde bezdirilerek elenmiş olduğuna dair güçlü kuşkular mevcuttur." diye konuştu.
-------------------------
Google translate
Gerekçe bölümünde Tanrıkulu, Savunma Sanayii Müsteşarlığı, Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD-Landing Platform Dock) projesi için bilgi istek dokümanı yayınlayarak, projede ilk adımın atıldığını ifade etti. Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın proje hakkında Bilgi İstek Dokümanları ile ilgili (BİD) son başvuru ve bilgi edinme tarihini de 4 Mayıs 2007 olarak belirlediğini dile getiren Tanrıkulu, "Anadolu Deniz İnşaat Kızakları A.Ş, Çelik Tekne Sanayi ve Ticaret A.Ş, DEARSAN Gemi İnşaat Sanayi A.Ş, DESAN Deniz İnşaat Sanayi A.Ş, İstanbul Denizcilik Gemi İnşa San ve Tic. A.Ş, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş., SEDEF Gemi İnşaatı A.Ş. ünvanlı şirketler teklife çağrı dosyası almışlardır. Mayıs 2011´de Sedef Gemi İnşaatı A.Ş, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş ve DESAN Deniz İnşaatı San. A.Ş ünvanlı şirketler proje için tekliflerini sunmuşlardır. RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş´nin teklifte bulunduğu LPD Havuzlu Çıkarma Gemisi, büyük kısmı MİLGEM (Milli Gemi) projesinde çalışmış olan emekli deniz subaylarından oluşan Türk mühendisler tarafından dizayn edilmiştir. İhaleyi kazanan Sedef Tersanesi projeye İspanyol Navantia Şirketi ile ortak girmiş ayrıca teklif ettiği İspanyol Juan Carlos sınıfı LPD´nin mühendislik hizmetlerinin İspanyollar tarafından verileceği açıklanmıştır. İhale öncesinde İspanyol Navantia Tersanesi´nin büyük mali sıkıntı çektiğini ve kapanmak üzere olduğu, mali verilerinin çok kötüleştiği ve adeta bu proje ile hayat bulduğu da İspanya basınında yer alan haberlerde belirtilmektedir. İhaleyi kazanan Sedef Tersanesi´nin mali sıkıntı içinde olduğu, 400 milyon Avro borcu olduğu ve personel maaşlarını 4-5 aydır ödeyemediği, sektörden alınan bilgiler olarak ülke basınında yayınlanmış, projenin 200 milyon Avro'yu aşan teminat yükümlülüğünü de Sedef Tersanesi´nin karşılama gücünün olmadığı iddiası yankı bulmuştur. Ayrıca, Sedef Tersanesi´nin sahibi gözüken Metin Kalkavan´ın hisselerinin yüzde 90´ını Recep Tayyip Erdoğan´ın içlerinde petrolcü ve altıncı yakınları olmak üzere avenesinden müteşekkil bir konsorsiyuma sattığı iddiaları da mevcuttur." diye konuştu.
İhale sürecinde önemli ayrıntılardan birisinin ihale sırasında en düşük teklifin İngiliz BAE System ile ortak tasarladığı proje ile ihaleye katılan RMK Marine Gemi Yapım Sanayi, Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş tarafından verilmiş olmasına rağmen fiyat teklifleri verildikten sonra firmalardan iki defa indirim istenmesi olduğunu belirten Tanrıkulu, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi, Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş fiyat teklifini değiştirmediğini kaydetti.
Tüm bunlarla birlikte ayrıca, LPD-Havuzlu Çıkarma Projesi işinin Sedef Tersanesi´ne (SEDEF Gemi İnşaatı A.Ş) verildiğinin açıklanması sonrası projede yapılan bazı değişikliklerle maliyetin kasıtlı olarak artırıldığı, ihale bedelinin 800 milyon Euro´dan 1.2 milyar dolara çıkartıldığı ve kamu aleyhine 400 milyon Euro tutarında bir zarar oluşturulduğu iddiasının mevcut olduğunu anlatan Tanrıkulu, "200 milyon Euro tutarında bir paranın TÜRGEV adlı vakfa aktarıldığı iddiası ise dikkat çekicidir. 27 Aralık 2013 tarihinde sedef tersanesi ile sözleşme imzalanacağının açıklanmasından önce nisan 2013 ve 27 eylül 2013 tarihlerinde Recep Tayyip Erdoğan'ın sedef gemi inşaatı A.Ş şirketi sahibi Metin Kalkavan ile yaptığı iddia edilen ve Recep Tayyip Erdoğan'ın daha sonra doğruladığı telefon görüşmeleri sonucu her ne kadar Milgem Projesi ile ilgili telefon görüşmeleri olsa da havuzlu çıkarma gemisi- lpd projesi ihalesinde de ihalenin en az teklifte bulunan koç grubuna değil de Metin Kalkavan'ın sahibi olduğu Sedef Gemi İnşaatı A.Ş'ye verilmesinin tesadüf olamayacağı, ihale sonucunun tamamıyla Recep Tayyip Erdoğan'ın kararı ile belirlendiği, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş şirketinin ihale sürecinde bezdirilerek elenmiş olduğuna dair güçlü kuşkular mevcuttur." diye konuştu.
-------------------------
Google translate
ANKARA - CHP Deputy Chairman Sezgin Tanrikulu, LPD Amphibious Ships pool of public interests relating to the procurement process in terms of the opening of the Parliamentary Research asked to investigate.
Rationale section Tanrikulu, Defense Industry Undersecretariat, Pool Landing Ship (LPD-Landing Platform Dock) for the project by issuing a request for information document, taken the first step in the project, he said. Defense Industry Undersecretariat about the project Request for Information Documents related (RFI) deadline and learn the history of the May 4, 2007 set the voicing Tanrikulu, "Anatolia Marine Construction Guides Inc., Steel Craft Industry and Trade Co., DEARSAN Shipbuilding Industry Co, DES Inc. Marine Construction Industry, Istanbul Maritime Shipbuilding Industry and Trade. Inc., RMK Marine, Shipbuilding Industry, Maritime Transport Enterprise Co., PEARL Shipbuilding Inc. to offer the above mentioned companies call files were extracted. in May 2011 Pearl Ship Building Co., RMK Marine, Shipbuilding Industry, Maritime Transport Enterprise Inc. and DES Marine Construction sec. Inc. names companies for project proposals submitted. RMK Marine, Shipbuilding Industry, Maritime Transport Enterprise Inc. 's bid the LPD pool Landing Ship, the majority MİLGEM (National Ship) worked for a project, a retired naval officer consisting of Turkish engineers was designed by. winning bidder Sedef Shipyard project Spanish Navantia Company and joint ventures have also offered the Spanish Juan Carlos class LPD will be given by the Spanish engineering services are explained. Before bidding on the Spanish Navantia Shipyard to close the huge financial trouble and that the financial data is very poor and almost come to life with this project which is reported in the news media in Spain. The winning bidder, Sedef Shipyard's in financial distress, which is 400 million euros owed and staff salaries for 4-5 months could not pay, industry information received from the country's media published on the project's 200 million exceeding the guarantee liabilities also Sedef Shipyard meet, the power is not the claim was echoed. In addition, the text appears Sedef Shipyard owns 90 per cent of the shares of Kalkavan Recep Tayyip Erdogan oilman and sixth in the interior, including relatives allegedly sold to a consortium consisting of aveneu are also available. "He said.
In the bidding process important details one during the tender the lowest bid British BAE System partners with design with the project involved in the tender RMK Marine, Shipbuilding, Marine Transport Enterprise Inc. given by despite quotations after giving from companies twice a discount is requested, indicating that the Tanrikulu, RMK Marine Shipbuilding Industry, Maritime Transport Enterprise Inc. to change the offer price, he said.
All therewith also the LPD-pool Removing Project job Sedef Shipyard to (PEARL Shipbuilding Corporation) provided that the disclosure after the project made some changes cost intentionally be increased, the tender price of EUR 800 million from 1.2 billion is removed and the public against 400 million Euro damage that created the claim was available describing the Tanrikulu, "200 million euros a money TÜRGEV's foundation is transferred claim is striking. Dec. 27, 2013 on psoriasis shipyard signed with the announcement prior to April 2013 and 27 September 2013 the Minister Recep Tayyip Erdogan s psoriasis shipbuilding Inc. company owner Text Kalkavan with his alleged and Recep Tayyip Erdogan later confirmed that the phone calls as a result, although Milgem Project related phone calls, though the pool removing gemisi- lpd project tender, the tender at least offer ram groups rather than text Kalkavan owned psoriasis Shipbuilding Inc. to be given to the coincidence can not be the tender outcome completely Recep Tayyip Erdogan's decision as determined by RMK Marine Shipbuilding Industry Marine Transport Enterprise Inc company in the bidding process bezdirilerek there is a strong suspicion that it is eliminated. "he said.