new information about scan-eagle in farsi
اطلاعات در مورد تصاویر قسمت اول محرمانه ها
ابتدا باید بگم که من اطلاعات را به صورت کلی بیان می کنم
این اولین پهباد از نوع اسکن ایگل بود که در زمستان سال 84 در منطقه ی شالیزار گونه ای وسیع فرود امد. در ابتدا نیروی هوایی سپاه دستگاهی را استفاده می کرد که با فرستادن امواج الکترو مغناطیسی با طول موج مشخص به صورت متمرکز روی هدف (از جهت های مختلف برای بالا بردن احتمال نفوذ
, باعث می شد تا بیشتر بردهای الکترونیکی ان از دسترس پروسسور مرکزی پهباد خارج شوند.
راستشو بخواهید خیلی هم ساده و ابتکاری بود و مهمترین مشکل ما نگه داشتن این امواج روی پهباد متحرک برای مدت مشخصی بود
بدین ترتیب اسکن ایگل به یک پهباد غیر قابل کنترل تبدیل می شد , البته در این نوع حمله متاسفانه بعضی از مدارها و حافظه های پهباد برای همیشه نابود می شد که این از مضررات این کار بود
مثلا می تونم بگم که تمامی حافظه ان اسکن ایگل به طور کامل نابود شده بود و فقط دیتا لاگ و لوکیشن دیتا ان سالم بود
البته این پهباد این مسیر مربوطه رو به داخل خاک کشور را چند بار طی کرده بود و فکر کنم بار 7 یا هشتم بود که قرار شد شب قبل از پرواز پهباد از ناوهای امریکایی , زمین های شالیزاری رو به طور کامل و ا وسعت زیاد به اب ببندند(امان از کمبود امکانات
فردای ان روز پهباد وزوزو با ارتفاع بسیار پایین و سرعت بسیار بالا از منطقه عبور کرد .
حدودا 10 ثانیه بعد از اعمال نویز متوجه شدیم که صدای موتور پهباد بسیار زیر شده و پهباد نه به صورت سقوط ارام بلکه با زاویه نزدیک به عمود به زمین خورد
پس از اعمال موج ( بهش می گفتن بلای الهی
پهباد مثل یک شهاب سنگ به زمین خورد .
احتمال میدادیم که همون بلایی که امواج برسر کنترلر کورس موتور اورده اند . احتمالا همین بلا برسر استپ موتور بالک های ایگل افتاده بود و بالک ها رو کاملا در حالت ماکزیمم پسا قرار داده بود
ارتفاع کروز به قدری پایین بود به طوری که حتی امواج نویز فرستاده شده توسط شبکه سندر روی موبایل مردم شهر ... باعث خرابی حافظه گوشی تلفن همراه و ... عده ای از مردم شد
چون این نوع فرستادن نویز روی مدار پهباد باعث خاموش شدن موتور نشد بلکه سرعت موتور را به ماکزیمم رساند . و پهپاد با ضربه سنگینی که خورد قسمت محافظ اپتیک و متاسفانه عدسی اپتیک خود را از دست داد. البته در شکار های بعد این مشکل (ضربه در اثر برخورد
با تور سراسری متحرک حل شد
احتمال میدادیم که همون بلایی که امواج برسر کنترلر کورس موتور اورده اند . احتمالا همین بلا برسر استپ موتور بالک های ایگل افتاده بود و بالک ها رو کاملا در حالت ماکزیمم پسا قرار داده بود
پس از سقوط هنوز موتور کار می کرد که با یه سیم چین های ولتاژ شمعشو قطع کردیم
نکته مهم این بود حتی با این که شیلنگهای باک پاره شده بود . این شیلنگ به طوری طراحی شده بود که در اثر پاره شدن و مجاورت با هوا و کشیدگی شیلنگ خوشو مسدود کند . که واقعا برای کارکنان بخش مواد جالب بود
باک بنزین از فیبر کربن گرید 1 ساخه شده بود و هیچ اسیبی ندید
درسته که بیشترین ضربه رو اپتیک ایگل تحمل کرد ولی باعث شد تا نانو سار ایگل کاملا سالم به دست ما برسد و خدارو شکر نویز ها هم اثری روش نداشت . البته همون روز رادار رو فرستادیم تهران
چالب بود که تا یک ساعت بعد از سقوط , کشتی مادر برای این پهباد بیچاره سیگنال رسکیو می فرستاد
تا شاید پاسخی از مدار رسکیو بگیره . توجه کنید که مدار رسکیو از برق باتری استفاده نمی کنه . بلکه با دریافت امواج نسبتا قوی رسکیو خودشو در قسمی از ثانیه شارژ و با فرستادن پاسخ دشارژ می شود
البته پس از سقوط پهباد رو ایزوله کردیم تا پاسخی نده (احتمال چنین سناریویی را می دادیم
جالبتر اینه که مدار رسکیو همون مربع بالای پهباد هست که از روی نادانی بعضیها اونو GPS NAV ایگل می دانند
.مکان مدار مکان یابی در جلوی محل برخور خط ریشه بال بود یعنی بالای رادار سار.
البته بیشتر اسیب رو نه ضربه مستقیم بلکه سنگهای کوچک به پهباد زدند که جای انها روی بدنه معلومه که باعث شکستن عدسی شدند . خدارو شکر اشکار ساز مرئی و ... CCD ها سالم بود
مهمترین قسمتی که بخش پلیمر گزارش داد همون واشر های کوچک بین رابط موتور و بدنه هستند که بالاترین تکنولوژی برای جلوگیری از انتقال لرزش موتور به بدنه رو دارا می باشتد
حالا چندتا خبر خوش بدم
پوشش جاذب رادار و فیبر کربن و الیاژ تیغه و اشکار ساز این پهباد امروز کاملا بومی سازی شده
میمونه رادار سار که قراره پس از اتمام تحقیقات (شاید تا یک سال دیگه
در زیر سیستم یکی از جنگنده های وزارت دفاع استفاده بشه . نمی دونم شاید قاهر باشه
ابته من نویسنده نیستم و باید متوجه پراکندگی مطالب شده باشید
فقط سعی می کنم چیزهایی که تو ذهنم از این حوادث بوده رو بنویسم
بابت غلط املایی هم ببخشید . وقت باز بینی و ویرایش ندارم
انشالله تا 6 صبح شنبه 19 اسفند و بقیه ماجرا
shsshed.blogfa.com