What's new

top secret >>> part-1 (Boeing - ScanEagle)

This one was crashed....not captured....

Possible that al were crashed not caught?
 
q70wlb9tzo9c41ju0k3i.jpg


That looks like a glow plug engine.

I don't mean to burst your bubble ... but it is highly improbable that the Americans would use glow plug engines with UAVs.
 
new information about scan-eagle in farsi

اطلاعات در مورد تصاویر قسمت اول محرمانه ها
ابتدا باید بگم که من اطلاعات را به صورت کلی بیان می کنم
این اولین پهباد از نوع اسکن ایگل بود که در زمستان سال 84 در منطقه ی شالیزار گونه ای وسیع فرود امد. در ابتدا نیروی هوایی سپاه دستگاهی را استفاده می کرد که با فرستادن امواج الکترو مغناطیسی با طول موج مشخص به صورت متمرکز روی هدف (از جهت های مختلف برای بالا بردن احتمال نفوذ), باعث می شد تا بیشتر بردهای الکترونیکی ان از دسترس پروسسور مرکزی پهباد خارج شوند.

راستشو بخواهید خیلی هم ساده و ابتکاری بود و مهمترین مشکل ما نگه داشتن این امواج روی پهباد متحرک برای مدت مشخصی بود

بدین ترتیب اسکن ایگل به یک پهباد غیر قابل کنترل تبدیل می شد , البته در این نوع حمله متاسفانه بعضی از مدارها و حافظه های پهباد برای همیشه نابود می شد که این از مضررات این کار بود

مثلا می تونم بگم که تمامی حافظه ان اسکن ایگل به طور کامل نابود شده بود و فقط دیتا لاگ و لوکیشن دیتا ان سالم بود

البته این پهباد این مسیر مربوطه رو به داخل خاک کشور را چند بار طی کرده بود و فکر کنم بار 7 یا هشتم بود که قرار شد شب قبل از پرواز پهباد از ناوهای امریکایی , زمین های شالیزاری رو به طور کامل و ا وسعت زیاد به اب ببندند(امان از کمبود امکانات)

فردای ان روز پهباد وزوزو با ارتفاع بسیار پایین و سرعت بسیار بالا از منطقه عبور کرد .

حدودا 10 ثانیه بعد از اعمال نویز متوجه شدیم که صدای موتور پهباد بسیار زیر شده و پهباد نه به صورت سقوط ارام بلکه با زاویه نزدیک به عمود به زمین خورد

پس از اعمال موج ( بهش می گفتن بلای الهی)پهباد مثل یک شهاب سنگ به زمین خورد .

احتمال میدادیم که همون بلایی که امواج برسر کنترلر کورس موتور اورده اند . احتمالا همین بلا برسر استپ موتور بالک های ایگل افتاده بود و بالک ها رو کاملا در حالت ماکزیمم پسا قرار داده بود

ارتفاع کروز به قدری پایین بود به طوری که حتی امواج نویز فرستاده شده توسط شبکه سندر روی موبایل مردم شهر ... باعث خرابی حافظه گوشی تلفن همراه و ... عده ای از مردم شد

چون این نوع فرستادن نویز روی مدار پهباد باعث خاموش شدن موتور نشد بلکه سرعت موتور را به ماکزیمم رساند . و پهپاد با ضربه سنگینی که خورد قسمت محافظ اپتیک و متاسفانه عدسی اپتیک خود را از دست داد. البته در شکار های بعد این مشکل (ضربه در اثر برخورد) با تور سراسری متحرک حل شد

احتمال میدادیم که همون بلایی که امواج برسر کنترلر کورس موتور اورده اند . احتمالا همین بلا برسر استپ موتور بالک های ایگل افتاده بود و بالک ها رو کاملا در حالت ماکزیمم پسا قرار داده بود

پس از سقوط هنوز موتور کار می کرد که با یه سیم چین های ولتاژ شمعشو قطع کردیم

نکته مهم این بود حتی با این که شیلنگهای باک پاره شده بود . این شیلنگ به طوری طراحی شده بود که در اثر پاره شدن و مجاورت با هوا و کشیدگی شیلنگ خوشو مسدود کند . که واقعا برای کارکنان بخش مواد جالب بود

باک بنزین از فیبر کربن گرید 1 ساخه شده بود و هیچ اسیبی ندید

درسته که بیشترین ضربه رو اپتیک ایگل تحمل کرد ولی باعث شد تا نانو سار ایگل کاملا سالم به دست ما برسد و خدارو شکر نویز ها هم اثری روش نداشت . البته همون روز رادار رو فرستادیم تهران



چالب بود که تا یک ساعت بعد از سقوط , کشتی مادر برای این پهباد بیچاره سیگنال رسکیو می فرستاد

تا شاید پاسخی از مدار رسکیو بگیره . توجه کنید که مدار رسکیو از برق باتری استفاده نمی کنه . بلکه با دریافت امواج نسبتا قوی رسکیو خودشو در قسمی از ثانیه شارژ و با فرستادن پاسخ دشارژ می شود

البته پس از سقوط پهباد رو ایزوله کردیم تا پاسخی نده (احتمال چنین سناریویی را می دادیم)

جالبتر اینه که مدار رسکیو همون مربع بالای پهباد هست که از روی نادانی بعضیها اونو GPS NAV ایگل می دانند

.مکان مدار مکان یابی در جلوی محل برخور خط ریشه بال بود یعنی بالای رادار سار.

البته بیشتر اسیب رو نه ضربه مستقیم بلکه سنگهای کوچک به پهباد زدند که جای انها روی بدنه معلومه که باعث شکستن عدسی شدند . خدارو شکر اشکار ساز مرئی و ... CCD ها سالم بود

مهمترین قسمتی که بخش پلیمر گزارش داد همون واشر های کوچک بین رابط موتور و بدنه هستند که بالاترین تکنولوژی برای جلوگیری از انتقال لرزش موتور به بدنه رو دارا می باشتد

حالا چندتا خبر خوش بدم

پوشش جاذب رادار و فیبر کربن و الیاژ تیغه و اشکار ساز این پهباد امروز کاملا بومی سازی شده

میمونه رادار سار که قراره پس از اتمام تحقیقات (شاید تا یک سال دیگه) در زیر سیستم یکی از جنگنده های وزارت دفاع استفاده بشه . نمی دونم شاید قاهر باشه

ابته من نویسنده نیستم و باید متوجه پراکندگی مطالب شده باشید

فقط سعی می کنم چیزهایی که تو ذهنم از این حوادث بوده رو بنویسم

بابت غلط املایی هم ببخشید . وقت باز بینی و ویرایش ندارم

انشالله تا 6 صبح شنبه 19 اسفند و بقیه ماجرا
shsshed.blogfa.com
 
new information about scan-eagle in farsi
translation:
first Scan Eagle, was landed in a rice field in early 2006,
in early stages, IRGC Air force was using a device for sending intensive and centralized Electromagnetic waves on target ( from different location for more effect) causing it's certain boards unaccessable for it's central processor.
in fact it was very simple and innovative, and hardest part was targeting moving drone for a certain period of time.
in this type of attack, drone becomes uncontrollable, but unfortunately, some of the circuits and memory will get permanent damage too.
For example, I can tell that all of it's memory was completely destroyed and only log data and data location remained healthy.
this drone violated our territories for several times. in the 7th or 8th stage, a night before capture we decide to cover rice fields with water.( gosh, Lack of equipments)
The next day drone entered the region with very low altitude and high speed.
About 10 seconds after sending the noise,engine sound become very treble and instead of a soft landing,drone got down vertically,
in fact this attack increased drone's speed instead of turning it off.
After sending waves (they called it,the scourge of God) drone just hit the ground like a meteorite.
probably whatever happend in engin control unit, the same thing has happen for the flap step motors, cause wing's flaps were in maximum drag state.
Cruise altitude was so low that noise signals damaged some of the cell phones in the town.(memory loose, ...)
in the result of heavy crash,unfortunately optical cover and it's lens destroyed. this problem solved in later hunts by using nets.
after crash still it's engine was working so we cut off it's spark plugs.
fuel hose was torn but it enjoyed a high tech to block itself in the the case of exposure to air and stretch. This was really interesting for our material staff.
petrol tank was built using grade one fiber carbon and was intact.
crash mostly impacted on Optics section ,prevented of further harm to Nano SAR section,fortunately noises didn't harm the radar, so it was completely healthy and we send it to Tehran the same day.
interestingly the mother ship was sending rescue signal even an hour after the crash .
Note that the rescue signal circuit does not use battery power. But charges itself by receiving strong rescue signal and then discharges by sending replying signal.
However, after the fall we isolated the drone to prevent it's responds(we were prepared for such a scenario)
More interestingly the square above the drone is place of the rescue circuit which other ignorants think it's GPS navigation position.
position of GPS is in front of the wing root line and above the SAR radar.
most of the damages was given by the small rocks which you can see it's signs on the body. however optical lens was broken, but it's UV-Vis and CCD was healthy.
The most important part in the report of the polymer staff was small gasket between the engine and chassis interface which have the highest technology to prevent the transmission of engine vibrations to the drone body.

Now some good news:
Radar-absorbent coating and carbon fiber and alloy blade and the detector is now fully localized.
remains SAR radar which is under development and probably will finish in one year.one of our aircraft will be equipped with this radar, I don't know maybe qaher313.
 
I think the article itself belongs to a few years ago, else they wouldn't let it to be published.
also scan eagle production line has already launched, so most probably the nano SAR, radar project is already finished.:enjoy:
 
This one was crashed....not captured....

Possible that al were crashed not caught?

The third one was captured but the two others was found, they never said they have captured all of 3 scan eagles....:coffee:
 
this drone violated our territories for several times. in the 7th or 8th stage, a night before capture we decide to cover rice

Interesting, It wouldn't happen over a night I mean that shows we'd been detecting American drones years before 2005, and in comparison by latest picture of newest Scan eagle captured by Iran which was intact and indicates a huge and considerable progress in the field of detecting, intercepting, downing and capturing undefined flying objects in our airspace by Iran.

tbakhtiari20121204101600673.jpg
 
Back
Top Bottom