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JF-17 Thunder Multirole Fighter [Thread 7]

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Only reason JF17 doesn't carry more than 2 SD10s is because the PAF doesn't feel it needs to - blocks 1 and 2 can only guide 2 SD10s at a time and PAF doesnt feel adding more is worth the effort.

If need be, they CAN carry more - using dual racks, or replacing the fuel tanks on wings with them, or even under fuselage (dont see why not).

Its the same as PAF F16s, how often have you seen F16s maxed out with Aim120s?


Well no, the latter isnt a thing because that would arguably be the most stupid combat loadout ever. Why carry ALL 120's when in a merge you arent gonna be able to get a 120 off the rail at such close distances, even if you do, your pK is going to be a stupid low number.
 
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@ziaulislam is talking about the fuselage. I dont think it is possible down there, unless they come up with a slanted belly rack.
Regardless i think both should be explored since we are going all in on jf-17
The saying that radar cant gudie more then two is meaningless in era of networking ..gripens can guide a BVR launched by an another gripen aircraft And so on..
 
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Well no, the latter isnt a thing because that would arguably be the most stupid combat loadout ever. Why carry ALL 120's when in a merge you arent gonna be able to get a 120 off the rail at such close distances, even if you do, your pK is going to be a stupid low number.
Real combat is different but in simulators both sides tend to fire multiple BVR at max distance to out the opposing side on backfoot.
Its possible that jf17 mighy not have any BVRs left for the second round
 
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Well no, the latter isnt a thing because that would arguably be the most stupid combat loadout ever. Why carry ALL 120's when in a merge you arent gonna be able to get a 120 off the rail at such close distances, even if you do, your pK is going to be a stupid low number.

My point wasn't that F16s should max out on only 120s, but that what you see them carry with PAF isn't necessarily their max 120 carry capacity - like JF17 not being limited to 2 SD10s although that's all we ever see them carrying.
 
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El JF-17 Thunder ingresa sin prisa pero sin pausa dentro de una categoría en la que se siente cada vez menos intruso; con presencia casi permanente en el marco de diversos ejercicios multinacionales ha podido confrontar en igualdad de condiciones con modelos concebidos desde su esencia como para destacarse holgadamente del resto y no obstante sus supuestas limitaciones, ha conseguido performances sorprendentemente destacadas. Resulta imposible resistirse por estos días a la evolución del JF-17, especialmente cuando se lo aprecia con más que sobradas capacidades para asumir los roles que en la FAA quedaron vacantes tras la baja del SDA Mirage, así como los que se sumarán tras el inexorable y cada vez más cercano destino final de los A/OA-4AR Fighting Hawk. El SDA Thunder ahora se amplía y complementa con una nueva versión para el adiestramiento de los futuros pilotos, el JF-17B, 100% compatible con el Block II de base, la posibilidad de incorporar IFR y con plenas capacidades para combatir; y la llegada del novísimo Block III impulsa indiscutiblemente al JF-17 hacia la Generación 4.5/4++. (Foto: Zohaib Malik).
 
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nopes. look at the water mark. the first one was actually original. unless mister faisal ahmed put the water mark in AFTER flipping the image.

Some Software/Camera apps invert the image and he didn't bothered to revert it or do you think JF have plumbing on both sides as there is too much extra space ?

Very good...now do the same with the watermark. :D
I have earned enough cookie points. Not bothered to wasted more than 10secs :)
 
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El JF-17 Thunder ingresa sin prisa pero sin pausa dentro de una categoría en la que se siente cada vez menos intruso; con presencia casi permanente en el marco de diversos ejercicios multinacionales ha podido confrontar en igualdad de condiciones con modelos concebidos desde su esencia como para destacarse holgadamente del resto y no obstante sus supuestas limitaciones, ha conseguido performances sorprendentemente destacadas. Resulta imposible resistirse por estos días a la evolución del JF-17, especialmente cuando se lo aprecia con más que sobradas capacidades para asumir los roles que en la FAA quedaron vacantes tras la baja del SDA Mirage, así como los que se sumarán tras el inexorable y cada vez más cercano destino final de los A/OA-4AR Fighting Hawk. El SDA Thunder ahora se amplía y complementa con una nueva versión para el adiestramiento de los futuros pilotos, el JF-17B, 100% compatible con el Block II de base, la posibilidad de incorporar IFR y con plenas capacidades para combatir; y la llegada del novísimo Block III impulsa indiscutiblemente al JF-17 hacia la Generación 4.5/4++. (Foto: Zohaib Malik).
Sir g, translation please. :-)
 
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El JF-17 Thunder ingresa sin prisa pero sin pausa dentro de una categoría en la que se siente cada vez menos intruso; con presencia casi permanente en el marco de diversos ejercicios multinacionales ha podido confrontar en igualdad de condiciones con modelos concebidos desde su esencia como para destacarse holgadamente del resto y no obstante sus supuestas limitaciones, ha conseguido performances sorprendentemente destacadas. Resulta imposible resistirse por estos días a la evolución del JF-17, especialmente cuando se lo aprecia con más que sobradas capacidades para asumir los roles que en la FAA quedaron vacantes tras la baja del SDA Mirage, así como los que se sumarán tras el inexorable y cada vez más cercano destino final de los A/OA-4AR Fighting Hawk. El SDA Thunder ahora se amplía y complementa con una nueva versión para el adiestramiento de los futuros pilotos, el JF-17B, 100% compatible con el Block II de base, la posibilidad de incorporar IFR y con plenas capacidades para combatir; y la llegada del novísimo Block III impulsa indiscutiblemente al JF-17 hacia la Generación 4.5/4++. (Foto: Zohaib Malik).

That's in Italian!!?!

Sorry I read it again, that's Spanish!

@Tamiyah

Translation:

"The JF-17 Thunder enters slowly but surely into a category in which it feels less and less intrusive; with an almost permanent presence in the framework of various multinational exercises. It has been able to confront, on equal terms, with models conceived from its essence so as to easily stand out from the rest and despite its supposed limitations, it has achieved surprisingly outstanding performances. (Reference to Block-lll)

It is impossible to resist these days, the evolution of the JF-17, especially when it has appreciated with more than enough capacities to assume the roles that in the FAA were left vacant after the withdrawal of the SDA Mirage (Reference to Mirage-2K5 deal that fell through), as well as those that will be added after the inexorable and increasingly closer final destination of the A / OA-4AR Fighting Hawk (Block-52 Vipers)

The SDA Thunder is now expanded and complemented with a new version for the training of future pilots, the JF-17B, 100% compatible with the basic Block II, the possibility of incorporating IFR and with full combat capabilities; and the arrival of the brand new Block III unquestionably propels the JF-17 towards Generation 4.5 / 4 ++
"
 
Last edited:
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