What's new

Iranian Chill Thread

Turkish tea house thread in the middle east section
do you think thats possible ? then iranians also would want an iranian tea house arabs will demand a "coffee shop" and indians .....

there is a general chit chat thread in senior section

The ones who wanna eat a sweet and salty taste with water at the same time.
:lol: sometimes people like eating things that taste funny :D

هامان

yes , tnx mate

@S00R3NA : dadash azizam , akhe ki esmesho mizare "همان" mage divoone am ? :D

ino jenab @DATIS ham porsid .
 
Last edited:
ماجرای خیابان گوگل در تهران
کمپانی گوگل دفتری در ایران ندارد، اما گویا خیابانی در شهر تهران را توانسته به نام خود کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شرکت بین المللی که دفتری در ایران ندارد، اما خیابانی در شهر تهران هم نام آن وجود دارد، گوگل یکی از معروف ترین موتور های جستجو در اینترنت است که روزانه میلیون ها نفر برای پیدا کردن مطالب مختلف در دنیای وب به آن سر می زنند.

345253_260.jpg

اما خیابان گوگل در تهران قدمتش بسیار بیشتر از این حرف هاست، پیش از اینکه لری پیج (بنیان گذار گوگل) به همراه دوستانش ایده ی موتور جستجوی وب هوشمند به ذهنشان برسد؛ اهالی شمیرانات با گوگل سر و کار داشتند، هرروز از این خیابان می گذشتند و یا در آن سکونت داشتند، نام این خیابان در حقیقت گوگِل نیست بلکه گوگَل(googal)، یعنی جایی که گله داران گاو باشند، این خیابان نزدیک میدان تجریش است.

345254_683.jpg


_____________________________________________________________________________-

استقبال فرانسوی‌ها از یک شاهکار ایرانی
مترجم اثر منطق الطیر عطار نیشابوری به فرانسه می گوید: از اولین ترجمه این کتاب در سال ۲۰۰۲ تا کنون، بیست و یک هزار نسخه در فرانسه فروش رفته و این اثر سه مرتبه در تیراژ هفت هزار نسخه چاپ شده و هر بار تمامی آنها به فروش رفته است.

دکتر منیژه نوری، مترجم و ایرانشناس در گفت وگو با ایبنا، درباره ترجمه «منطق‌الطیر» عطار به زبان فرانسه گفت: در سال ۱۹۹۹ یعنی ۱۳۷۷ از روی متن فارسی با تصحیح سیدصادق گوهرین انجام دادم. بعد متن منطق الطیر به تصحیح دکتر شفیعی کدکنی از طریق انتشارات علمی در ماه می 2004 به دستم رسید و من از همان موقع شروع به ترجمه کردم و در نهایت این ترجمه در فوریه 2012 در انتشارات CERF در پاریس منتشر شد. یعنی روند ترجمه هشت سال طول کشید و من به هیچ عنوان در این کار به ترجمه قبلی ام رجوع نکردم.

این نویسنده و مترجم که خود شاگرد دکتر شفیعی کدکنی است، می‌گوید:«منطق الطیر» با تصحیح دکتر شفیعی کدکنی در میان دیگر نسخه های دیگر بسیار ممتاز است. به نظرم ترجمه منطق الطیر خدمت بزرگی است به فارسی زبانان و فرانسوی زبانانی که می خواهند زبان فارسی یا فرانسه را از راه تطابق بیاموزند و در متون عظار نیشابوری تحقیق کنند.

منیژه نوری درباره استقبال مردم فرانسه از کتاب منطق الطیر گفت: شاید باورتان نشود از اولین ترجمه منطق الطیر در سال ۲۰۰۲ تا کنون بیست و یک هزار نسخه فروش رفته است. این اثر سه مرتبه در تیراژ هفت هزار نسخه چاپ شده و هر بار تمامی آنها به فروش رفته است و امروز من خیلی خوشحالم که 21 هزار فرانسوی زبان این کتاب را خوانده اند و چاپ دوم آن از روی نسخه دکتر شفیعی کدکنی هم با استقبال زیادی مواجه شد.
__________________________________________

قیمت خرید هواپیمای خصوصی در ایران (+جدول)
جام جم - هر چند مدت طولانی از مالکیت خصوصی هواپیما در خارج از مرزهای کشورمان می گذرد، اما با توجه به سیاست ها و البته قوانین موجود ایران تقریبا می توان گفت اجازه خرید و در اختیار گرفتن هواپیما به صورت خصوصی از سال 79 صادر شد و از این تاریخ به بعد مانند خریدن اتومبیل شخصی هر فردی از جامعه در صورت داشتن امکانات مالی می تواند مالک هواپیمای خصوصی باشد.

به این ترتیب در بسیاری از فرودگاه های کشور هواپیماهای سبک و فوق سبک خصوصی وجود دارد که در کنار هواپیماهای غول پیکر خودنمایی می کنند. این هواپیماها بیشتر از نوع ملخی است و برای پروازهای بابرد کوتاه و بلندمدت استفاده می شوند.




همچنین با وجود قدیمی بودن ناوگان هوایی کشور، چون ورود و خرید این هواپیماها مشمول تحریم ها نیست، اکنون سال ساخت، ایمنی و سایر استانداردهای کیفی این هواپیماها از انواع غول پیکر آن بالاتر است.

با این حال براساس قانون، خرید جت خصوصی توسط افراد در ایران ممنوع است و قانون سال 79 نیز به صراحت این ممنوعیت را قید کرده است.

براساس این قانون فقط هواپیماهای سبک و فوق سبک اجازه ورود و پرواز در کشور را دارند وحتی گفته می شود اجرای قانون نیز به صورتی است که حتی هواپیماهای سبک هم به طورمحدود واردشده و صرفا هواپیماهای فوق سبک قابل خریداری است.

با این حال این محدودیت ها نتوانسته از رونق داشتن هواپیمای خصوصی و پروازهای خصوصی در کشور بکاهد و اکنون علاوه بر وجود برندهای معتبر هواپیماهای سبک در کشور، فرودگاه ها نیز به این هواپیماها خدمات داده و علاقه مندان نیز حتی به صورت ساعتی از آن استفاده می کنند.

بنابراین همان طور که بسیاری از برندهای خارجی خودرو در ذهن افراد جامعه ثبت شده است، می توان انتظار داشت بزودی نام برخی برندهای پرنده فوق سبک و سبک هم در ذهن علاقه مندان به پرواز ثبت شود. هرچند اکنون هم می توان از برندهای معروف اروپایی و روسی چون Rally، Zenair، Aero pop، Land africa، Sky lark، Eurofox، Tecnam، Ikarus و Corvus به عنوان محصولات خارجی در بازار داغ هواپیماهای شخصی نام برد.این در حالی است که اگر قصد در دست گرفتن سند مالکیت یکی از این پرنده های سبک یا فوق سبک را داشته باشید، بد نیست بدانید از 180 میلیون تومان تا 700 میلیون تومان بستگی به نوع تجهیزات و امکانات هواپیما باید در حساب بانکی خودتان اندوخته داشته باشید، اما این انتهای کار نیست و اگر همه این مبلغ را ندارید، ناامید نشوید چون می توانید هواپیمای مورد علاقه تان را اقساطی نیز بخرید.



پارکینگ ساعتی چند؟

همان طور که اشاره شد از سال 79 شمسی مالکیت هواپیماهای خصوصی در کشورمان به رسمیت شناخته شد و شاهد حضور این نوع پرنده های آهنی در کشورمان بوده ایم. این در حالی است که برای نگهداری و البته استفاده از آنها نیز باید اماکنی در نظر گرفته می شد.

هرچند تمام فرودگاه های کشورمان در این زمینه می توانند خدمات ارائه کنند، اما با توجه به ترافیک و البته امنیت فرودگاه های بزرگ کشور مثل فرودگاه مهرآباد، هاشمی نژاد مشهد یا فرودگاه اصفهان، تعدادی از فرودگاه های کوچک تر یا در برخی موارد، فرودگاه های خصوصی برای این موضوع در نظر گرفته شده که یکی از معروف ترین آنها فرودگاه خصوصی آزادی در منطقه نظرآباد کرج است.

جای تردید نیست که نگهداری و البته پروازهای تفریحی و آموزشی این پرنده های فوق سبک یا سبک در این اماکن، هزینه های مشخصی دارد که مالکان باید برای نگهداری و البته آماده سازی پرواز به فرودگاه بپردازند.

این هزینه ها شامل نگهداری و سرویس از سوی مسئول فنی که گواهینامه های مخصوص و معتبردارد، خدمات فرودگاهی (برج مراقبت) و سوخت مورد نیاز هواپیماهاست که البته با توجه به فرودگاه مورد نظر و امکانات فرودگاهی این ارقام می تواند متغیر باشد.


برد پروازی و ایمنی هواپیماهای خصوصی

برد پروازی هواپیماها به عوامل مختلفی چون سرعت باد، وزن، سرعت هواپیما و ارتفاع پرواز بستگی دارد.اما با توجه به شرایط پرنده های سبک و فوق سبک تفریحی (2 نفره) این هواپیماها توانایی پنج تا شش ساعت پرواز مداوم با سرعتی معادل 230 تا 250 کیلومتر را خواهند داشت؛ بنابراین محاسبه برد پروازی آنها کاملا ساده و مشخص است.

اما در مورد ایمنی این نوع وسیله نقلیه هوایی باید بدانیم با توجه به استانداردهای موجود و سختگیری دستگاه های مربوط در زمینه پرواز آنها که دقیقا مانند هواپیماهای تجاری (مسافربری) است، نمی توان نقطه ضعفی در ایمنی این نوع وسایل پرنده دید و این گونه متصور شد چون این هواپیماها تفریحی هستند می توان از برخی شرایط و استانداردهای ایمنی آن چشمپوشی کرد. اگرچه سرنشینان این نوع هواپیماهای سبک و فوق سبک دلگرمی ویژه ای به چتر نجات هواپیما دارند، چون این چتر نجات در صورت بروز اشکال در سیستم پروازی می تواند با کمترین خسارت ممکن هواپیما را روی زمین بنشاند و از سقوط آن جلوگیری کند.

این در حالی است که با توجه به قوانین موجود حمل و نقل هوایی هیچ یک از این نوع هواپیماها نمی توانند در صورت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث اجازه پرواز دریافت کنند و هیچ مجوزی برای آنها صادر نمی شود.

خدمات پس از فروش و قطعات

با توجه به رونق استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک در کشورمان ـ چه برای مصارف خصوصی یا تفریحی ـ بی تردید مسأله نگهداری و تامین قطعات نیز از دغدغه های اصلی مالکان آنهاست. هرچند متخصصان داخلی حتی در زمینه ساخت این گونه قطعات اقدام کرده اند، اما ورود محصولات خارجی تامین قطعات و دریافت خدمات را هرگز به دست فراموشی نخواهد سپرد.

براساس عرف بازار وقتی شخصی اقدام به خرید این نوع پرنده می کند بدون تردید تا مدتی از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش کارخانه سازنده نیز بهره مند است، نگرانی از بابت تامین قطعات و البته خدمات پس فروش در بازار کشور نیست ضمن این که خود مالکان نیز می توانند مستقیم با سفارش کالا به کارخانه سازنده نیازشان را برطرف کنند.

آموزش یا تفریح؟

عبدالله مالمیر، رئیس آموزشگاه خلبانی فوق سبک مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی وابسته به شرکت فرودگاه های کشور در گفت وگو با جام جم به حدود 250 فروند هواپیمای سبک و فوق سبک شخصی موجود در کشور اشاره می کند.

او می گوید: اگرچه در گذشته کاربرد این نوع هواپیماهابرای آموزش خلبانی و استفاده در برخی زمینه ها مثل کشاورزی و سمپاشی بوده است، اما براساس قانون، در حال حاضر مالکیت این نوع هواپیماها فقط در اختیار ارگان ها نیست و مالکان خصوصی آنها مانند دیگر نقاط جهان برای کسب درآمد، از این نوع هواپیماها در زمینه های تفریحی نیز استفاده می کنند تا علاوه بر استفاده شخصی از سرمایه گذاری خود بهره مالی نیز ببرند. وی افزود: در این حالت، مالک هواپیما اقدام به ترتیب دادن پروازهای تفریحی می کند.

لذا مدتی است در فرودگاه آزادی، نمک آبرود، نوشهر، کیش و بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر ایران پروازهای تفریحی با رعایت کامل قوانین پروازی در حال انجام و به عنوان جاذبه ای تازه شناخته شده است.


وی درباره هزینه انجام پرواز تفریحی با هواپیماهای سبک و فوق سبک نیز می گوید: این هزینه متفاوت است و در واقع تابعی از عرضه و تقاضای موجود در بازار خواهد بود و نمی توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. اما می توان هزینه های پروازی را برای علاقه مندان به دو گروه آموزشی و تفریحی تقسیم بندی کرد که در مورد آموزش تقریبا قیمت ها مشخص تر از بحث تفریحی است. در بخش تفریحی می توان پایه 150 هزار تومان برای 15 دقیقه پرواز را فعلا در نظر گرفت و برای پروازهای آموزشی بسته به نوع هواپیمای مورد استفاده، هزینه هر ساعت پرواز از 250 هزار تومان تا 330 هزار تومان است.
 
دستگیری 59 پاکستانی توسط مرزبانان ایران

امه «خبرین» پاکستان روز پنجشنبه نوشت: نیروهای مرزبانی ایران در پایانه میرجاوه در نقطه مرزی مشترک دوکشور، 59 تبعه
پاکستانی را به جرم ورود غیر قانونی به ایران بازداشت کرده و سپس آنان را به مسوولان مرزی پاکستان تحویل دادند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد گزارش داد: نیروهای مرزی ایران پس از انجام تحقیقات و بازرسی از اتباع بازداشت شده، آنان را به مقام های مرزی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) در منطقه «تفتان» (پایانه میرجاوه) تحویل دادند.

براساس این گزارش، اتباع پاکستانی برای یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیر قانونی به ایران سعی در رسیدن به دیگر کشورها دارند.

گروه های قاچاق انسان، برای انتقال مهاجران غیرقانونی آنها را لابلای بار کامیون ها و یا داخل صندوق عقب خودروها مخفی می کنند.
 
دستگیری 59 پاکستانی توسط مرزبانان ایران

امه «خبرین» پاکستان روز پنجشنبه نوشت: نیروهای مرزبانی ایران در پایانه میرجاوه در نقطه مرزی مشترک دوکشور، 59 تبعه
پاکستانی را به جرم ورود غیر قانونی به ایران بازداشت کرده و سپس آنان را به مسوولان مرزی پاکستان تحویل دادند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد گزارش داد: نیروهای مرزی ایران پس از انجام تحقیقات و بازرسی از اتباع بازداشت شده، آنان را به مقام های مرزی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) در منطقه «تفتان» (پایانه میرجاوه) تحویل دادند.

براساس این گزارش، اتباع پاکستانی برای یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیر قانونی به ایران سعی در رسیدن به دیگر کشورها دارند.

گروه های قاچاق انسان، برای انتقال مهاجران غیرقانونی آنها را لابلای بار کامیون ها و یا داخل صندوق عقب خودروها مخفی می کنند.
shoo !! they can go explode themselves in their own country .....

good job this time !! but if i was in charge , i wouldn't hand those terrorists over !

=========================================================

1510968_283402708478828_2117269490_n.jpg


ye khalaban F-5 javoon tazegia oomade ke esme khodesho tooye internet gozashte "FLY ANGEL" ;

damesh garm ! behtarin aks ha ru ke ta hala didim ru dare post mikone .....

khosh be halesh albate ..... cheghad doost daram hade aghal 3G shetab ru hes konam !! ina ke ta 8G ham miran ....

taze een khalabane saeghe hast ke motoresh upgrade ham shode
 
Last edited:
shoo !! they can go explode themselves in their own country .....

good job this time !! but if i was in charge , i wouldn't hand those terrorists over !

=========================================================

View attachment 24193

ye khalaban F-5 javoon tazegia oomade ke esme khodesho tooye internet gozashte "FLY ANGEL" ;

damesh garm ! behtarin aks ha ru ke ta hala didim ru dare post mikone .....

khosh be halesh albate ..... cheghad doost daram hade aghal 3G shetab ru hes konam !! ina ke ta 8G ham miran ....

taze een khalabane saeghe hast ke motoresh upgrade ham shode
areh damesh garm.:tup:
@haman10 to ye tasadof mashin mituni ta 100 g ro hes koni.:partay:
 
ghorboonet beram fek nemikoni yekam riskesh balast ? :D

vali jedan 100 G ? o_O

no wonder their brains explode :lol:
nababa che risky fogesh mimirim dighe :D :angel:
vali ageh vasael imeni dashte bashi mituni bedun hata ye kharash in shetab ro tahmol bokoni.

تصادف منجر به فوت یا چیز دیگه؟
na khode 100 g vali to tasadof haye mamoli otoban ha va F1 mavaredi boude ke taraf ba 80 g, 90 g jon salem be dar borde.
 
nababa che risky fogesh mimirim dighe :D :angel:
vali ageh vasael imeni dashte bashi mituni bedun hata ye kharash in shetab ro tahmol bokoni.
shoma mohandesi vala man chi begam :D

vali akhe ino nega :


ina taze 9G-12G ru tahamol mikonan een shekli mishan :D

100G hatman maghzet mipashe ru divar :D vali be ghole shoma hatman ba lebas makhsoos mishe ye karish kard
 
shoma mohandesi vala man chi begam :D

vali akhe ino nega :


ina taze 9G-12G ru tahamol mikonan een shekli mishan :D

100G hatman maghzet mipashe ru divar :D vali be ghole shoma hatman ba lebas makhsoos mishe ye karish kard
:lol:
@haman10 khode G ziad mohem nist (age ostokhonat nashkane va ...:D) modat zamani ke in G be badan vared mishe moheme vagar na ba shetab 3-4 g age shalvar G naposhi khon be magzet nemirese va az hal miri.

The same concepts have been very effectively integrated into Indianapolis and
NASCAR racecars with remarkable results. In fact, crash recorders installed in “Indy Cars” indicate that a
properly protected human may be able to withstand accelerations considerably in excess of the 40 G limit
previously determined by Colonel John Stapp and others. Several Indy car drivers have withstood impacts in
excess of 100 G without serious injuries
 
Last edited:
@Ostad : agha raftam check kardam , harf shoma 100% doroste :

untitled_4.jpg


:lol:
@haman10 khode G ziad mohem nist (age ostokhonat khord nashkane va ...:D) modat zamani ke in G be badan vared mishe moheme vagar na ba shetab 3-4 g age shalvar G naposhi khon be magzet nemirese va az hal miri.
Tnx for the info bro :tup:

emrooz ye chiz jadid yad gereftam , daset dard nakone .
 
akharin record g tavasote ensan ham 214g hastsh
WOW WTF !!! :lol: oon yaroo babakht bichare che zajri keshide :lol:


Shoma doctori lazemet mishe.
koo ta doctori man baw :lol: dirooz yeki az familamoon zakhmi shod , bordimesh ye bimarestan khosoosi (amoozeshi nabood) , kart daneshjooie neshoon dadam goftam age momkene yek motakheses on-call ru seda konid biad vase suture zibaie .

angosht vasat ru neshoon dadan behem :lol:

akharesh majboor shodim bebarimesh be bimarestani ke khodam miram vase amoozesh , belakhare oonja ye 50 gram tare vasam khoord kardan :lol:


bazam mamnun
 
میگم به نظرتون این ناو هواپیمابرمون رو کجا اعزام کنیم؟
Iranian-carrier.jpg

به نظرتون ناو هواپیمابر چه ربطی با سانحه ایرباس داره؟
------
and shahed 129 over Syria with predator like nose:

 

Country Latest Posts

Back
Top Bottom