What's new

Iranian Chill Thread

See this is the problem with people like you. You tag me and other mods, and instead of asking nicely or requesting an investigation you collectively insult Pakistan and it's people.
We are not Arab worshipers, that's a construct of your own mind. History of 80 years? Our ancestors of the Indus valley go back to 3300–1300 BCE.

I'm not going to read the rest.
You misunderstood me bro I was talking about Saudi Arabia which formed about 80 years ago.

You misunderstood me bro I was talking about Saudi Arabia which formed about 80 years ago.

Sorry brother my bad. The offending post about Iran has been deleted by myself. You can check the thread now. I'll delete my previous reply.
I have to prepare for Eid now.

By the way, to all my Iranian brothers and sisters Eid mubarak to you and your families, may Allah bless you and give you strength.

Sorry brother my bad. The offending post about Iran has been deleted by myself. You can check the thread now. I'll delete my previous reply.
I have to prepare for Eid now.

By the way, to all my Iranian brothers and sisters Eid mubarak to you and your families, may Allah bless you and give you strength.
Eid mubarak to you Pakistani brothers too, may Allah bless you too. :cheers:

I think this idiot thing [by Arabs]: We conquered Iran, we defeated them, we killed them etc..... must get stopped because we are not living in past.

@WebMaster @waz

Why this idiot @Saif al-Arab is trolling against Iran again ?

WikiLeaks Cables Show a Saudi Obsession With Iran | Page 2

My one liner comments are considered as troll but his nonsenses which have nothing to do with topic of the threads and are just off topic spams aren't troll ?

Here he has trolled against me too!

Whatever | Page 3974

This idiot ought to take his pills and stop trolling in pdf!

What kind of forum is this??? He is trolling against Iranians 24/7 and you do nothing. He has put pictures of dead bodies which must get him banned asap.

@waz

Aren't these trolls?

Arab affairs News and Discussion Thread | Page 3

Arab affairs News and Discussion Thread | Page 4

WikiLeaks Cables Show a Saudi Obsession With Iran

Beilive me you Pakistanis have become Arab worshippers, a nation [Suadi Arabia] that did not exist on world's maps in 80 years ago. Soon you will find out your fault.

I'm not goning to waste my time anymore since you Pakistanis do completely nothing about trolling against my country but if @Ceylal put a picture about arabs he gets banned!!! That's your fair!

This idiot @Saif al-Arab has insulted Iran for 1 million times but you never do any crap against him! Keep loving your arab brothers while they have killed 1.5 million Muslims in sectarian medieval wars and suicide terrors in Iraq, Syria, Yemen and Africa.
dadash shoma dari tond miri... khasti too bakhshe araba inaro bekoobi...nabayad nationalistic bashi...bayad az mahyate shia bazi azaye arabe middle east section estefade koni... rahesh faghat hamine... ma betazegi toonestim shiayane arab ro bokonim defendere khodemoon... nabayad ba monovr dadane rooye tarikhe parsi va irani kharabesh konim... roo shia manovr bede bebin chetori in malakh khora ro kharab mishe kard

ye rahe dige ham ine ke harchi oona migan to khodet zoodtar begi ta khale selah beshan.. badesham bi mahali ya ba kenaye harf zadan asaresh bishtare... be in poste man negah kon...
va ziadam joosh nazan...inja faghat ye forume... jeddi nist ziad..shiret khoshk mishe... reality is not going to be changed by our or their non sense!

Salman Al Farsi these borders are a century old. Iran and Iraq were one single country for most of last couple of thousand years. Iraqis in majority are not Arab in race. You can easily say who has more Arab blood in Iraq and who has no Arab blood at all. You know what I,m talking about as you're an Iraqi yourself.

Most of Iraqis has an ancient linage as you say it from their facial features.

So, don't fall for this Arab, Persian pit hole. No matter that we were one country for the most of time. All that matters now is that we all are Shias who are going to stand next to each other no matter what our language or race is.

The history
Neither Elamites language nor Sumerian language were Semitic. Their languages were not Indo-European either. But, who were they? The point is that this linguistic categories are useless in many cases, and people of the region of Fertile Crescent, and West/South/North Iranian Plateau have the same roots. FYI, even Farsi language was considered semitic by the end of 19th century, then a german linguist changed the category and said that Persian language is indo-european. There is nothing more solid than genetics. But, what does Genetic studies say? Genetics studies say that most Iranians living in Iran, have minor genetical differences and their ancestors were emigrated from fertile crescent(Israel, Lebanon, Syria, Iraq, West and South West Iran) to Iran during the Neolithic Revolution. J2 haplogroup is a good marker that clearly shows this fact. Iranians are inheritors of Elamite civilization, and Southern Iraqis are inheritors of Sumerian and Babylonian civilizations, but the racial difference between different groups of people living in Northern Middle East(Levant, Iraq, Iran) is not that significant as you think. An Iraqi is more racially close to an Iranian than an Egyptian Arab or a Moroccan, ...
That's what I said they were not Semitic speaking people or indo-european speaking people

That's what I said they were not Semitic speaking people or indo-european speaking people
Afro people have no shame in stealing other people's history. I don't care about a Suadi dominated internet forum much but it is extremely sick that our ancient civilizations are considered ''Arab'' or ''Semetic''! Here is history of Iran/Iraq as you can see none of our old civilizations were Arab or Semitic!!!

History of Iran - Wikipedia, the free encyclopedia
History of Iraq - Wikipedia, the free encyclopedia

Also a Suadi on this internet forum said prophet Ibrahim (PBUH) was father of Arabs!!! While no arabs ever lived when he became prophet! :lol:

Father of pagan Arabs !!! :rofl:

They try to stick themselves to Jews as well as while Jews were theist and they have always been pagan, therefore they have no connection with Jews too.

Last edited:
Unfortunately 1 million Iraqis have gotten killed since 2003 in suicide terror bombings which 60% of them are Suadi. The vermin opinion of wahhabis that comes from Suadia have killed millions Muslims up to now.

Saudis behind 60% of Iraq bombings: Saudi paper | The Shia Post

60% of ISIS suicide bombings carried out by Saudis in Iraq

That's true that Suadi ISIS members in Syria are second after Tunisians but in Iraq vast majority of them are Suadi who are even wilder than Syria ISIS.

British did the worst of possible to Muslims by creating this regime.

Last edited:
میلیاردها دلار اسلحه برای رفع نگرانی خاورمیانه
از توافق ایران

9BA1D2BC-7DDB-444A-BC2A-F23F4FC295B2_w400_r1_s.jpg

بمب سنگرشکن

توافق اتمی با ایران می تواند برای پیمان کاران وزارت دفاع آمریکا، گنجی باد آورده به بار آورد. به نوشته بلومبرگ، این پیمان‌کاران در سایه تلاش اوباما برای آسوده کردن خاطر اسرائیل و کشورهای خلیج فارس از توافق با ایران، با بستن قراردادهایی به مبلغ بیش از ۶ میلیارد دلار برای فروش جنگ افزارهای سنگین نظامی، توانسته‌اند به سود زیادی دست یابند.

جزئیات توافق احتمالی میان ایران و شش کشور عمده جهان، تعیین خواهد کرد که آمریکا برای کمک به متحدانش چه قدم هایی باید بردارد.

توافق اتمی با ایران به احتمال زیاد شریکان خاورمیانه ای آمریکا را به درخواست سیستم های دفاعی پیش رفته از پیمان کاران آمریکایی چون بوئینگ، لاکهید- مارتین، رایتون و نیز شرکت های اسلحه سازی فرانسوی و غیره خواهد برانگیخت.

ویلیام هارتونگ، مدیر برنامه تسلیحات و امنیت در «مرکز سیاست بین المللی» در واشنگتن می‌گوید: «در عالم نظر توافق با ایران باید به کاهش تنش‌ در منطقه و درنتیجه به کاهش تقاضا برای خرید سلاح‌های پیش رفته بینجامد، اما در کوتاه مدت، این توافق، درخواست ‌های تسلیحاتی را افزایش خواهد داد.»

کشورهای خلیج فارس و اسرائیل گفته اند به توافقی که مذاکرات درباره آن در وین در جریان است، و هدف آن توقف برنامه اتمی ایران درقبال لغو تحریم هاست، اعتمادی ندارند. آنان همچنین نگرانند که با لغو تحریم های اقتصادی و برداشتن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، که روسیه از موافقان آنست، جمهوری اسلامی بتواند زرادخانه نظامی کهنه خود را نوسازی کند. به گفته هارتونگ، این نگرانی ها می تواند آنان را «فارغ از این که توافق با ایران به نتیجه برسد یا نه، به خرید سلاح بیشتر رهنمون شود.»

مایکل روبین، تحلیل‌گر امورنظامی خاورمیانه در «موسسه آمریکن اینترپرایز» می گوید ۱۰۰ میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران به سبب تحریم ها مسدود شده است. این درآمد «می تواند قدرت خرید تسلیحاتی زیادی دراختیار ایران قرار دهد که هم آوردی با آن برای اسرائیل تقریبا غیرممکن خواهد بود.»

به گزارش بلومبرگ مذاکرات ایران و شش کشور عمده جهان دروین، روز پنج‌شنبه نیز بی آن که اثری از پیشرفت یا رسیدن به توافق دیده شود، ادامه یافته است.

آمریکا می‌کوشد خاطر اسرائیل را از این توافق آسوده بدارد. نخست وزیر اسرائیل روز ۶ ژوئیه گفته بود «توافق ایران روز به روز بدتر و بدتر می شود.»

دولت و کنگره آمریکا در ماه مه امسال با فروش اسلحه به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به اسرائیل موافقت کردند. این فروش شامل ۳هزار موشک ضد تانک، ۲۵۰ موشک میان برد پیش رفته هوا به هوا، و ۵۰ بمب سنگرشکن بوده است.

E6D77220-00A0-4ED7-895B-8A947EFABCD5_w400_r1.jpg

باراک اوباما در ماه مه در نشستی با سران کشورهای خلیج فارس که به منظور رفع هراس های آنان از توافق با ایران برگزار کرده بود، وعده داد که تحویل سلاح به آنان را تسریع خواهد کرد. در بیانیه پایانی اجلاس پیشنهاد شده است که آمریکا یک سیستم دفاع موشکی را در منطقه توسعه دهد.

درک شولت، معاون پیشین وزارت دفاع آمریکا و مشاور ارشد «صندوق مارشال آلمان» در واشنگتن می گوید: «لازم است که به این کار شتاب بخشیم. ما باید شریکان‌مان در خلیج فارس را مطمئن کنیم که امنیت شان رعایت خواهد شد.»

کنگره تاکنون با بستن قراردادهای نظامی به ارزش میلیاردها دلار با کشورهای خلیج فارس موافقت کرده است. یکی از این قراردادها با امارات متحده عربی برای خرید تجهیزات و پشتیبانی های لجستیکی ۱۱۰۰ بمب لیزری به مبلغ ۱۳۰ میلیون دلار است. و درقرارداد دیگری به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار این کشور خواستار خرید ۱۲ سامانه راکت افکن با تحرک بالا و ۱۰۰ راکت ساخت کارخانه لاک هید شده است. این قرار دادها فعلا در انتظار نهایی شدن هستند.

دولت سعودی نیز قرار است قراردادی به مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برای خرید ۱۰ واحد هیلکوپتر سیکورسکی و رادار و لوازم یدکی مربوط به آن را امضا کند. و قراردادی دیگر به مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار برای خرید ۲۰۲ موشک لاک هید و تجهیزات مربوط به آن در انتظار نهایی شدن است.

با این حال حسین ایبیش، پژوهشگر در «موسسه کشورهای عرب خلیج فارس» در واشنگتن می گوید «علاوه بر تعهد آمریکا برای کمک، چیزی که این کشورها می توانند از آمریکا به دست آورند همکاری های عمیق تر، و جا انداختن و انتقال بیشتر فن آوری است.»

ملیسا دالتون کارشناس در «مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی» می گوید «آمریکا باید فروش و ارائه قراردادهای جدید تسلیحاتی را تسریع کند و برای ارتقای امنیت سایبری کشورهای خلیج فارس به خاطر نفت و دیگر زیربناها تلاش کند و تمرین های نظامی منطقه ای را افزایش دهد.

درحالی که کشورهای خلیج فارس نمی توانند از برتری کیفی نظامی در منطقه برخوردار شوند- زیرا این امتیاز را قانون آمریکا برای اسرائیل درنظر گرفته است- سامانه های تسلیحاتی زیادی که غالبا دفاعی هستند، وجود دارد که می تواند اطمینان بخش باشد.»

با توجه به کاهش بودجه دفاعی در داخل کشور و وجود رقیبان اروپایی که می کوشند بر قابل اعتماد بودن آمریکاییان سایه تردید بیفکنند، پیمان کاران آمریکایی می کوشند این فرصت را غنیمت بشمارند.

تلاش های آمریکا برای آسوده خاطر کردن عربستان سعودی را می توان در اقدام اخیر آمریکا در لغو محدودیت های مربوط به کمک های امنیتی به کشور بحرین مشاهده کرد. این محدودیت ها در سال ۲۰۱۱ به دلیل حمله نیروهای دولتی به تظاهرات عمومی و نقض حقوق بشر اعمال شده بود. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «با آن که به نظر ما بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین کافی نیست اما این کشور به پیشرفت های معنی داری در این زمینه نائل شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز ۳۰ ژوئن هرگونه ارتباط میان این اقدام با مذاکرات ایران را رد کرد. اما بروس ریدل از «موسسه بروکینگز» می گوید چنین ارتباطی«قطعا» وجود دارد: «بحرین یکی از اقمار سعودی و در تملک کامل این کشور است.»

ییفتاح شاپیر، رئیس برنامه تعادل نظامی در خاورمیانه در «موسسه مطالعات امنیت ملی» تل آویو می گوید «اقلامی چون موشک های هلفایر و بمب های سنگرشکن در موارد دیگر هم بارها به اسرائیل فروخته شده، اما این بار، فروش آن ها به صورت یک بسته کامل، و در یک قرارداد، مسلما به توافق با ایران مربوط است.»

اما تحلیل گران می گویند هنوز بین آمریکا و اسرائیل مذاکره ای درباره فروش یک بسته تسلیحاتی دیگر «پس از توافق» برای آسوده کردن تل آویو انجام نگرفته است و تحقق چنین امری ماه ها به طول می انجامد. زیرا به گفته ارون دیوید میلر از «مرکز ویلسون» در واشنگتن « چنین مذاکراتی تنها پس از تصویب در کنگره و سپس اجرای موفقیت آمیز آن می تواند برگزار شود.» و مایکل ایزنشتات از «موسسه واشنگتن برای خاورنزدیک» می افزاید، وقتی آن روز برسد، «اسرائیلی ها خواستار خیلی چیزها خواهند شد. اما هیچ کدام آن ها بدون یک بمب سنگر شکن ۳۰ هزار پاوندی دقیق اسباب آسودگی خاطر اسرائیل را فراهم نخواهد کرد.»

همچنین آمریکا و اسرائیل همکاری های مشترک اطلاعاتی خود را برای نظارت بر پای بندی ایران به اجرای مواد توافق و نیز برای خطرهای احتمالی ناشی از عملیات سپاه پاسداران در منطقه، افزایش خواهند داد.

علاوه بر این، آمریکا با دادن کمک های مالی به اسرائیل این کشور را در بالابردن هرچه بیشتر توان موشکی دفاعی و خرید جت های اف ۳۵ که هم اکنون خرید ۳۵ فروند آن در قراردادی منظور شده، یاری خواهد داد.

با این حال بروس ریدل می گوید در این که هرگونه کمک آمریکا بتواند سرخوردگی اسرائیل را جبران کند، تردید دارد. او که نتانیاهو را با لقب معروفش می خواند می گوید، «نمی دانم رئیس جمهور اوباما برای به دست آوردن دل بی‌بی چه خواهد کرد. فکر نمی کنم بتواند کاری بکند.»

درعوض، به نظر ریدل، نخست وزیر اسرائیل می خواهد جنگ خود با ایران را به کنگره آمریکا بکشاند. «کار این جنگ به کنگره خواهد کشید، و جنگ زشتی خواهد بود.»

خب ، سلام عراق ، سلام لیبی ...
انقدر بدبین نباش داداش

Last edited:
سلام جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی
:lol:

Dar paseh har khandeh 2 satl geryeh baghist.

Koreh shomali ham yeh tavafogh mesleh Iran kardeh bood ba amrika: Agreed Framework - Wikipedia, the free encyclopedia

Montaha amrika beh tahodesh amal nakard.

The main provisions of the agreement were:

• DPRK's graphite-moderated 5MWe nuclear reactor, and the 50 MWe and 200 MWe reactors under construction, which could easily produce weapons grade plutonium, would be replaced with two 1000MW light water reactors (LWR) power plants by a target date of 2003.
  • Oil for heating and electricity production would be provided while DPRK's reactors were shut down and construction halted, until completion of the first LWR power unit. The amount of oil was 500,000 tons of heavy fuel oil per year.
  • The two sides would move toward full normalization of political and economic relations.
  • The U.S. would provide formal assurances to the DPRK, against the threat or use of nuclear weapons by the U.S.
  • The DPRK would take steps to implement the 1992 Joint Declaration on the Denuclearization of the Korean Peninsula.[5]
  • The DPRK would remain a party to the Nuclear Non-Proliferation Treaty.
  • IAEA ad hoc and routine inspections would resume for facilities not subject to the freeze.
  • Existing spent nuclear fuel stocks would be stored and ultimately disposed of without reprocessing in the DPRK.
  • Before delivery of key LWR nuclear components, the DPRK would come into full compliance with its safeguards agreement with the IAEA.

Pakistan Affairs Latest Posts

Back
Top Bottom