I thought I had already provided a link explaining the figures for these bridges?
The following link delves into the figures that you provided in your post, and shows corrects the mistakes:
http://www.hurriyet.com.tr/iste-kopru-gercekleri-40507240
And here is what's being said about projected results:
"Arslan çok net bir yanıt verdi: “Bu tip projelerde hedeflenen rakama 3 yıl içinde ulaşılır. İlk yıl çıkan rakamlar fizibilite çalışmalarında belirlenen rakamlarla uyumlu... Bağlantı yolları tamamlanacak, kullanıcı alışkanlıkları değişecek ve o rakamlara ulaşılacak.”"
So in other words, they expected and planned for these types of contingencies and that so far they have been able to reach their projected targets. I'm sure we could read in more detail if we could read the feasibility reports for these projects.
Here's what's also written in the link, which I think is interesting:
"Eğer kamu finansmanı ile yapsaydık, bu kadar projeyi aynı anda yapmaktan vazgeçmek zorunda kalırdık. Ülkenin hayati projelerini hep geleceğe bırakırdık. Üstelik devlet doğrudan borçlanacaktı. Gönül isterdi ki ücretsiz yapalım. Ama gelirimiz, yatırım bütçemiz belli. Şunu da unutmamak lazım: Bütün projeler işletme süresi sonunda devlete geçecek. İşletme hakkını devrederek ekstra bir gelir elde edeceğiz."
And it's not just reaching the projected targets, we also have to look at the wider picture. The minister formulates it very well in the following:
"Projelerin oluşturduğu toplam katma değere bakmak lazım oluşturuyor. İstanbul-İzmir otoyolunun etrafında değerler şimdiden çok arttı. Ayrıca yolla birlikte sanayi de geliyor. Geçtiği kentlerin kendi trafiği oluşuyor. Ekonominin toplamında bir büyümeye yol açıyor. Diğer taraftan bu projeler sadece lokalde hizmet etmiyor. Asya ile Avrupa arasında bir köprü olan Türkiye’nin uluslararası koridorları birleştiren bir ülke olmasını da hesaba katmak gerek. Topraklarımıza Ağrı’dan girip Edirne’den çıkan her TIR, para ödüyor. Osmangazi Köprüsü, bağlantı yolları İstanbul’dan İzmir’e oradan da deniz aşırı taşımacılık sektörünü tamamlayacak. Hepsi dolaylı katma değer. O yorumları yapanlar, bu katma değeri hesaba katmıyor.”
And he doesn't even mention the reduced travel times which in extension has a positive effect on the economy (logistics) and reducing carbon emissions.
Then there is the growing amount of cars in Turkey:
End of December of 2012: 17.033.413 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13441)
January 2014 there were 18.052.195 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15895)
January 2015 there were 18.955.558 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18763)
January 2016 there were 20.098.994 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21601)
Jnauary 2017 there was 21.211.701 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24596)
May of 2017 (which is the latest I could find): 21.556.827 (
http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24600)
Every year there are more or less than 1 million new cars added to the traffic of Turkey in the past five years. Eventually even these new bridges won't be enough for the amount of cars.
This clip is from a movie called 'margin call', it explains about the benefits of a bridge that the character had helped build:
I'm sure the statistics being used are fictional, the bridge itself might even be fictional not sure. But he makes a good point in how a bridge can benefit people in saving time.