What's new

Turkish Engine Programs

.
KALE3500 TURBOJET

dP98aX.jpg

TÜMOSAN ENGINES + TRANSMISSION

1LRGlb.jpg

vb3JvD.jpg

ldAb6p.jpg

nR4J3a.jpg

gqQ9Jb.jpg


ldAb6p.jpg

V0j31R.jpg

ZZlOPz.jpg
 
. .
Tümosan PUSAT engine 250HP and 4 cylinders
The engine at the bottom is 425HP
500-600-1000HP powerpack families will be ready by 2020 respectively

LyjlBZ.jpg

1LR68N.jpg
 
Last edited:
. . . . .
Initial production will be done with MTU 883, then with domestic engine probably developed with Ukrainian TOT.
No serious decisions up to now.

I was surprised to see MTU stand in IDEF 2017, considering the German government has placed more than 4 consecutive arms embargo on Turkey in the last 12 months.
 
.
I was surprised to see MTU stand in IDEF 2017, considering the German government has placed more than 4 consecutive arms embargo on Turkey in the last 12 months.

Companies are interested in business. They sure as hell dont agree with the government.
Plus its a big trade fair and lots of people from other countries are present too.
 
. . . .
.
I can't give link because of procedure. So I add newspaper article completly

Source: Hürriyet

Helikopter motorunda ‘kısıtlama’ya karşı çıkıp yerli için kolları sıvadık

SAVUNMA Sanayi Müsteşarı (SSM) Prof. İsmail Demir, DEİK bünyesindeki Türkiye-ABD İş Konseyi ve Amerikan Turkish Council’ın (ATC) Washington’daki 36’ncı yıllık konferansında kürsüden öncelikle şu mesajı verdi:

- Savunma sanayi teknolojileri geliştirmesinde ABD ile işbirliğine açığız. Geleceğin teknolojilerine birlikte imza atalım.

ABD gibi gelişmiş ülkelerin tavrına değindi:

- “Bizim teknolojimiz var, transfer edelim” diyorlar. Ben, “Teknoloji transferi” deyimini sevmem. Teknolojiyi ortak geliştirmekten yanayız.

Teknoloji geliştirmede işbirliğinin önemine işaret etti:

- Teknolojinin bundan sonraki aşamalarında kimse tek başına hareket edemez.

Konuşması bitince Prof. Demir’den verdiği mesajı örneklerle açmasını istedik. Eskişehir’deki ikinci büyük ortağı General Electric (GE) olan TEİ’den (Tusaş Motor Sanayii A.Ş.) örnek verdi:

- Helikopter motoru geliştirme konusunda GE ile işbirliği yapacaktık. GE önce tamam dedi. Sonra Kısıtlamaları gündeme getirdi.

“Kısıtlama”nın ne anlama geldiğini merak ettik, yanıtladı:

- Yani, ortaya çıkacak motorla ilgili temel hakların kendilerinde olmasını istediler.

Ardından ekledi:

- Motoru birlikte geliştirelim. Türkiye’de üretelim. Tasarım, tescil konusundaki temel haklarda eşit olalım.

“Özgün Helikopter Projesi”ne dikkat çekti:

- TEİ, bu proje kapsamında helikopter motoru geliştirmek üzere çalışmaları hızlandırdı.
GE’nin TEİ’deki ortaklığını anımsatıp, sorduk:
- GE, “TEİ’de ortağız” diyerek yine kısıtlama çabasına girmez mi?

- Şu anda bir motor tasarım şirketi kuruyoruz. TEİ’deki motor tasarım projesini oraya transfer edip, çalışmalarımızı devam ettiririz.

Kale Grubu’nun Rolls Royce ile iki hafta önce imzaladığı anlaşmayı anımsattık:

- Kale Grubu, Rolls Royce ile birlikte uçak motoru geliştirmek ve üretmek üzere anlaşma imzaladı.

- Kale ile Rolls Royce savaş uçağı motoru için iştahlı. Ancak, onlara verilmiş söz veya ihale yok.

GE’nin de bu konuda iştahlı olduğunu bildirdi:

- Çalışsınlar, neler yapabileceklerini ortaya koysunlar, ondan sonra bakarız.

Ardından TEİ Genel Müdürü Mahmut Akşit’e helikopter motoru projesinde hangi aşamada olduklarını sorduk, anlattı:

- Motor çekirdeği 2 yılda ortaya çıkar. Prototipi üretmek 4.5 yılı bulur. Sertifika almak da 1.5 yılı bulabilir. Dünyada bu tür motorların geliştirilip ticarileşmesi ulaşması 7-10 yıl sürüyor.

TEİ’nin büyük hissedarı TAİ’nin Genel Müdürü Temel Kotil araya girdi:
- Sayın Başbakanımız sizden söz aldı. Yüzde 100 yerli helikopter motorunu dünyadaki ortalama süreden daha hızlı geliştirebilirsiniz.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “yerli otomobil için babayiğit” arayışınıda ısrar ediyor...

TAİ, TEİ, Aselsan, Havelsan, Roketsan, STM, Otokar, Kale, MKEK, Baykar, Nurol savunma sanayiinin ”babayiğit”leri olarak öne çıkıyor...

YENİ DÖNEMİN YOL HARİTASINI ÇİZELİM

DIŞ Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Ömer Cihad Vardan, TAİK-ATC 36’ncı ortak yıllık konferansında şu çağrıyı yaptı:

- Savunma, enerji, güvenlik ve ikili ticaret, Türkiye-ABD arasındaki yeni dönemin belirleyici faktörleri olacak. Türk ve Amerikalı iş dünyası temsilcileri olarak yeni döneme ilişkin yol haritasını oluşturalım.
Source: http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar...rsi-cikip-yerli-icin-kollari-sivadik-40467612
 
.

Country Latest Posts

Back
Top Bottom