What's new

Turkish Aviation Programs


Turkish General Purpose Utility Helicopter Project


Prototype S70i for the T70 development project has been delivered to TAI ın Poland.


Prototip Black Hawk Teslim Alindi

Posted on 23/06/2016



22 Haziran 2016 tarihinde, Lockheed Martin’e ait, Polonya’daki PZL Mielec tesislerinde yapilan bir torenle, T70 “Genel Maksat Helikopteri” projesi kapsaminda gelistirme ve test faaliyetlerinde yararlanilacak 1 adet S70i prototip helikopter teslim alindi.


Torende; Lockheed Martin, PZL Mielec, SSM, TAI, ASELSAN ve Alp Havacilik’tan yetkililer hazir bulundu.

SP-YVB kuyruk numarali helikopter ilk ucusunu 27 Subat 2015’de yapti. Helikopter, 28 Nisan 2016’da, 2.750 kg harici yuk ve sag kabin kapisi uzerindeki vincle de problemsiz testler gerceklestirdi.


Helikopter 2017 basinda Polonya’dan Ankara’ya getirilecek. Bu helikopter ile, Aselsan tarafindan gelistirilen aviyoniklerin testleri ve ucus testleri, 2 firmanin da yetkilileri tarafindan yapilacak.


Gelecek 2 yil icerisinde PZL Mielec ilk 5 kabini uretip montaj icin TAI’ye teslim edecek. PZL Mielec, proje boyunca, teknik destek, uretim destegi ve egitim hizmetleri de verecek.


Lockheed Martin yetkililerine gore, Turkiye tarafindan uretilecek ilk T70’in kalifikasyon ve sertifikasyonunun 2021 yili icerisinde tamamlanmasi planlaniyor. Bu da sozlesme is programina gore asgari 1 yil gecikme anlamina geliyor.,

https://tyrannosurusrex.wordpress.com/
 
Last edited:
J2BQlQ.jpg


http://hab.org.tr/
 
Hürkuş A officially certified by EASA and SHGM.Type approval certificate will be delivered during Farnborough airshow at 12th of July

TUSAŞ/TAI'nin özgün olarak tasarlayıp ürettiği Hürkuş A uçağı 12 Temmuz tarihinde Farnborough Havacılık Fuarı’nda gerçekleştirilecek HÜRKUŞ Tip Sertifikasyonu Töreni” ile resmen sertifika alacak.

Hem Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi (EASA) hem de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) Tasarım Organizasyon Onayına sahip Yeni Nesil Eğitim Uçağı HÜRKUŞ, Tip Sertifikası” almaya hak kazandı.

Tip Sertifikasyonu sürecinde EASA CS23 uçuşa elverişlilik gereksinimleri, uygulanabilir çevre koruma gereksinimleri ve ek yüksek performans uçaklarına has özel durum gereksinimleri SHGM ve EASA tarafından onaylandı.

HÜRKUŞ, EASA'nın sertifikalandırdığı ilk Türk özgün uçağı olma özelliğini taşıyor. Öte yandan, EASA ilk kez tek bir uçakta kanopi patlatma sistemini ve fırlatma koltuğunu aynı anda sertifikalandırdı.

Source: http://m.c4defence.com/Gundem/hurkus-a-resmen-easa-ve-shgm-den-sertifika-aldi/1016/1
 
Good news.
Hope to see the serial production soon.
I think that this version can be produced easyly since it doesn't need any change.The order was 12 as much as i know.
Hope to see armed version too.
 
Are there any plans to weaponize the Anka? Or will the Anka serve as an ISR asset in parallel with the Bayraktar armed UAV?
 
I think it will remain like this.We have other visions about UAV.Probably turbofan or jet.
 
''AKINCI'' silahlı insansız hava aracı (İHA)


09.07.2016 Türk Savunma Sanayi Haberleri

Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI/TUSAŞ) tarafından geliştirme aşamasına devam edilen ''AKINCI'' silahlı insansız hava aracı (İHA) tanıtım görseli.

AKINCI insansız hava aracı (İHA) 2018 yılı gibi ortaya çıkması beklenen stratejik bir silahlı insansız hava aracı (İHA) olacaktır. 45.000 feet (13,716 metre) irtifaya ulaşması ve 1000 Kg faydalı yük ile silah taşıması beklenen uçak Turboprop motora sahip olacak ve toplamda maksimum 5000 Kg kalkış ağırlığına sahip olması bekleniyor.

Son dönemlerde terörle mücadele kapsamında silahlı insansız hava araçların (İHA) önemi artmışken geliştirilme aşaması devam eden ''AKINCI'' bu alanda Türkiye'yi çok rahatlatacaktır. Aynı zamanda uçak ABD üretimi General Atomics MQ-9 Reaper silahlı insansız hava aracının (İHA) rakibi olacaktır.

https://www.facebook.com/T.C.savunmasanayihaberleri/
 
Sınce we made a turbofan engine for cruise missles.I think that we should focus on it and make a more durable one for UAV.
Turboprop konusunda yine dışa bağımlı olacağız ve Anka gibi yarı yolda kalma ihtimalimiz var.Yine bu UAV yi satamayacağız motor konusundan dolayı.Fonlarımızı adım attığımız Turbofan teknolojisine yatırırsak daha hayırlı olacak gibi.Yoksa ne olacak bu gidişle turbofana 2025 gibi başlarız sanırım.Jet motorlu da 2035
 
Are there any plans to weaponize the Anka? Or will the Anka serve as an ISR asset in parallel with the Bayraktar armed UAV?


Bro, Firstly, Platforms that munitions are carried, doesn't have much importance to attack the targets. It is about gimbal's precision for illumination to target for lazer guided munitions and Munition's seeker head perfection.

Air Force requests SATCOM+CATS Anka
EGM wants SAR radar+CATS+GAG Anka
Navy wants SAR + CATS + SATCOM Anka.
MIT wants SATCOM+CATS+ELINT Anka.


CATS itself has capability of delivering lazer guided bombs/missiles to land targets preciously. No need to mention capability of calculating the coordinates of a spotted target. Those capabilities are about delivering guided munitions to specific points so Estimating the all Anka variants to be armed (if requested) thanks to CATS, is not a dream.

Air Force wants (payload added+fuel) Anka to be exceeded the 30,000ft altitude so The development efforts are fully concentrated to meet those requirements. Maybe, AirForce or EGM wants their ANKAs armed I don't know but There is one thing for sure, If costumer wants, The configuration is going to be shaped in accordance them. It is the reason Anka has two new variant called "B" and "S" brother. Different configuration for different users. Arming those configurations are just a matter of decision brother.
 
Last edited:
Akinci project has been generated to develop a 5t Anka to climb higher altitudes(45000ft) and to carry much heavier payload (1000kg) thanks to turboprop engine. Akinci will not only carry miniature munitions like Bayraktar TB2, but also fighter like heavier class domestic laser and IIR guided munitions.
 
Back
Top Bottom