Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I wouldn't call this TFX cockpit, or even a simulator... it's more a approximate idea how the cockpit will look like.
what's this??Wind Tunnel TFXView attachment 578910
Where is fake?Montage.
This is the original picture.
Where is fake?
Montaj demişsin. Fake anlamında dedin diye düşündüm.Anlayamadim?
Hurjetde EJ-200 motoru sechilmedi mi? Zaten onceleri f16 motoru kullanilacaq TFXde, sonrasinda da TRmotorun yeni motoru.. RUs motorlari siyah duman burakir... bence zor onlarla 5ci nesil uchak uretmek
Turkish ;
Biliyorsunuz F-35'in gelmemesi ülkemizde bir çok şeyi değiştirdi. En son Fransa'da MMU'nun maksimum hız ve irtifasının düşürüldüğünü gördük. Herkes buna dedi ki F-35 gelmeyeceği için taşıma kapasitesi arttırıldı hız düştü vs. Alakası yok gövde içi taşıma kapasitesi vs. arttırılması için tasarımda ciddi değişikliklere gidilmesi lazım .
Kanıt ;
J-31 Tfx ile aynı fiziksel yapıda nerdeyse aynı maksimum ağırlık değerlerine sahip ve aynı hız (1.8)'a 19200 lük rd-33 ile çıkabiliyor. Ancak MMU 27.000 ib lik motorlarla nasıl bu performansı veriyor ? Saçmalık. Bence burada şöyle bir olay var. F-35 sonrası mevcut Rd-33 (hürjete'de aynı itki de güncelleme geldi.), ws-13 veya ej-2000 motorlardan birisi mevcut mmu gövdesine takılacak ve eldeki özgür ve hürjette kullanılan alt sistemler ve radarla çift motorlu f-16 ÖZGÜR ve F-16 viper teknolojik seviyesinde stealth bir blok 1 modeli geliştirilecek.
Bunun sebebi Türkiyenin F-35 verilmemesi ve mevcut rakiplerin temin ihtimali sonrası acil Stealth uçak ihtiyacını karşılamak için böyle bir blok-1 modeli yapmak acil çıkış noktası olmuş olabilir. Daha sonrada 27.000 ib motorlara sahip çok daha güçlü aesa radara sahip daha güçlü bir avcı MMU Blok 2'yi zamanı daha güzel kullanarak yapacağımızı düşünüyorum.
Ben blok-1'de kullanılacak motorun rd-33 olacağını düşünüyorum. Çünkü Hürjete de 19.200 ib lik bir aynı motorun güncellemesi geldi. Şimdi uçak motora göre tasarlanır . Rd-33 büyük bir motor tasarım değişmesi lazım vs. diyen arkadaşlar olabilir. Tfx'in nihai halinde olacak 27.000 ib motorlar biliyoruz ki R&R'ın Ej-200 e yapmayı planladığı stage 1 ve stage 2 geliştirmelerinden olan 27.000 ibf lik stage 2 modunun yerli hali olacak. E ej-200 'de bu yolda büyüyerek Rd-33 ile aynı çap ve uzunluğa yakın olacaktır.
Böylece fazla kurcalamadan Blok 2'de istenilen motorda kullanılmış olacaktır.
English ;
We will See a Downgrade of the Specs of the MMU after the F-35 Ban . Most of defence experts say that downgrade for incrase of the max take off weight for f-35 like missions. But there is bigest wrong in the specs.
Tf-x is a J-31 like aircraft. They have same weight they have same speed. But J-31 reach him wit Rd-33 engines. So why Tfx reach the same more powerfull 27.000 ib engines ? As you can remeber after the f-35 ban we change HÜRJET engine and incrase thrust to 19200 ib same with Rd-33 thrust.
I think after the F-35 Ban air forces wants a aircraft behalf of F-35 and againts israel, greek , egypt F-35's . This early TFX will can use licenced rd-33, F-16 Özgür Aesa radar and avionics , and early MMU body. He have of course more low thrust, low radar range, little more rcs than Final Tfx but we have more early period Viper/özgür level twin engined stealth aircraft againts enemy f-35 and behalf of F-35's.
İf we do that thrust me we can produce Tfx Blok-2 with 27.000 ibf engines, More powerfull aesa radar, More stealth with low pressure.
And last if you think 27.000 ibf engine and rd-33 not fit well one hull. Our 27.000 ibf national jet engine will be is the similar of the R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 concept. Current Ej-200 more thin than Rd-33 but possible R&R Ej-200 27.000 ibf stage 2 will more bigger than Ej-200 and almost same with rd-33 and fit well to MMU .
most of Muslim countries would love to purchase it with its high class technologies. Azerbaijan is one of them as nobody really sell jets to Azerbaijan
Hürjet will be most powered training aircraft because he will fly with 1x licenced ej-200 engine (with tvc capability if us wish)
Source ; http://en.c4defence.com/Agenda/typhoon-engine-to-hurjet/8265/1 Deal signed in paris air show 2019.
http://www.c4defence.com/Dergi/76-sayi/88/28-29 in the this source chief engineer says he 's will same cockpit design like mmu and he have aesa radar. Also he'is most strong engined training aircraft will.
You can see Hürjet have almost all 4 th gen specifications
Also he is say Hürjet designed for Training, Acrobatic, Fighter roles. For information who that sources says, hürjet figter faz 3 version will be :
Speed : Minimum Mach 1.8 ( Same thrust engined tejas have this speed.)
Altitude : 50.000 feet
Specs : Aesa Radar, aselpod, spews pod, and other emt pods. and other 4 th gen specs .
Weapons :
20 mm gun ,
Kgk, lgk, hgk series guided bombs
Demet cluster bombs
Neb bunker buster bomb
som cruise missiles
akbaba sead missiles
Gökdoğan Short range iir missile
Bozdoğan Long range radar guided bvr missile
May expectaiton he will Gripen Ng Aircraft. İt will be good support for F-16's. And 4 of 1 keys of the solution of the F-35 crisis in my mind .
Step 1 : Replace the older 2 f-4 fleets with 2 fleet f-16 who have almost same weapon and targeting capacity.
Step 2 : Recruit the 2 fleet hürjet fighters be half of f-16's who replaced old f-4's
Step 3 : Make a basic tfx stealth body with all power install him f-16 özgür project aesa radar, mission computer , flight computer and other avionics with internal stealth weapon capacity and own early MMU agints israel and possible greek f-35's
Step 4 : Resarch and develope with a very easy real advanced tfx block 2 who equal the f-22 and pakfa.