What's new

Made in Iran

Iranian three-cylinder euro-6 engine to hit market soon

August 22, 2020

1598129304989.png

TEHRAN – An Iranian knowledge-based company will supply the domestic market with the first three-cylinder euro-6 engine by the end of the current Iranian month (September 22), Sourena Sattari, the vice president for science and technology, told the Tehran Times in an interview on Saturday.

The production of this engine is the largest investment in the country's car manufacturing industry in the last decade, Sattari highlighted.

Low-consumption and high-powered car engines will be mass-produced in the Caspian industrial estate in Qazvin city by the end of this year, he stated.

A straight-three engine, also known as an inline-triple, is a reciprocating piston internal combustion engine with three cylinders arranged in a straight line or plane, side by side.

In these engines, cylinder number one fires, then 180° later cylinder number two fires, and then 180° later cylinder number three fires. There is no power stroke on the final 180° of rotation.

Inline three-cylinder engines are not limited to propelling motor vehicles. They may also be used in general industrial applications.

 
وضعیت تولید پارچه در کشور

رادیو اقتصاد در برنامه کالای ایرانی به بررسی
وضعیت تولید پارچه در کشور پرداخت.
در این برنامه که مهندس امین مقدم- مدیرعامل شركت صنايع نساجي زرباف امين و عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک-میهمان آن بود، ظرفیت تولید پارچه در کشور، میزان تولید، مصرف و واردات آن در کشور، تولید رقابتی پارچه از نظر کیفیت و قیمت و ... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نساجی امروز وی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید پارچه در ایران چگونه است، عنوان داشت: بسیاری از پارچه‌ها و پوشاک باکیفیتی که در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند، تولید داخل هستند اما به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه خرید کالای ایرانی، اغلب تولیدکنندگان مجبورند با نام و نشان خارجی محصولات باکیفیت خود را عرضه کنند.
مهندس مقدم افزود: پارچه‌های مبلی و پرده‌ای توسط تولیدکنندگان در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند و آنها نیز با چندین برابر قیمت، کالاهای مذکور را به فروش می‌رسانند و چون عنوان خارجی دارد؛ مورد استقبال چشمگیر مردم قرار می‌گیرد. در حالی‌که اگر اعلام شود این محصول ایرانی است، با یک چهارم قیمت نیز قادر به فروش محصولات خود نخواهیم بود!

این تولیدکننده تصریح کرد: برایم جای پرسش است که چرا فرهنگ خرید کالای ایرانی در مردم بسیار پایین است در حالی‌که طی سفر به ترکیه ‌- چهارمین صادرکننده منسوجات پس از چین، بنگلادش و ویتنام- رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی ترکیه گفت: مگر کالای چینی به مراتب ارزان‌تر از محصول چینی نیست، پس چرا مردم ما جنس چینی نمی‌خرند؟! این امر به دلیل فرهنگ‌سازی صحیح صورت گرفته در ترکیه است که مردم نسبت به خرید کالای تولید داخل تعصب و علاقه دارند، مردم ترکیه تمام حمایت خود را به عمل می‌آورند تا تولیدکنندگانشان به صادرات 250 میلیارد دلار در سال 2023 برسند، مردم ما هم شیفته کشورشان هستند اما چرا با خرید کالای ایرانی، از تولیدکنندگان خود حمایت نمی‌کنند؟! چرا شیفته خرید پوشاک ایتالیایی یا پارچه پرده‌ای ترکیه هستند؟!!

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ضمن اشاره به انعقاد قرارداد همکاری میان تعدادی از برندهای خارجی با تولیدکنندگان ایرانی جهت تولید و عرضه پوشاک در بازار کشور، به ضرورت برندسازی پرداخت و گفت: باید به معنی واقعی کلمه با مفهوم برندسازی آشنا شویم. برای مثال اگر برندهای قدیمی و صاحب‌نام نساجی کشور بتوانند مانند گذشته، در بازار داخلی ریشه بدوانند، قطعاً مقابل کالای بی‌کیفیت چینی خواهد ایستاد.

مدیرعامل شرکت زرباف امین خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشاک خارجی به‌صورت کیلویی وارد کشور می‌شود که این امر یعنی فاجعه! پس باید بسیاری از مسائل موجود را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

به‌گفته مهندس مقدم، دنیا به سمت مدگرایی حرکت می‌کند و می‌توانیم جوانان مستعد و توانمند کشور را در مسیر کسب علم و دانش روز قرار دهیم تا به رشد و توسعه واحدهای تولیدی منتهی شود.

وی ضمن اشاره به بحران کم‌آبی در ایران اضافه کرد: سایر کشورها مصرف آب در فرایند رنگرزی نساجی را با تکیه به تکنولوژی‌های مدرن به یک ششم رسانده‌‌اند و اگر نتوانیم از تکنولوژی روز جهت صرفه‌جویی در منابع‌ آبی کشور استفاده کنیم، فقط ذخایر زیرزمینی آب را از بین برده‌ایم و در نهایت با توجه به قیمت تمام شده بالای محصولات، قادر به رقابت نخواهیم بود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک در بخش دیگر این گفت‌وگو اذعان داشت: در کشوری مانند بنگلادش حدود 9 میلیون نفر (‌به صورت مستقیم و غیرمستقیم) در صنعت نساجی مشغول فعالیت برای برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی هستند و به این ترتیب 25 میلیون نفر در بنگلادش طی 30 سال اخیر از خط فقر بالاتر آمده‌اند.

این صنعتگر در مورد مزیت‌های اقتصادی حمایت از کالای ایرانی گفت: هر چه حجم تولیدات داخلی افزایش یابد قیمت تمام شده کاهش می‌یابد؛ از سوی دیگر با افزایش میزان تولید و ایجاد امنیت اشتغال و سرمایه‌گذاری، شاهد بالا رفتن سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خواهیم بود به این ترتیب در جریان تکنولوژی‌های روز دنیا و روند مدسازی قرار می‌گیریم.
مهندس مقدم خاطرنشان کرد: با تولید محصولات باکیفیت و متنوع، ارزش پول ملی نیز بالاتر خواهد رفت.
«آموزش استانداردسازی فعالیت‌های تولیدی» و «تسلط بر تکنولوژی‌ها‌ و علوم روز» به اعتقاد مدیرعامل شرکت زرباف امین از مهم‌ترین راه‌‌های برون‌رفت تولیدکنندگان از مشکلات‌ فعلی محسوب می‌شوند.
‌وی در پایان از مردم خواست برای تحقق شعار حمایت از تولید و کالای ایرانی، تصور باکیفیت بودن کالای قاچاق (خارجی) را کنار بگذارند.

80% of Iranian textile is made in Iran.
...
 
وضعیت تولید پارچه در کشور

رادیو اقتصاد در برنامه کالای ایرانی به بررسی
وضعیت تولید پارچه در کشور پرداخت.
در این برنامه که مهندس امین مقدم- مدیرعامل شركت صنايع نساجي زرباف امين و عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک-میهمان آن بود، ظرفیت تولید پارچه در کشور، میزان تولید، مصرف و واردات آن در کشور، تولید رقابتی پارچه از نظر کیفیت و قیمت و ... مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نساجی امروز وی در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید پارچه در ایران چگونه است، عنوان داشت: بسیاری از پارچه‌ها و پوشاک باکیفیتی که در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند، تولید داخل هستند اما به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه خرید کالای ایرانی، اغلب تولیدکنندگان مجبورند با نام و نشان خارجی محصولات باکیفیت خود را عرضه کنند.
مهندس مقدم افزود: پارچه‌های مبلی و پرده‌ای توسط تولیدکنندگان در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند و آنها نیز با چندین برابر قیمت، کالاهای مذکور را به فروش می‌رسانند و چون عنوان خارجی دارد؛ مورد استقبال چشمگیر مردم قرار می‌گیرد. در حالی‌که اگر اعلام شود این محصول ایرانی است، با یک چهارم قیمت نیز قادر به فروش محصولات خود نخواهیم بود!

این تولیدکننده تصریح کرد: برایم جای پرسش است که چرا فرهنگ خرید کالای ایرانی در مردم بسیار پایین است در حالی‌که طی سفر به ترکیه ‌- چهارمین صادرکننده منسوجات پس از چین، بنگلادش و ویتنام- رئیس اتحادیه صادرکنندگان نساجی ترکیه گفت: مگر کالای چینی به مراتب ارزان‌تر از محصول چینی نیست، پس چرا مردم ما جنس چینی نمی‌خرند؟! این امر به دلیل فرهنگ‌سازی صحیح صورت گرفته در ترکیه است که مردم نسبت به خرید کالای تولید داخل تعصب و علاقه دارند، مردم ترکیه تمام حمایت خود را به عمل می‌آورند تا تولیدکنندگانشان به صادرات 250 میلیارد دلار در سال 2023 برسند، مردم ما هم شیفته کشورشان هستند اما چرا با خرید کالای ایرانی، از تولیدکنندگان خود حمایت نمی‌کنند؟! چرا شیفته خرید پوشاک ایتالیایی یا پارچه پرده‌ای ترکیه هستند؟!!

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک ضمن اشاره به انعقاد قرارداد همکاری میان تعدادی از برندهای خارجی با تولیدکنندگان ایرانی جهت تولید و عرضه پوشاک در بازار کشور، به ضرورت برندسازی پرداخت و گفت: باید به معنی واقعی کلمه با مفهوم برندسازی آشنا شویم. برای مثال اگر برندهای قدیمی و صاحب‌نام نساجی کشور بتوانند مانند گذشته، در بازار داخلی ریشه بدوانند، قطعاً مقابل کالای بی‌کیفیت چینی خواهد ایستاد.

مدیرعامل شرکت زرباف امین خاطرنشان کرد: در حال حاضر پوشاک خارجی به‌صورت کیلویی وارد کشور می‌شود که این امر یعنی فاجعه! پس باید بسیاری از مسائل موجود را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

به‌گفته مهندس مقدم، دنیا به سمت مدگرایی حرکت می‌کند و می‌توانیم جوانان مستعد و توانمند کشور را در مسیر کسب علم و دانش روز قرار دهیم تا به رشد و توسعه واحدهای تولیدی منتهی شود.

وی ضمن اشاره به بحران کم‌آبی در ایران اضافه کرد: سایر کشورها مصرف آب در فرایند رنگرزی نساجی را با تکیه به تکنولوژی‌های مدرن به یک ششم رسانده‌‌اند و اگر نتوانیم از تکنولوژی روز جهت صرفه‌جویی در منابع‌ آبی کشور استفاده کنیم، فقط ذخایر زیرزمینی آب را از بین برده‌ایم و در نهایت با توجه به قیمت تمام شده بالای محصولات، قادر به رقابت نخواهیم بود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک در بخش دیگر این گفت‌وگو اذعان داشت: در کشوری مانند بنگلادش حدود 9 میلیون نفر (‌به صورت مستقیم و غیرمستقیم) در صنعت نساجی مشغول فعالیت برای برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی هستند و به این ترتیب 25 میلیون نفر در بنگلادش طی 30 سال اخیر از خط فقر بالاتر آمده‌اند.

این صنعتگر در مورد مزیت‌های اقتصادی حمایت از کالای ایرانی گفت: هر چه حجم تولیدات داخلی افزایش یابد قیمت تمام شده کاهش می‌یابد؛ از سوی دیگر با افزایش میزان تولید و ایجاد امنیت اشتغال و سرمایه‌گذاری، شاهد بالا رفتن سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خواهیم بود به این ترتیب در جریان تکنولوژی‌های روز دنیا و روند مدسازی قرار می‌گیریم.
مهندس مقدم خاطرنشان کرد: با تولید محصولات باکیفیت و متنوع، ارزش پول ملی نیز بالاتر خواهد رفت.
«آموزش استانداردسازی فعالیت‌های تولیدی» و «تسلط بر تکنولوژی‌ها‌ و علوم روز» به اعتقاد مدیرعامل شرکت زرباف امین از مهم‌ترین راه‌‌های برون‌رفت تولیدکنندگان از مشکلات‌ فعلی محسوب می‌شوند.
‌وی در پایان از مردم خواست برای تحقق شعار حمایت از تولید و کالای ایرانی، تصور باکیفیت بودن کالای قاچاق (خارجی) را کنار بگذارند.

80% of Iranian textile is made in Iran.
...
Summary??
 
Iran to develop pharmacy network in Venezuela



Carrying Iranian medical products, the brand new chain of drugstores is meant to tackle the dire scarcity of medicines hitting Venezuelans as a result of US' economic sanctions that impede imports.

Caracas Mayor's office and the Iranian Embassy have signed an agreement that gives birth to the network. Officials hail the deal.However, from the opposition, some express criticism. But experts say the Venezuela-Iran alliance for medicines is a right move.

Experts say that Iran's state- of-the art science guarantees the successful development of the new pharmacy network in the Latin American nation, which currently faces a US ban on medicine imports.



 
aop9_img_20200914_100438.png

Iran under sanctions , text of tweet :

nowadays you barely can find Japanese Arkray glucose test strips in Iran , I bought from Digikala (Iranian online mark) an Iranian Avan test device for my dad , it was a good experience and has same results like Arkray, it has guarantee and they will replace if the device breaks ...

t5gn_ehsg392woaaprgi.jpeg

1z34_ehsg43-xsaaidmg.jpeg
 
aop9_img_20200914_100438.png

Iran under sanctions , text of tweet :

nowadays you barely can find Japanese Arkray glucose test strips in Iran , I bought from Digikala (Iranian online mark) an Iranian Avan test device for my dad , it was a good experience and has same results like Arkray, it has guarantee and they will replace if the device breaks ...

t5gn_ehsg392woaaprgi.jpeg

1z34_ehsg43-xsaaidmg.jpeg
دمشون گرم
 
Second Iranian phrama company develops rival drug to Israeli medication

2da23f4b-dd79-4dff-b27b-399257e78271.jpg

Copamer is the brand name for a domestic version of glatiramer acetate, the medication currently used to treat multiple sclerosis.


A second Iranian pharmaceutical company has unveiled a special drug for treatment of multiple sclerosis (MS), saying it would rival a patented Israeli medication whose imports into Iran has been banned merely because of political reasons.

Copamer is the brand name for a domestic version of glatiramer acetate, the medication vastly used to treat MS.

The drug has been developed and manufactured by Zahravi Pharmaceuticals, a company based in the northwestern Iranian city of Tabriz.

A local health official said that Copamer would rival the patented version of glatiramer acetate currently marketed by Teva Pharmaceuticals, an American Israeli pharmaceutical company based in the occupied Palestinian territories.

Teva has been struggling to maintain its monopoly over long-acting formulations of the drug despite repeated court actions by drug makers around the world to contest new patents obtained by the company.

“Currently this drug is only produced in the world in Iran and (by) the Zionist regime,” said Mohammad Reza Siahi, an official from Tabriz University of Medical Science ."

The active ingredient of Copamer is produced in Tehran, where Tofigh Daru, a major pharmaceutical company, announced in May that it had managed to develop a formulation to manufacture glatiramer acetate.
The CEO of Tofigh Daru said at the time that they developed the drug because Teva had refused to supply its patented medication to Iran merely because of political reasons.
Ya’ghub Haghighat Nia said that the injection drug would be much cheaper than its foreign versions once it reaches mass production in Iran.
He said the drug would generate millions of dollars in new revenues for Iran as the company plans to market it in countries like Turkey.
 
Kermanshah Company Ready to Produce Key Petrochem Catalyst

https://financialtribune.com/articles/energy/105369/kermanshah-company-ready-to-produce-key-petrochem-catalyst

Construction of the BZN2 catalyst unit in Kermanshah Polymer Complex in western Kermanshah Province started on Saturday.

The unit is expected to be completed next year and produce 50 tons of catalysts per year to be used to convert ethylene to polyethylene, the head of the company said.

Studies have been carried out by research teams of the company and the indigenized catalyst, produced for the first time in Iran, will replace the catalyst that is imported from Japan, Ali Rostamabadi was reported as saying by Mehr News Agency.

Founded in 2012, Kermanshah Polymer Company produces 300,000 tons of polyethylene per annum. It receives natural gas as feedstock from Asalouyeh via the West Ethylene Pipeline.
 
Iran will try to unveil its passenger plane in next 5 years


In response to a question about when the project to build a domestic passenger plane will be completed, he said: "Our design, research and development offices have done good work in the field of passenger aircraft, and this is in our next five-year plan." With God's help, you will hear good news in this regard.



1600987348111.png



 
Back
Top Bottom