What's new

Iranian Chill Thread

Beharhal un Iranihai k yadam bud ro mention kardam(bebakhsid k user to ro yadam rafte bud)

Vali tu khodet be onvane ye Azari bayad halet az in mardake poupirar beham bekhore, dar asl hame iraniha bayad az ye hamchin khaeni k natanha zade Irani balke zade shie ham hast(aslan salman farsi va hazrate ali ro qabul nadare)
hamin
other Iranian members
kefayat mikone.
man etelaateh ziadi rajebehesh nadaram.ta onjaie ke man midonam ostaad dananesh gah hastesh va ketabhash ham mojavezeh nashr dareh. khob age injorieye chera behesh mojavez dadan ? ye jaye kar milangeh.

Last edited:
haminkefayat mikone.
man etelaateh ziadi rajebehesh nadaram.ta onjaie ke man midonam ostaad dananesh gah hastesh va ketabhash ham mojavezeh nashr dareh. khob age injorieye chera behesh mojavez adan ? ye jaye kar milangeh.
Tahsilate daneshgahi nadare che berese be tadris dar daneshgah!!

Ejazeye enteshar besh midadan chon be elate bazi az tondravihaye bija, ye tedadi fekr mikardan chon az iran pas az eslam tarif mikone va tarikh pish az eslam ro mikube behtare k besh javaz bedan.

Tahsilate daneshgahi nadare che berese be tadris dar daneshgah!!

Ejazeye enteshar besh midadan chon be elate bazi az tondravihaye bija, ye tedadi fekr mikardan chon az iran pas az eslam tarif mikone va tarikh pish az eslam ro mikube behtare k besh javaz bedan.
man khudam shakhsan sokhan ranish to danesh gah Tehran rou didam. be nazareh man moshkel porpirar nist.

man khudam shakhsan sokhan ranish to danesh gah Tehran rou didam. be nazareh man moshkel porpirar nist.
Pas kie?

in mardak ye jaele, bahse ma ham sare ine k rmi taraf edeahaye in mardak ro gerefte, ba kase dge ham kar nadarim

Edit: az vaqti k in yaro alieh Salman Farsi harf zade, jomhuri eslami ham bash bad shode, adamhayi mesle Salimi Namin(k moteasefane hamshahrie mast) be in bal va par dade budan.

Last edited:
Pas kie?

in mardak ye jaele.
ostaad daneshgah ba phd chera barayeh yek sokhan rani to daneshgahe darajeh 3 bayad az 100 ta check point rad beshe baad chetor mishe ye shakhs bi savad be gole shoma mitoneh 2 saat o nim to behtarin daneshgahe keshvar sokhan rani kone?

ostaad daneshgah ba phd chera barayeh yek sokhan rani to daneshgahe darajeh 3 bayad az 100 ta check point rad beshe baad ye shakhs bi savad be gole shoma mitoneh 2 saat o nim to behtarin daneshgahe keshvar sokhan rani kone?
Man k to edite poste qabli bet goftam k ye seri to IRI (mesle hamin salimi namin) b in paro bal dade budan k tarikhe qable eslam ro bekuban vase hamin be in mardake pan arab paro bal dade budan.

Vali bahse ma in nabude k begim ki be in paro bal dade, bahs in bud k rmi tarafe in yaru ro gerefte.

بازم سلام . یه سوال داشتم . توی قسمت خاورمیانه چرا انقدر چرت و پرت میگن در مورد ایران ؟

حقیقت اینه که ما نباید هالیوود رو مقصر بدونیم و سرزنش کنیم .

وقتی در داخل کشور تاریخ ایران رو از بعد از اسلام میدونن و کتاب های تاریخ ما 70 درصدش از بعد از انقلاب 57 هست و 25 درصد از 30 درصد باقی مونده مربوط به دوران اسلامی میشه و از همه بدتر در دانشگاه ها تاریخ اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی رو می خونیم ولی تاریخ ایران قبل اسلام اصلا حساب نمیاد توقع دارید وضع از این بهتر بشه ؟

هالیوود پول و ثروت رو داره و دولت امریکا هم حمایتش می کنه و هر جور بخواد فیلم میسازه . ما اگر عرضه داریم بریم بهترشو بسازیم و اگر نداریم
I like this attitude more. It is much better than just sitting and whining and crying.

@SOHEIL @Islam shall be the winner @SinaG @Surenas @haman10 @mohsen @Serpentine @Ahriman @iranigirl2 @raptor22 @Uhuhu @S00R3NA and other Iranian members

Look at who this guy consider a historian!! it should show all of you about his ideology, even @Abii should know the true rmi5

Pourpirar(an ethnic Arab) is a traitor Pan Arab who claims that Achamenids were a barbaric dynasty and that ''after the great genocide committed by Jews in Purim, the land of Iran was completely wiped out of human beings until the beginning of Islam''

He says that ASHKANIDS, SASANIDS, AVESTA, ZOROASTER and ALL OF IRAN'S PRE ISLAM HISTORY IS A LIE !!

He says that Persian is a weak language and Salman Farsi is jewish FABRICATION.

In other word he consider everything Iranian and Persian as a lie.

He even spoke against Imam Ali.(Pourpirar is a former communist and Arab nationalist, he is also anti shia but he doesn't dare to attack it directly but instead he attack salman farsi and etc)

With this you rmi showed to me that you are nothing but a revisionist separatist
http://fa.wikipedia.org/wiki/ناصر_پورپیرار
Edit:He also consider saadi, hafez and ferdowsi idiot, he specially calls ferdowsi a mercenary

LOL at you and your racism.
BTW, did you want to mention @Areh @Oreh , and @Shamsi Koureh, as well? :rofl:
So what? In your ultra racist mind, If someone is an arab, he cannot say anything about Iran?
BTW, Pourpirar is an ethnic persian, and born in Tehran. here is his interview, and he clearly says that he is a persian, which it will make you shut up:
BTW, I clearly mentioned that I do not agree with his opinions about jews, Purim, and some part of post islamic historical claims of him, since he does not show proof, but I agree with him about Persepolis, Nasgsh Rostam and Cyrus tomb, since he is showing his research results and his proofs are very strong.

PS. IMO Salman is the one who deserves to be called a traitor, not a scientist like him ;)

Last edited:
I like this attitude more. It is much better than just sitting and whining and crying.

LOL at you and your racism.
BTW, did you want to mention @Areh @Oreh , and @Shamsi Koureh, as well? :rofl:
So what? In your ultra racist mind, If someone is an arab, he cannot say anything about Iran?
BTW, Pourpirar is an ethnic persian, and born in Tehran. here is his interview, and he clearly says that he is a persian, which it will make you shut up:
BTW, I clearly mentioned that I do not agree with his opinions about jews, Purim, and some part of post islamic historical claims of him, since he does not show proof, but I agree with him about Persepolis, Nasgsh Rostam and Cyrus tomb, since he is showing his research results and his proofs are very strong.

PS. IMO Salman is the one who deserves to be called a traitor, not a scientist like him ;)

I have nothing to speak with someone like you, not even one historian agrees with him.

He is only a big mouthed PAN ARAB former communist who has no knowledge.

He is no Persian, the only thing he does is to insult Persian language and Persians.

He is even against Hafez and Saadi

I have nothing to speak with someone like you.
Yeah, you just tried to spread BS lies, and I exposed you and you could not even say one more word. LOL at stupid haters who try to put label on anyone who opposes them and call them pan Arab, ... and when they got exposed, they need to just shut their mouth. :lol:

Yeah, you just tried to spread BS lies, and I exposed you and you could not even say one more word. LOL at stupid haters who try to put label on anyone who opposes them and call them pan Arab, ... and when they got exposed, they need to just shut their mouth. :lol:
Your answer is in the edit of above.

You are nothing but a traitor to me, better stay in the west.

Man k to edite poste qabli bet goftam k ye seri to IRI (mesle hamin salimi namin) b in paro bal dade budan k tarikhe qable eslam ro bekuban vase hamin be in mardake pan arab paro bal dade budan.

Vali bahse ma in nabude k begim ki be in paro bal dade, bahs in bud k rmi tarafe in yaru ro gerefte.
jaleb injast avalin bar azaye dige boudan ke be taraf dari az porpirar post gozashtan.@rmi5 nazareh khodesho dareh, shoma ham nazareh khedeto man ham nazareh khodamo.vali khodayish age @rmi5 dast az taraf dari porpirar bar dareh moshkelat marbout be porpirar hal mishe?

Your answer is in the edit of above.

You are nothing but a traitor to me, better stay in the west.
LOL at you again, try to learn some english language as well. BTW, I don't give a damn what others think about me. :lol:

LOL at you again, try to learn some english language as well. BTW, I don't give a damn what others think about me. :lol:
Pourpirar opinions

پورپیرار درباره تاریخ کهن ایران نظریاتی دارد. بنا بر ادعای پورپیرار، با ظهور سلسله غیر ایرانی هخامنشیان، ده‌ها تمدن کهن ایرانی و شرق میانه نسل‌کشی کامل شده‌اند و رشد ملی در این سرزمین و منطقه متوقف شده‌است.\ به گفته او یهودیان که در تدارک حمله نظامی و تخریب تمدن بابل در بین‌النهرین بوده‌اند، قوم نیرومند شمالی سنگدل خونریزی (آریاییان) را به سرکردگی کورش از استپ‌های روسیه اجیر کرده‌اند تا ایران و بین‌النهرین را ویران کرده و اسیران و ثروت آنان را آزاد کنند\ به گفته پورپیرار، کمبوجیه و بردیا دو فرزند ضد یهود کورش بوده‌اند که داریوش بر علیه آنان کودتا کرده‌است\ به گفته او آریاییان وجود خارجی نداشته و هرگز هیچ آریایی‌ای وجود نداشته‌است

ورپیرار مدعی است که «سراپای امپراتوری ساسانیان، اشکانیان و بخش عمده‌ای از افسانه هخامنشیان، به انضمام مزدک و مانی و زردشت و اوستا و خط و زبان و کتیبه و کتاب و آتشکده و دانشگاه و غیره، یکسره مترسکانی سرهم بندی شده از دروغ‌اند و مزرعه یهودیان را می‌پایند» او در حالی مدعی می‌شود که پیش از ظهور اسلام، دست‌کم به مدت دوازده قرن در سرتاسر جغرافیای فرضی ایران، «جنبنده‌ای زندگی نمی‌کرده‌است» که در جای دیگر از روستانشینان و ایلات و عشایر سخن گفته که در همان زمان در همین جغرافیای فرضی زندگی می‌کرده‌اند

پورپیرار درباره دین ایرانیان پیش از اسلام گفته‌است:«پیش از اسلام، ایرانیان به هیچ دین رسمی، ملی و سراسری پایبند نبوده‌اند و اسلام نخستین دین، باور و ایمان ملی و سراسری ایرانیان ساکن این نجد است»[۱۸] وی درباره کتاب اوستای زرتشت می‌گوید:«تدوین متن اوستا به همین اواخر در هند و با واژگان زبان گجراتی بازمی‌گردد»[۱۹] اوستا مجموعه‌ای از کتاب‌ها و متن‌های مقدس زرتشی است که به «زبان اوستایی» نوشته شده‌است. پورپیرار معتقد است که اهورامزدا از جعلیات پارسیان هند است.[۲۰] به گفته پورپیرار، هخامنشیان «دینی ندارند، خانه و معبدی نساخته‌اند و هیچ دست ساخته هنری حتی در حد تولید یک سفال ساده از آنان» یافته نشده‌است.[۲۱] او مدعی است که اهورامزدا در کتیبه بیستون وجود ندارد و این‌ها همه حقه بازی است.[۲۲]

ه گفته پورپیرار خاورشناسان و باستان‌شناسانی مانند گیرشمن، گلدزیهر، واندنبرگ، هرتسفلد. اشمیت، آستروناخ … و نسخه بدل‌های ایرانی آن‌ها همگی یهودی تبار بوده و تلاش دارند با ایجاد جعل تاریخ پرشکوه هخامنشی، اشکانی و ساسانی، قوم یهود را در پس پرده‌ای از دود پنهان کنند.[۲۳] او مورخان دانشور را بی‌سواد می‌داند.

رپیرار در خصوص سعدی را «رویایی شهرآشوب گونه» و مانند سخن کسی که «از اعتدال خارج شده» دانسته‌است.[۴۲] وی با ذکر نظر ادیبان ایرانی و عرب در باب اشعار عربی سعدی، نظر پورپیرار درباره سستی اشعار سعدی را «بی وزن» دانسته‌است.[۴۳] به گفته نظری، پورپیرار «برای آنکه دیگران بگویند فلانی حرف‌های تازه‌ای درباره سعدی مطرح کرده‌است» به خود اجازه چنین قضاوتی داده که بگوید «گلستان از نظر سیستم فکری معیوب و از جهت اسلوب بیان ناقص است»[۴۴]
پورپیرار خود نیز شعر می‌سراید[۴۵] و داستان می‌نویسد[۴۶]. نمونه‌ای از اشعار او چنین است:[۴۷]

هر روز یک ریگ
در کوزه آرزوی تو انداختم
گفتی نه
و کوزه خیال شکست
او در قطعه‌ای دیگر گفته‌است:[۴۸]

نزدیک بود
باورکنم
باران را
آه، اگر
این همه
کوتاه نبود

jaleb injast avalin bar azaye dige boudan ke be taraf dari az porpirar post gozashtan.@rmi5 nazareh khodesho dareh, shoma ham nazareh khedeto man ham nazareh khodamo.vali khodayish age @rmi5 dast az taraf dari porpirar bar dareh moshkelat marbout be porpirar hal mishe?

Man b baqie chi kar daram? age una goftan kheili ham eshtebah kardan ,Chera maqlate mikoni va mikhai ro gohe ino bepushuni?

Dostete dalil nemishe k alaki tarafdarisho koni, ye soal az tu begu bebinam nazarate pourpirar ro qabul dari ya na?

jaleb injast avalin bar azaye dige boudan ke be taraf dari az porpirar post gozashtan.@rmi5 nazareh khodesho dareh, shoma ham nazareh khedeto man ham nazareh khodamo.vali khodayish age @rmi5 dast az taraf dari porpirar bar dareh moshkelat hal mishe?
I am not a fan of anyone. if someone has a good theory with solid proofs, I will only accept that theory of him/her, otherwise, I don't give a damn. I don't have any "Marja' e Taghlid", and as Aghajeri said in the university of Tehran, only monkeys need someone to imitate them.:rofl: So, I am not a "Tarafdaar" of anyone in my life. ;)

Back
Top Bottom