What's new

Huge Projects of Türkiye

It reminds of Singapore Airport, which by the way is one of the largest airports in South-East Asia with a massive capacity for flights from all directions. It's simple but most importantly very practical.
 
It reminds of Singapore Airport, which by the way is one of the largest airports in South-East Asia with a massive capacity for flights from all directions. It's simple but most importantly very practical.

I don't think you can call the design "simple" , for its size you reach limitations on possibilities
 
31734036.jpg
 
The prototypes are supposed to be presented to the Cabinet this week. And mass production will be in 2020. In 2016 development and test work will be conducted.


Quote :


Turkey to present 'domestic electric car' plans to Cabinet this week

Anadolu Agency
Ankara
Published : 14 hours ago, 7 October 2015


Turkey is advancing at full speed to launch the country's first domestic electric car with plans to present the latest developments to ministers within the week, Technology Minister Fikri Işık said Tuesday.

After the presentation to the Cabinet is completed, further instructions will be awaited from Prime Minister Ahmet Davutoğlu, Işık told reporters in Ankara.

Işık had previously said 30 to 40 cars would be tested in seasonal and climate conditions next year.

He also pointed out that an ordinary citizen drives on average 25 kilometers (15 miles) a day and the electric cars will drive up to 100 kilometers (62 miles) on one charge.

"The plan is to start mass production before 2020," he said.

There are three prototypes being developed, according to Işık, and these will be improved over the coming year.


...
 
Tez Ayrıntısı
Tez Başlığı Türkiye’de Enerji Ekonomisi
Tez Yazarı Rahim Biçici
Danışman Yrd.Doç.Dr. M. Erdem Özgür

Özet
Enerjide 2030 yılında simdi olduğundan yüzde 60 daha fazla ihtiyaç duyulması, petrol ve doğalgaza bağımlı hale gelinmesi dünya enerji politikalarını değiştirmiştir. Dünya fosil yakıt rezervlerinin hızla tükenmeye devam etmesi, petrolün 40 yıl, doğal gazın 62 yıl ve kömürün ise 216 yıllık ömrünün kalması dünyayı ve Türkiye’yi nükleer santrale doğru yönlendirmektedir. Türkiye’de 5.000 MW kapasiteli nükleer bir santralin hammadde ihtiyacını 30-35 yıl karşılayacak, 10.000 ton uranyum ve 380.000 ton toryum rezervi mevcuttur. Bir nükleer santralin, çevresinde yasayan insanlara yüklediği yıllık doz, doğal radyasyonun çok daha altındadır. Ayrıca 1 kg. kömürden 3 kw/s, 1 kg. petrolden 4,5 kw/s elektrik enerjisi elde edilirken, 1 kg. uranyumdan ise 50.000 kw/s elektrik enerjisi üretilmesi, nükleer enerjiyi vazgeçilmez yapmaktadır. Dünya üzerinde kömürün 50’den fazla ülkede üretilmesi, arz güvenliği son derece arttırmaktadır. Kömür arzı ve fiyatları, dünyanın herhangi bir yerindeki olaylardan dolayı etkilenmemektedir. Kömür konusunda dünyada gelişmiş bir alt yapı mevcuttur. Kömür depolanabilir ve kolaylıkla piyasaya sunulabilir. Ayrıca, kömürün taşınmasında tehlike yoktur. Diğer fosil kaynaklara göre rezervin büyüklüğü açısından değil, kömür yataklarının yurdumuzun çeşitli bölgelerine dağılmış olması, eko-coğrafik-kültürel kalkınmaya son derece olumlu etkide bulunması, isletilmesi nedeniyle ortaya çıkan katma değer, elektrik enerjisi üretiminde kwh basına ucuz hammadde olması ve emniyetli taşınması gibi faktörler kömürü, Türkiye’nin en önemli fosil enerji kaynağı haline getirmiştir. Bu amaçla, bu çalışmada Türkiye’nin enerji politikaları ve sürdürülebilir kalkınma ilişkisi içerisinde kömür ve nükleer enerji incelenmiştir.
 
This is so stupid. Instead of really producing a turkish car these guys are trying to fool to nation.
 
Back
Top Bottom