What's new

Cameras installed in domestic UAVs too heavy

Cheaper? is there a price tag for system that is still in trial phase?


I base it on cheap production en assemblage line. Turkey is much cheaper than america and israil. The technology is Turkish only the engin for a time.

This uav will come. Get used.
 
.
At least better then M-60 tank modernisation program in 2002. Turkey have paid 687.5 million dollars for 170 Tanks.
That means for each tank costed about 4 million dollars and lets say new M-60 tank costed 1 million dallors during those days Ukraine has offered for new generation tank t-72 like 3 million dollars. And there are still some problems with those tanks.
:cheesy:
 
.
At least better then M-60 tank modernisation program in 2002. Turkey have paid 687.5 million dollars for 170 Tanks.
That means for each tank costed about 4 million dollars and lets say new M-60 tank costed 1 million dallors during those days Ukraine has offered for new generation tank t-72 like 3 million dollars. And there are still some problems with those tanks.
:cheesy:

Sabras? I think we payed 1 million each not 4
 
.
Sabras? I think we payed 1 million each not 4
Yes it's M-60T tanks or Sabras.

wikipedia said:
The Sabra was initially developed as a further evolution of the Magach 7C. The ballistic profile of the appliqué armor was improved, and it incorporated the MG253 120 mm gun developed by IMI.[3] The upgrade package was first offered to Turkey as an option for its tank modernization program, and later offered for general export. The Turkish government selected a further modified version of the Sabra (the Sabra Mk.II) for its upgrade program, which intended as a stopgap measure, and contract was signed on March 29, 2002, estimated to be worth $688 million USD. The first Sabra Mk.II was delivered for Turkish trials in 2005, and it passed qualifications in May, 2006. 170 were upgraded between 2007 and April, 2009. The upgrades were undertaken by the Turkish Army's 2nd Main Maintenance Center Command, with the upgrade kits supplied by IMI.
 
. . . .
AN/AAS-52 (Predator-A, SeaHaewk)
Turret: 58,5 kg
Electronic: 11,25
-------------------
69,75kg


AselFlir-300T (Full configuration) (ANKA-A, T-129 ATAK, Milgem)
Turret: 95kg
Electronic: 23kg
----------------------------
118kg


MTS-B (AH-1Z and Predator-B)
Total: 115 kg
Predator-A take off weight - 1,020 kg
Predator-B take off weight - 4,760 kg

So basically you ask to install 4,760 kg drone's E/O system into 1,020 kg drone. Not easy task.
 
.
zaman has never been a credible source and recently they are totally lost. Anyway according to zaman; ANKA is a failure...BMC the manufacturer of KİRPİ is almost bankrupt and cant even find money for painting the new KİRPİ s...and just as a reminder BMC is a part of çukurova holding!!!! recently all they do is serving BS news


fetullah should be realy mad at somthing :)





AND you can visit ASELSAN and TUSAŞ on 25th-27th which is tomorrow ...mobile phones and cameras are not allowed...:)

Bağışlarla kurulan ve Türk Savunma Sanayiinin en büyük oyuncularından olan Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın (TSKGV) 25'inci kuruluş yıldönümü münasebetiyle, çoğunluk hisselerine sahip olduğu ASELSAN ve TUSAŞ halkın ziyaretine açılıyor.

TSKGV'nin katkı ve yönlendirmeleri ile binlerce çalışan ve milyarlarca dolarlık büyüklüğe erişen şirketler, Türk savunma sanayiinin geldiği son noktaya verilecek en iyi örnekler konumunda. TSK'nın özgün cihaz ve sistemlerle donatılmasında etkin rol alan şirketleri gezmek isteyen vatandaşlar 25 Eylül tarihinde ASELSAN'ı, 27 Eylül tarihinde TUSAŞ'ı ziyaret etme imkanına sahip olacak.

ASELSAN ve TUSAŞ'ı ziyaret etmek isteyen vatandaşların ziyaret tarihinden en geç bir gün önce ASELSAN için 0-312-592 31 52 ve 592 31 62 no'lu telefonlar ve www.aselsan.com.tr internet adresinden, TUSAŞ için 0-312-811 18 00'dan 2299 ve 2177 no'lu telefonlar ve www.tai.com.tr internet adresinden kayıt yaptırmaları ve tesis girişinde geçerli bir kimlik ibraz etmeleri gerekiyor.

ASELSAN ve TUSAŞ'a ziyaret 09:30 – 12:00 ve 13:30 - 16:30 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Gezi esnasında tesislere fotoğraf makinası ve cep telefonu alınmayacak. ASELSAN Macunköy tesisleri ve Macunköy Metro İstasyonu arasında her yarım saatte bir karşılıklı ring seferi düzenlenecek. TUSAŞ'ı ziyaret etmek isteyen vatandaşlar da Necatibey Caddesi Sezenler Sokak'tan kalkan 501 no'lu EGO otobüslerinden faydalanabilecek. Ayrıca, Milli Kütüphane önündeki otobüs durağından her yarım saatte bir ring servisleri düzenlenecek.

AND Anatolian Eagle 2012/3 is starting today...

Anadolu Kartalı-2012/3 Eğitimi, Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve Genelkurmay Özel Kuvvetler Komutanlığı unsurlarının katılımıyla 24 Eylül-05 Ekim 2012 tarihleri arasında 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı/Konya’da icra edilecektir.

http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliyetleri/3_3_bilgi_notlari/2012/bn_66.htm
 
.
zaman has never been a credible source and recently they are totally lost. Anyway according to zaman; ANKA is a failure...BMC the manufacturer of KİRPİ is almost bankrupt and cant even find money for painting the new KİRPİ s...and just as a reminder BMC is a part of çukurova holding!!!! recently all they do is serving BS news


fetullah should be realy mad at somthing :)





AND you can visit ASELSAN ve TUSAŞ on 25th which is tomorrow ...mobile phones and cameras are not allowed...:)

Bağışlarla kurulan ve Türk Savunma Sanayiinin en büyük oyuncularından olan Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın (TSKGV) 25'inci kuruluş yıldönümü münasebetiyle, çoğunluk hisselerine sahip olduğu ASELSAN ve TUSAŞ halkın ziyaretine açılıyor.

TSKGV'nin katkı ve yönlendirmeleri ile binlerce çalışan ve milyarlarca dolarlık büyüklüğe erişen şirketler, Türk savunma sanayiinin geldiği son noktaya verilecek en iyi örnekler konumunda. TSK'nın özgün cihaz ve sistemlerle donatılmasında etkin rol alan şirketleri gezmek isteyen vatandaşlar 25 Eylül tarihinde ASELSAN'ı, 27 Eylül tarihinde TUSAŞ'ı ziyaret etme imkanına sahip olacak.

ASELSAN ve TUSAŞ'ı ziyaret etmek isteyen vatandaşların ziyaret tarihinden en geç bir gün önce ASELSAN için 0-312-592 31 52 ve 592 31 62 no'lu telefonlar ve www.aselsan.com.tr internet adresinden, TUSAŞ için 0-312-811 18 00'dan 2299 ve 2177 no'lu telefonlar ve TUSA?-Türk Havac?l?k ve Uzay Sanayii A.?. internet adresinden kayıt yaptırmaları ve tesis girişinde geçerli bir kimlik ibraz etmeleri gerekiyor.

ASELSAN ve TUSAŞ'a ziyaret 09:30 – 12:00 ve 13:30 - 16:30 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Gezi esnasında tesislere fotoğraf makinası ve cep telefonu alınmayacak. ASELSAN Macunköy tesisleri ve Macunköy Metro İstasyonu arasında her yarım saatte bir karşılıklı ring seferi düzenlenecek. TUSAŞ'ı ziyaret etmek isteyen vatandaşlar da Necatibey Caddesi Sezenler Sokak'tan kalkan 501 no'lu EGO otobüslerinden faydalanabilecek. Ayrıca, Milli Kütüphane önündeki otobüs durağından her yarım saatte bir ring servisleri düzenlenecek.

AND Anatolian Eagle 2012/3 is starting today...

Anadolu Kartalı-2012/3 Eğitimi, Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve Genelkurmay Özel Kuvvetler Komutanlığı unsurlarının katılımıyla 24 Eylül-05 Ekim 2012 tarihleri arasında 3’üncü Ana Jet Üs Komutanlığı/Konya’da icra edilecektir.

Genelkurmay Baþkanlýðý Resmi Kurumsal Ýnternet Sitesidir - Anasayfa - Turkish General Staff Official Web Site - Main Page

too bad facilities at Ankara :angry:
 
. .
zaman has never been a credible source and recently they are totally lost. Anyway according to zaman; ANKA is a failure...BMC the manufacturer of KİRPİ is almost bankrupt and cant even find money for painting the new KİRPİ s...and just as a reminder BMC is a part of çukurova holding!!!! recently all they do is serving BS news

BMC'ye 'Kirpi' uyarısı: 1 yıldır 200 kirpi bekleniyor

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ile Savunma ve Havacılık Sanayi İmalatçılar Derneği işbirliğiyle İzmir'de düzenlenen ''Savunma Sanayi Günü'' etkinliği açılışının ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Gazetecilerin Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) için mayına dayanıklı araç üretimi yapan BMC'nin finansal dar boğaza girerek üretimini durdurduğu yönündeki haberlere ilişkin sorusu üzerine, mayına karşı dayanıklı araç projesinin, 3 yıl önce yapılan ihale sonucunda BMC'ye verildiğini hatırlatan Bayar, ihalenin sadece ''Kirpi'' adı verilen aracı değil, 2,5, 5 ve 10 tonluk kamyonları da kapsadığını, ancak kamuoyunun daha çok ''Kirpi'' araçlarına ilgi duyduğunu ifade etti.

''Kirpi''nin çok başarılı bir araç olduğunu, toplam 468 araçlık proje kapsamında 250 aracın TSK'ye teslim edildiğini, aracın bölgede asker intikalinde en yoğun kullanılan ve güvenilen araç haline geldiğini, ancak firmanın yaşadığı finansal sıkıntılar nedeniyle yeni teslimatta sorun yaşandığını anlatan Bayar, şunları kaydetti: ''BMC'nin kendi mali durumundan kaynaklanan bir aksama oldu. Mali durumundaki sıkıntı malzeme tedariklerinde bir gecikmeye sebep oldu. Bu da üretimi aksattı. Bu aksamanın sebebi bizim projemizin finansmanı değil. Biz gerekli avansları, ödemeleri, projeyi tam olarak finanse edecek şekilde yapıyoruz. BMC'nin sıkıntısı ticari alandaki faaliyetlerinden kaynaklanıyor. Bu bizim projemizi de etkiledi.

Biz şirket yönetimi ve bağlı olduğu grupla yoğun bir görüşme içerisindeyiz. Oraya söylediğimiz şu, tabii ki ticari sorunlar her zaman yaşanabilir ticaret dünyasında doğaldır. Ama askeri bir projede, savunma projesinde görev alan sanayimizin sorumlulukları bunun biraz üzerindedir. Sektöre katılan sanayi kuruluşlarına bu mesajları her zaman veriyoruz. Savunma sanayisine üretim yapılıyorsa bu artık sadece ticari gayelerle yapılan bir faaliyet olamaz bu şekilde bakılması gerekiyor. Burada önemli olan silahlı kuvvetlerin ihtiyacının karşılanması, askerimizin güvenliğinin sağlanması. Burada bize şirket ve grup seviyesinde sözlü olarak teminatlar veriliyor, bu sorunun aşılacağı, gerekli çalışmaların yapıldığı yönünde. Biz de ümit ediyoruz ki kısa bir zamanda sorun aşılacak.''

Bayar, BMC'nin Türkiye'nin çok önemli bir sanayi kuruluşu ve bir başarı hikayesi olduğunu dile getirerek, şirketin yoluna başarıyla devam etmesini umduklarını ifade etti.

ÜRETİM DURMADI

Bayar, BMC'deki üretimin tamamen durmadığını, geçen ay 15 aracın teslim edildiğini belirterek, ''Bu ay içinde de teslimat çalışmaları devam ediyor. Tamamen durmuş bir üretimden bahsetmiyoruz. Belli üretimler devam ediyor. Finansman sorunu çözüldüğünde nihai teslimatlar da yapılabilecek. Teslimat takviminde bir seneye yakın bir gecikme var. Kalan 200 araç için aşağı yukarı bir sene gecikme içindeyiz'' diye konuştu.

TSK'nın yanı sıra Emniyet Genel Müdürlüğü'nün de ''Kirpi'' talebinin bulunduğunu belirten Bayar, TSK'dan ise bu proje kapsamında 468 araç dışında bir talebin kendilerine ulaşmadığını ifade etti.

BMC'ye 'Kirpi' uyar

So this is a good example to see people`s prejudice.
 
.
BMC'ye 'Kirpi' uyarısı: 1 yıldır 200 kirpi bekleniyor



ÜRETİM DURMADI

Bayar, BMC'deki üretimin tamamen durmadığını, geçen ay 15 aracın teslim edildiğini belirterek, ''Bu ay içinde de teslimat çalışmaları devam ediyor. Tamamen durmuş bir üretimden bahsetmiyoruz. Belli üretimler devam ediyor. Finansman sorunu çözüldüğünde nihai teslimatlar da yapılabilecek. Teslimat takviminde bir seneye yakın bir gecikme var. Kalan 200 araç için aşağı yukarı bir sene gecikme içindeyiz'' diye konuştu.



BMC'ye 'Kirpi' uyar

So this is a good example to see people`s prejudice.

and here is the news from todayszaman

Firma darboğaza girdi, 'kirpi' üretimi durdu

Gündem Firma darbo

in brief zamans claim was refuted by Undersecretary for Defense Industries Murad Bayar



ŞİRKET SÖZLÜ TEMİNAT VERDİ
Bayar ayrıca, şirket yönetimi ve bağlı olduğu grupla yoğun bir görüşme içinde olduklarını belirterek "Oraya söylediğimiz şu; ’Tabii ki ticari sorunlar her zaman yaşanabilir ticaret dünyasında doğaldır. Ama askeri bir projede, savunma projesinde görev alan sanayimizin sorumlulukları bunun biraz üzerindedir.’ Sektöre katılan sanayi kuruluşlarına bu mesajları her zaman veriyoruz. Savunma sanayiine üretim yapılıyorsa bu artık sadece ticari gayelerle yapılan bir faaliyet olamaz, bu şekilde bakılması gerekiyor. Burada önemli olan silahlı kuvvetlerin ihtiyacının karşılanması, askerimizin güvenliğinin sağlanması. Burada bize şirket ve grup seviyesinde sözlü olarak teminatlar veriliyor, bu sorunun aşılacağı, gerekli çalışmaların yapıldığı yönünde. Biz de ümit ediyoruz ki kısa bir zamanda sorun aşılacak" diye konuştu.

Not: bahsi geçen bağlı olduğu grup ''çukurova holding'' ki kendileri Turkcell in de hisedarıdırlar.



http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=21567067
 
.
and here is the news from todayszaman

Firma darboğaza girdi, 'kirpi' üretimi durdu

Gündem Firma darbo

in brief zamans claim was refuted by Undersecretary for Defense Industries Murad Bayar

Why do you think they are doing this? Is it because their lack of research or are they doing it intentionally for some reason?
 
.
guss just the usual ignorance of our media! and a failed attempt to grab the reader's attention with a striking headline... or should I say a successful one... I dont know or this one as well is just another prejudice of mine? :devil:
 
.
Back
Top Bottom