What's new

Turkish National Engine Project

Grand-Vizier

FULL MEMBER
Joined
Jul 24, 2012
Messages
442
Reaction score
0
erli ‘turbojet motoru’ üretecek, ‘Som Füzesi’ne Fransa’dan ithalat duracak.
Kale Havacılık, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Türkiye’nin ilk yerli ‘turbojet motoru’nu üretmek için imzayı attı. 48 ayda tamamlanacak proje için 25 milyon dolarlık harcama yapılacak. Motor, halen motoru Fransa’dan ithal edilen TÜBİTAK’ın geliştirdiği Som Seyir Füzesi’nde kullanılacak.

TÜRK savunma sanayinin özel sektör şirketlerinden Kale Havacılık, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu (TÜBİTAK) tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk yerli seyir füzesi Som’un turbojet motorunu üretecek. Bu konuda açılan ihaleyi kazanarak Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile sözleşme masasına oturan Kale Havacılık, ilk yerli turbojet motoru 48 ayda tamamlayacak. Proje için 25 milyon dolarlık harcama yapılacak. Böylece Fransa’dan sözkonsu füzeler için yapılan turbojet motor ithalatı son bulacak. ‘Milli uçak’ hedefi için de ilk komple motor teknolojisi adımı atılmış olacak.

Dünya devleriyle çalışıyoruz

Kale Grubu Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, 1989’da Stinger füzelerinin parçalarının üretimi ile savunma ve havacılık sanayine girdiklerini hatırlatarak, geldikleri noktada dünyanın en önemli projelerinde rol aldıklarını vurguladı. Okyay, şöyle konuştu: “Dünyanın en önemli savunma ve havacılık markaları Boeing, Lockheed Martin, PFW-Airbus, Northrop Grumman ve Pratt and Whitney gibi markalara üretimler yapıyoruz. Bugün yeni bir heyecan ve gururla ‘Turbojet Motorların Geliştirilmesi Projesi’ne imza atıyoruz. İlk yerli turbojet motorumuz, güdümlü füzelerin sevk sistemi olarak görev yapacak. Ayrıca küçük modifikasyonlarla İnsansız Hava Araçları’nın ve küçük sınıf hava araçlarının (küçük jetlerin) sevk sistemi olarak kullanılması da hedefleniyor.”

Jet motora ilk giriş

Osman Okyay, projenin önemini anlatmak için “Aslında jet motorları dünyasına ilk girişi yapıyoruz. İTÜ ve TÜBİTAK ile işbirliği halinde projeyi hayata geçireceğiz” dedi. Kale Havacılık’ın sadece Boeing’e yılda 70 bin parça üretimi yaptığını vurgulayan Okyay, şöyle devam etti: “‘Uçuş Kritik’ parçalar üretiyoruz. F35’ler için üretiyoruz. Airbus’un yakıt tanklarının parçalarını üretiyoruz. Boeing 787’lere tasarım aşamasında girdik. İzmir’deki ortaklığımızla da uçak motor parçaları ve alt sistemleri üretimi yapıyoruz. İzmir’de kendi fabrikamızın inşaatı devam ederken fabrika kiraladık ve üretime başladık. Ağırlık F35 motor parçaları. ”

Uzun soluklu şirket lazım

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar ise, “Savunma sanayinde aradığımız köklü ve kalıcı kuruluşlardır. Çünkü bir defalık iş yapmıyoruz her işimiz uzun yıllara sari. Kale Kalıp yıllar önce bu kriteri aştı. Bugün imzaladığımız proje de bir rekabet sonucu oldu. Bu rekabette devlet olarak da projenin menfaatlerimize uygun çıktığını düşünüyoruz” diye konuştu. Milli Savunma Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı da, “Kale Grubu’nun bizi savunma sanayi alanında yurt dışında bağımlı olmaktan kurtaracak bütün çalışmaları destekliyoruz” dedi.

48 aydan anlamam 12 ayda motoru yap masaya koy Osman

KALE Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur, Kale Havacılık’ın ilk yerli turbojet motor projesine ilişkin imza töreninde damadı Osman Okyay’a “Osman evladım ben öyle sözleşmeymiş 48 aymış anlamam. Sanayici dediğin en kısa sürede yapar. Sen bu motoru 12 ayda yap masaya koy. Çok becerikli gençler var burada, yaparsınız. Bunu öyle para için değil millet devlet aşkı için yap. Bizim sanayideki farkımız zaten budur. Bakın bizim nesil yavaş yavaş gidiyorsa da heyecanı hâlâ yerinde” dedi. İbrahim Bodur’un bu sözleri üzerine Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, “Maliyet ve teknik açıdan, süre açısından, İbrahim Bey’in ifadelerini sonuna kadar destekliyoruz. Osman Bey’in işi daha da zorlaştı. Çünkü İbrahim Bey’den daha üst makam yok. Herhalde sözleşmeyi değiştiririz” diye şaka yaptı. Bayar, daha sonra “Tabii ki iş teknolojik olarak zor, ciddi mühendislik işi ve ciddi teknoloji geliştirilecek. Bu motorun dünyada birkaç üreticisi olduğunu unutmayalım.Bu proje geleceğe yönelik önemli bir temel atma anlamına geliyor” dedi.

Bodur: Şimdi 3 ayaklı yürüdüğüme bakmayın

KALE Grubu Onursal Başkanı İbrahim Bodur, Türkiye’nin sanayide büyük projelere imza atması gerektiğini söyledi. Bodur, “Böyle değneğe dayanarak üç ayaklı yürüsem de sanayide her yeni iş bana büyük heyecan veriyor. Gençliğimde evden öyle hızlı çıkardım ki ayakkabının birini içerde birini dışarda ayağıma geçirirdim” dedi. Sanayiciliği ‘aşk’ olarak tanımlayan İbrahim Bodur, şöyle konuştu: “Türk sanayicisi bir eliyle toplar iki eliyle milletine (maaş) ve devletine (vergi) verir. Bugün Çan’da bizim fabrikalardan emekli olmuş 26 bin kişi var. Bunun heyecanını duyacaksın. Kapkaççı gibi değil ‘ülkeme ne yapacağım ne getireceğim’ diye sanayiye gireceksin. Biz savunma sanayiine de böyle girdik. Rahmetli Turgut Özal, ‘Roketsan’a birkaç özel sektör şirketi ortak olsun’ demişti biz de olmuştuk. Bu bize çok önemli tecrübe kazandırdı. Adım adım bugünkü projelere geldik.”
shiftdelete.net
 
TEI yıllardan beri F-16 uçaklarının motorunu üretiyor.. bu ne demek ? Türk mühendisler jet motoru yapım bilgilerine sahipler demek..İstense 1 - 2 yıl içinde üretebilinir.Önemli olan yazılım. ve ülkemizin bu alanda da çok başarılı üretimleri oldu..örneğin pakistan ve diğer ülkelerin uçakları TAI tarafaından modernize edildi.

its easy because Turkey produce F - 16s engines since 30 years ( Turkish Engine industry - TEI ) , so Turkish engineers have information to create a jet fighter engine..I think software more important than engine and TAI upgraded Pakistani & other countries F-16s etc etc etc etc....
 
If we say , ok we are making a engine we can but just abit more seriousness and it will be done.
 
STOP ADDING INFORMATION FROM 50 YEARS AGO MAN.

Biz burda yeni gelismeleri takip etmek istiyoruz, sen her aklina gelen konuyu burada yeni topik halinde aciyorsun :S
 
translation please

the projects have been started for all types of engines first land and navy and then air . In the video posted someone from a company says , we have to start this today , if we couldnt start it if we wasnt able to i would understand , but thats not the case , we have everything and we have no excuses.
 
No he said. "if we didn't have the knowhow to build one the present and future generation (young turks) would understand (and thus forgive us), but we have the technology and we have the knowhow to build one, so we have don't have any excuse for not building one."
 
Look at the commas.

If we say , ok we are making a engine we can but just abit more seriousness and it will be done.

the projects have been started for all types of engines first land and navy and then air . In the video posted someone from a company says , we have to start this today , if we couldnt start it if we wasnt able to i would understand , but thats not the case , we have everything and we have no excuses.

We need to make all engines , very important strategically.

You need to stop creating multiple accounts.
 
TurAr: I thought I'm good,but you are even better than me in recognising fake accounts,I was just becoming suspicious if this is another fake account of him or not.:D
 
its easy because Turkey produce F - 16s engines since 30 years ( Turkish Engine industry - TEI ) , so Turkish engineers have information to create a jet fighter engine..I think software more important than engine and TAI upgraded Pakistani & other countries F-16s etc etc etc etc....

Turkey mounted the spare parts, only. They don't produce F-16 or their engines.
 
Where is Esfahan?
He is banned too,at least he had some respect for himself not to create another fake account,but you...your will,animus and perseverance is really inspiring...no matter how many times you are banned,you don't become disappointed and make a new account...congratulations...your kinds are really rare nowadays

One thing that makes me laugh is that you have created this thread with one account and continue posting in it with another fake account...you really are great:D
 

Pakistan Affairs Latest Posts

Back
Top Bottom