What's new

Turkish Missile Programs

.
Yes. It is already on the roadmap. It will be BVR capeable and comparable to Israels missiles , also look back and shoot back ( almost 60 G capable). It will be. MASTERPIECE of Turkish engineering.

Türkiye hava-hava füzesi geliştirebilir mi?

In PDF forum CABATLI_53 posted the roadmap of Roketsan from IDEF 2015

Which Israels missile do you mean exactly? I guess you mean Python, but which one?
 
. . . . . .
Okay, we know that Germany are able to produce such missile. But what has Turkey to do with your link? Are you involved in this program?

Yes. Bayern Chem and Roketsan are Partners in HISAR and Kasirga (G+) Projects

Am 23. Mai 2014 wurde die Unterzeichnung eines Memorandum of Understanding zwischen MBDA und Roketsan (Türkei) über die Zusammenarbeit bei einem Lenkflugkörper bekannt gegeben, der für den Kampfhubschrauber UH Tiger vorgesehen ist. Bei dieser Erweiterung der bereits bestehenden Kooperationen zwischen den beiden Firmen handelt es sich um die Laser Guided Missile Cirit (2,75 Zoll/70 mm) von Roketsan, die von MBDA in den Drehflügler integriert werden soll. Ebenfalls unterzeichnete Airbus Defence & Space mit diesem türkischen Unternehmen eine Absichtserklärung über eine zukünftige Kooperation bei militärischen Aerospace-Aktivitäten.

For you eyes only : .) I deleted names ! - engineers working in both companies

Müh. / Roketsan. CIO / Leiter Informationsverarbeitung at Bayern-Chemie GmbH .Modelling engineer at MBDA Deutschland

Müh. / Roketsan. Location: Turkey; Industry: Machinery Roketsan. Müh.

Entwicklungsingenieur bei Bayern-Chemie (LFK Germany / MBDA Group) Senior Engineer / Roketsan Missiles Inc.
 
Last edited:
.
When we will see land based turrkish antiship missile? Because Turkey producing launchers for Naval Strike Missile.Land based Atmaca and Som will be great strategy and war doctrine for Turkey.

Izmir, Bodrum and kusadasi based Atmaca,SOM and Kasirga G will resolve all Greece problems.
 
.
Already on the way

METEKSAN SAVUNMA A.Ş. yükleniciliğinde gerçekleştirilecek olan KEMENT Projesi iki faz halinde yürütülecektir; Faz 1 kapsamında;

a. Kement-S; Satıha Atılan Orta Menzilli Mühimmat (SOM)’a entegre edilebilecek 2 (iki) adet MVAS SOM Terminali (MST) ve F-16 platformuna entegre edilebilecek 2 (iki) adet MVAS Havaaracı Terminali (MHT) ,

b. Kement-A; Satıhtan Satıha Güdümlü Mermi (Atmaca)’ya ve kullanım senaryosunda yer alan ilgili platform(lar)a entegre edilebilecek ve ilgili çevre koşulu şartlarında çalışabilecek Atmaca Veri Terminali (AVT), Gemi Veri Terminali (GVT) ve Röle Veri Terminali (RVT) birimleri,
geliştirilecektir.

Ana Alt Yüklenici : TÜBİTAK-SAGE, ROKETSAN A.Ş.
Alt Yüklenici :1.HBİM Komutanlığı, TÜBİTAK-UEKAE, MİLSOFT A.Ş.
Sözleşme takvimi : 38 ay (Faz-1)
Sözleşme maliyeti : 26.549.000.- ABD Doları (Faz-1)


 
.

We need immeaditly Boeing 737cargo!

@Hurshid Celebi Kement cok onemli ve degerli bir proje.Diger denixlerde ve Turkiyenin tamaminda yapilacaktir. Ucak veya uydu olmazsa olmuyormu? Turkiyenin her kosesine kuleler dikilse ve bunlar cep telefonu sebekesi gibi bagli olsa. Her sabit kule birbirinden olan uzakligini bilecek. Fuzeleri 1 ve 2. kulenin ortasina 1den 10km 2.den 50km uzak olarak ortalarina at gibi komutlar verilemex mi? Gsm kartiyla baz istasyonlari vasitasiyla yonunu bulacak fuze yapilamaz mi? Guvenilir degil herhalde?
 
Last edited:
.
@UkroTurk Didn't you read the POSTs about KEMENT Project ? That's comparable and we have A-400 s 2 and 8 will be delivered soon


A400 KOCAYUSUF

 
.
In Kement projects big aircraft without rocket launcher. Kement project little bit different. Kement project without satellites will navigate objects and management of army. In my video Big aircraft launched verry cheap missile. Like a passenger jet bomber idea.
 
.
We will sea. You mentioned B-737 cargo. We have also 7 KC-135 s they are also cargo capable and are ongoing upgrade. Kement will of course be improved like ANKA gets SAT com. But bro. all what DARPA develops is a dream for all.
 
.
@UkroTurk It's off Topic but to inform you.

KC-135R UÇAKLARI YENİLENİYOR
Türk Hava Kuvvetleri envanterine 1995 yılında giren KC-135R Stratotanker uçaklarına uygulanan en önemli modernizasyon, Pacer CRAG (Compass, Radar and GPS) adı verilen aviyonik modernizasyon oldu. ABD'de bu modernizasyona tabi tutulan 58-0110 kuyruk numaralı ilk uçak, 18 Eylül 2000 tarihinde Adana İncirlik'teki üssüne intikal etti. Daha sonra sırayla envanterdeki bütün KC-135R tanker uçakları Pacer CRAG modernizasyonuna tabi tutuldular. Bu modernizasyonun ana unsurunu oluşturan aviyonik yenileştirmenin yanısıra, daha sonra uçaklara yeni ve gelişmiş bir boom sistemi de monte edildi. İlk gelen uçakların üzerindeki boom sistemleri kiralıktı. Yeni geliştirilen ve şu an uçakların üzerinde bulunan boom sistemlerinin AR-GE masrafları karşılanarak, daha modern ve daha az parçaya sahip yeni boom sistemleri C-130E nakliye uçakları tarafından getirilerek Türkiye'de monte edildi.
KC-135R uçaklarına modern anlamda sayısal bir kokpit kazandırma ve ayrı bir seyrüsefercinin görev yapma zorunluluğunu ortadan kaldırma amacıyla ele alınan Pacer CRAG modernizasyonu kapsamında, uçaklara renkli hava radarı ekranı, Genişletilmiş Trafik Çarpışma Önleme Sistemi, Geliştirilmiş Yer Tahmin ikaz sistemi, GPS ile ilintili Seyrü Sefer sistemi, Çok Fonksiyonlu Ekran, FMS-800 Uçuş Kontrol Sistemi, Kokpit Ses Kaydedicisi(CVR) ve Uçuş veri kaydedicisinden oluşan bir kokpit aviyonik yenileştirme seti monte edildi.
Böylece KC-135R uçaklarında bulunan eski analog kokpit, 21.yüzyılda da bu uçakların rahatlıkla görev yapmalarını sağlayacak şekilde modernize edilmiş oldu. Uçakta görev yapan mürettebat sayısı,ayrı bir seyrüseferciye gerek kalmaması nedeniyle üçe indi. Seyrüsefercinin sorumluluğu, pilot, yardımcı pilot ve boom operatörü arasında paylaştırıldı.
Bu yeni modernizasyonla Azaltılmış Dikey Ayrım Minimumu (Reduced Vertical Seperation Minima-RVSM) teçhizatına sahip olundu ve RVSM hava sahasını kullanma imkanı sağlandı. Pacer CRAG modernizasyonu projesine dahil olunmasının en önemli nedeni, ABD Hava Kuvvetleri'nin bütün tanker uçaklarına bu modernizasyonu uygulaması oldu.
Eski konfigürasyonda kalındığında yedek parça sıkıntısının doğacağı ve bunun bir zafiyet yaratacağı kanaatine varılarak Türk uçaklarına da aynı modernizasyonun uygulanmasına karar verildi. Diğer önemli bir hususta, eski aviyonik sistemlerin artık yeni hava sahası kısıtlamalarına ve uçuş emniyetine gerekli desteği sağlamamasıydı. Yapılan modernizasyon sayesinde Türk Hava Kuvvetleri'nin KC-135R tanker uçakları dünyadaki tüm hava sahalarını sorunsuz şekilde uçma imkanına kavuştu.
KC-135R UÇAKLARINA FASBAT İŞLEMİ YAPILIYOR
Envantere giren ve başarıyla görev yapan KC-135R uçakları, Pacer CRAG modernizasyonundan sonra Fabrika Seviyesi Bakım ve Tamirat (FASBAT) zamanlarının gelmesiyle birlikte yeniden ele alındılar. FASBAT eski nesil uçakların gövde ve kanatlarda çatlak gibi yapısal sorunların belirlenmesi ve gerekli parçaların değiştirilmesi amacıyla 5 yılda bir yapılan kontrollerdir.
Bu işlemlerle ilgili olarak ilk etapta bir KC-135R ABD 'ye gönderildi. Bu sırada,KC-135R tanker uçaklarının FASBAT işlemlerinin Türkiye'de gerçekleştirilmesi amacıyla HVKK içinde çalışmalara başlandı. Bu çalışmalar neticesinde,Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterindeki büyük gövdeli uçakların FASBAT işlemlerini uzun yıllardır başarıyla gerçekleştiren Kayseri 2.HİBM Komutanlığı görevlendirildi ve gerekli tüm hazırlıklar yapılmaya başlandı.
Komutanlık tesislerinde bulunan ve C-130 gibi büyük nakliye uçaklarının bakım ve onarımlarının yapıldığı bir hangar, KC-135R uçağını da içine alacak şekilde tadil edildi. İlk KC-135R (62-3539 kuyruk numaralı)tanker uçağı, 2.HİBM Komutanlığı tarafından FASBAT işlemleri yapılmak üzere Eylül 2002'de teslim alındı ve 9 buçuk aylık bir çalışma sonucunda 20 Haziran 2003 tarihinde birliğine teslim edildi.
Türk Hava Kuvvetleri bünyesinde görev yapan tüm F-16 ve F-4E pilotları gece ve gündüz, her türlü hava şartlarında havada yakıt ikmali yapabilecek şekilde eğitiliyorlar. 101.filonun KC-135R tanker uçakları, milli ve NATO tatbikatlarına bilfiil katılıyorlar. KC-135R uçakları aynı zamanda nakliye görevlerinde de kullanılabiliyor.
LİBYA OPERASYONU
Envanterde bulunan C-130 ve C-160 nakliye uçaklarının menzillerinin yetmediği yerlere KC-135R uçakları,talep geldiği zaman uçuş yapabiliyor. 1999 yılında Bangladeş'te gerçekleşen sel felaketine Kızılay yardımları KC-135R uçağıyla nakledilmişti. NATO' nun Libya' ya yönelik silah ambargosu kapsamında 2 Nisan 2011 yılında bölgede bulunan Ankara feribotuna Dalaman, Bandırma ve İncirlik Hava üslerinden kalkan 12 adet F-16 ve 4 adet KC-135R uçağı tarafından koruma sağlandı ve F-16 savaş uçakları yaklaşık 1330 km' lik gidiş- dönüş mesafesini tanker uçakları ile havadan yakıt ikmali yaparak gerçekleştirdi.
Bir KC-135R uçağı da bir süre özel VİP donanımlı olarak görev yaptı. Daha sonra bu uygulamadan vazgeçildi.
 
.
Back
Top Bottom