What's new

Turkish Land Vehicle Programs

.
Pictures taken at Sultan Ahmet.
IMG_8722.jpg
IMG_8723.jpg
IMG_8724.jpg
 
. . . . .
More distance to the ground is not always an advantage. To full effect of IED, they a need minimum distance to the target.
Seems like you had German beer already... they need minimum distance to the target, what does it mean? )
 
.
Seems like you had German beer already... they need minimum distance to the target, what does it mean? )

Maybe. An example. An IED with 5kg explosive. Around them some targets different distances. Let’s say, one has a distance of 10 cm, one with 20cm, one with 1m and one with 2m. Which target will has the most damage by an explosion?
 
.
Seems like you had German beer already... they need minimum distance to the target, what does it mean? )

He means that shaped charge explosives work on a optimum distance to get its optimum effect. Before that the penetrating hot liquid copper will not form properly. Every shaped charge explosive like in an ATGM explodes on a certain distance to armour not on it. But it’s for that kind of munition. But HESH type munition had to explode on contact.
 
Last edited:
.
Maybe. An example. An IED with 5kg explosive. Around them some targets different distances. Let’s say, one has a distance of 10 cm, one with 20cm, one with 1m and one with 2m. Which target will has the most damage by an explosion?
Obviously the longer distance because, until it arrives the target, most of its shock effect will be gone.. Most soldiers die because of shock effect too.
 
. .
Söyleşi: BMC Yönetim Kurulu Üyesi T. Yasin Öztürk


BMC, KİRPİ II ve AMAZON için, Yurt Dışından İlk Siparişleri Aldı

BMC Yönetim Kurulu Üyesi T. Yasin Öztürk ile yapılan ve MSI Dergisi’nin 162’nci sayısında yayımlanan söyleşi, derginin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:

BMC, 12-14 Mart tarihleri arasında Katar’da gerçekleştirilen DIMDEX fuarının 2’nci gününde, Katar Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacına yönelik olarak, Barzan Holding ile bir sözleşme imzaladı. BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak ve Barzan Holding Genel Müdürü Nasser Hassan Al Naimi tarafından imzalanan sözleşme kapsamında, 50 adet KİRPİ II 4×4 mayına karşı korumalı araç ve 35 adet AMAZON 4×4 taktik tekerlekli zırhlı araç teslim edilecek.

İmzalanan bu sözleşme ile daha önce birden çok ülkeye ihraç edilen KİRPİ’nin ardından, KİRPİ II de ilk kez yurt dışında kendisine bir kullanıcı bulmuş oldu. Sözleşme, AMAZON’un ilk ihracat sözleşmesi olması açısından da önemli. Teslimat takvimi açısından bakıldığında, tüm teslimatların tamamlanması için öngörülen tarih yıl sonu olarak belirlendi.



Bu sözleşmenin detayları ve BMC’nin Katar’da üstlendiği diğer projelerle ilgili olarak, BMC Yönetim Kurulu Üyesi T. Yasin Öztürk’ten bilgi aldık.

MSI Dergisi: Yasin Bey, sözleşme imza aşamasına gelinceye kadar ne gibi çalışmalar yaptınız?

Yasin Öztürk: Yaklaşık 2 senedir, bu proje üzerinde çalışıyoruz. Başlangıçta, araçlarımızı Katar’a getirdik ve zorlu testlerden başarıyla geçtik. Sonra, projenin isterleri değişti. O isterlere göre, araçları güncelledik. Araçlarımız tekrar testlere girdi ve yine başarılı oldu. Proje, ilk kurgusunda, sadece AMAZON’u içeriyordu. Ama KİRPİ II’yi de çok beğendiler ve bu araç da projeye dahil oldu. Projede kapsamında, AMAZON üzerinde birtakım değişiklikler yaptık ve aracı Katar için özelleştirdik. Sonuç olarak da toplam 85 tane araç için sözleşme imzaladık.



MSI Dergisi: Katar için üstlendiğiniz 1.500 araçlık projeden de biraz bahsedebilir misiniz?

Yasin ÖZTÜRK: Proje kapsamında, 7 farklı sürümde, 7 ton ağırlığında ve havadan nakledilebilir nitelikte araçlar üreteceğiz. Proje, aynı zamanda, yine Katar Silahlı Kuvvetleri için yürüttüğümüz, 640 araçlık ŞAHİN projesini de içeriyor. Bu projede, Katar tarafı bize isterlerini gönderiyor, biz de onlara teknik verilerimizi yolluyoruz. Halen devam eden süreçler var. Bu sene bitmeyebilir; ama seneye başlar diye düşünüyorum.


MSI Dergisi: Katar Silahlı Kuvvetleri’nin, BMC’nin ortaklık yapısındaki payının, proje süreçlerine nasıl bir etkisi oluyor?

Yasin ÖZTÜRK: Aslına bakarsanız hiç olmuyor; çünkü Katar Silahlı Kuvvetleri de bizi sadece ortağıymış gibi görmüyor. Neticede bizim verdiğimiz araçlar, yine Katarlı askerler tarafından kullanılacaklar ve kimse, isterleri karşılamayan, güvenmediği bir araca hayatını emanet etmez. Ayrıca Katar Silahlı Kuvvetleri de alımlarını, artık Barzan Holding üzerinden yapıyor. Yani arada başka makamlar var ve doğrudan kullanıcı ile sözleşme imzalamıyoruz. Dolayısı ile imzaladığımız sözleşmelerin, birbirinden bağımsız kurum ve kuruluşlar arasında imzalananlardan hiçbir farkı yok.


KİRPİ II 4×4



MSI Dergisi: Son söyleşimizde, Doha’da bir ofis açacağınızdan; hatta bir üretim tesisi kurabileceğinizden bahsetmiştiniz. Bu konu ile ilgili çalışmalarınız ne durumda?

Yasin ÖZTÜRK: Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Şu anda Katarlı yetkililer tarafından, bize tesisimizi kurabileceğimiz bir yer gösterilmesini bekliyoruz. Kurulum yeri belirlendikten sonra da oraya yerleşeceğiz. Ofislerimiz zaten bu tesiste olacak; ancak biz tesiste, bir de montaj hattı kurmayı düşünüyoruz. Araçların bileşenlerinin tamamını Türkiye’de üreteceğiz; ama montajları burada olacak. Bunun yanında bakım-onarım faaliyetlerini de bu tesiste yürütmeyi planlıyoruz. Tesis içerisinde, ayrıca bir de Showroom olacak.



Karasu’da Bir Savunma Sanayisi Kenti Doğuyor

MSI Dergisi: Karasu’daki tesisinizin kurulum çalışmaları ne aşamada?

Yasin ÖZTÜRK: Karasu’da, büyük bir tesis kuruyoruz ve bu tesisin, bütün teknik çizimleri bitti. Altyapı anlamında da kazıkları çakmaya başladık. Bu program Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımızın himayesi altında yürütülüyor. Tesisi de 2019’da faaliyete geçireceğiz. Bu tesisin yatırım bedeli, 685 milyon dolar. Burada, BMC Power ve farklı şirketler de olacak. Hatta henüz netleşmediği için isimlerini söyleyemediğim, bir iki tane daha firmamız var. Dolayısıyla 3-4 tane daha firmanın; fabrikasının, atölyesinin ve ofisinin olduğu bir üretim üssü, bir savunma sanayisi kenti olacak.



MSI Dergisi: Bu yoğun tempo içerisinde, ALTAY tankı ile ilgili çalışmalarınız nasıl ilerliyor?

Yasin ÖZTÜRK: ALTAY Tankı Seri Üretimi ve Güç Grubu Geliştirme Projesi için SSM ile sözleşme görüşmelerine başlandı. Bu gelişme elbette ki bizi gururlandırıyor.



MSI Dergisi: İstanbul’daki Ar-Ge merkezinizin faaliyetlerinden de bahsedebilir misiniz?

Yasin ÖZTÜRK: Ar-Ge merkezimizin kurulumuna devam ediyoruz. Hâlihazırda Teknopark İstanbul içerisinde, SSM’nin bize verdiği bir yerimiz var. Orada, şu anda 80 kişi çalışıyor; ama hemen yan tarafında bulunan, 30 dönümlük bir arazinin de bize devredilmesini bekliyoruz. Bu süreç tamamlanıp, tesisimiz kurulduğunda ve tam kapasite ile çalışmaya başladığında, yaklaşık 1.500-2.000 kişilik bir istihdam yaratmayı hedefliyoruz.


AMAZON



MSI Dergisi: 2018’de katılmayı planladığınız diğer etkinlikler neler?

Yasin ÖZTÜRK: Milli katılımlar da dahil olmak üzere, yıl sonu itibariyle, 15’e yakın ticari ve askeri fuara katılmış olacağız. Bunların arasında; yurt içinde Comvex, yurt dışında ise IAA fuarlarını sayabilirim. Türkiye’de ilk kez yapılan İzmir’de düzenlenen Busworld fuarının; aynı zamanda, en üst seviyedeki sponsoru olduk. Bu fuar, ticari araçlara yönelik olarak düzenleniyor.

Yurt dışında ise yakın tarihli olarak katılım sağladığımız savunma fuarlarından Eurosatory oldukça önemli diyebilirim. Kısacası birçok yerde varlığımızı gösteriyoruz.



MSI Dergisi: Eklemek istediğiniz başka bir konu var mı?

Yasin ÖZTÜRK: Son söyleşimizde de söylemiştim; 2018 hedefimiz, 2.900 kişi istihdam etmek ve 1,2 milyar dolar ciroya ulaşmaktı. Bunları da başaracağız. Bunun için savaş veriyoruz. Şu anda, 2.300 kişilik bir ekibimiz var. Söyleşi yaptığımız tarihte ise 1.800 kişiydik. İzmir’deki yatırımlarımızı da yılın ikinci yarısının başında tamamlamış olmayı amaçlıyoruz.

İstikrarlı bir büyüme stratejisi içinde emin adımlarla ilerliyoruz.

http://www.milscint.com/tr/soylesi-bmc-yonetim-kurulu-uyesi-t-yasin-ozturk-4/
 
. . . .
Back
Top Bottom