What's new

TF-X Turkish Fighter & Trainer Aircraft Projects

As for TFX, there has been no decision made (incl. the number of engines), the design has not started. As you can see, the program is still at the very basic stage.

1-) We observed that lately 2 engined version of the TF-X takes place in the pics, presentations, etc... Doesn't it makes sense that F-35s would assume the role of multi role while TF-X would assume the air-superiority role ?

2-) Do we any information about the supplier of the engines ? In the conference TF-X has been compared to F-22 while there is no chance that we can acquire anything like F-119 engine......

3-) I saw 300 R&D projects which will be commenced by 1000 R&D teams...i think, it roughly makes around 10000-20000 (maybe more) R&D personel... Do we have such qualified staff in those numbers ? I don't think so....

4-) From your video.
upload_2016-5-12_15-55-13.png

Shouldn't TF-X's wings be more sweep if it's going have the super-cruise ability. ?

Comparing to other 5th gen aircrafts.
sizecomparison5thgenverticalCOUPBACK.png

I think its time to confess. I am Arda :P
Lol.... :lol:

Well, there might have been only one Arda and that would be Cabatlı....now, we learned for sure that is not the case....And it's good to know that we have 2 experts on the subject whom keeps us updated.

This one is from Arda's twitter account.

Last edited by a moderator:
Shouldn't TF-X's wings be more sweep if it's going have the super-cruise ability. ?

Comparing to other 5th gen aircrafts.

Swept wings of an aircraft are there to 'provide' higher speeds via less drag, but i am not sure how critical sweep is for
super cruise.

Besides its conceptual design...

Swept wings of an aircraft are there to 'provide' higher speeds via less drag, but i am not sure how critical sweep is for
super cruise.

I'm not exactly sure but you can spot the similarity of the "sweep back" wings on all of the 5th gen aircraft designs which are able to super-cruise....besides they all have powerful engines that we will not be able to acquire....so, how our TF-X will achieve super-cruise ??? I dunno.

Besides its conceptual design...
Maybe, it's not even the conceptual design but just a 3D model for the animation who knows ?

1-) We observed that lately 2 engined version of the TF-X takes place in the pics, presentations, etc... Doesn't it makes sense that F-35s would assume the role of multi role while TF-X would assume the air-superiority role ?

2-) Do we any information about the supplier of the engines ? In the conference TF-X has been compared to F-22 while there is no chance that we can acquire anything like F-119 engine......

3-) I saw 300 R&D projects which will be commenced by 1000 R&D teams...i think, it roughly makes around 10000-20000 (maybe more) R&D personel... Do we have such qualified staff in those numbers ? I don't think so....

4-) From your video.

The engine will most probably be two, but NOTHING is finalized except it.

Not even requirements have been finalized, let alone the fact that the design has not started.

Currently, contract negotiations are underway with BAE Systems as assistance provider. If negotiations fail, than talks with Airbus will commence.

Those numbers are all arbitrary. All those project names, subsystems and technology fields are just "wish lists".

he engine will most probably be two, but NOTHING is finalized except it.

Not even requirements have been finalized, let alone the fact that the design has not started.

Currently, contract negotiations are underway with BAE Systems as assistance provider. If negotiations fail, than talks with Airbus will commence.

Those numbers are all arbitrary. All those project names, subsystems and technology fields are just "wish lists".

Bolded part explains all of my questions.... looks like "first flight in 2023" is a distant dream....

I'm not exactly sure but you can spot the similarity of the "sweep back" wings on all of the 5th gen aircraft designs which are able to super-cruise....besides they all have powerful engines that we will not be able to acquire....so, how our TF-X will achieve super-cruise ??? I dunno.

Maybe, it's not even the conceptual design but just a 3D model for the animation who knows ?
Well for an aircraft to super cruise, it needs to have a high T/W ratio, near one. So having two engines helps, but you also have to keep in mind the weight too. So the angle of sweep, does not directly effect it.

That being said, i could be wrong; still an undergraduate :D:D

Rolls Royce’tan Türkiye'ye dev yatırım atağı

İngiliz dev Rolls Royce, Türkiye’de teknoloji merkezi açacak. Şirketin hedefinde Sinop Nükleer Santrali de var.

İngiliz uzay ve havacılık devi Rolls Royce, çalışmalarını Türkiye'de yürütmeyi planlayan Rolls Royce, İngiltere, ABD ve Singapur'dan sınra 8. Gelişmiş Üretim ve Teknoloji Merkezi'ni (AMTC) Türkiye'de kuracak.

8'İNCİ MERKEZİNİ AÇIYOR

Sanayi Bakanlığı Aralık 2015'te Rolls Royce ile imzaladığı işbirliği anlaşmasını realize etmek için harekete geçti. Aralıktan sonra bir süre ara verilen çalışmalar yeniden hız kazandı. TÜBİTAK'la ortaklaşa bir Gelişmiş Üretim ve Teknoloji Merkezi (Mükemmeliyet Merkezi) kurulması çalışmaları tamamlanarak, merkezin kurulum aşamasına geçilmesine karar verildi. 2023'te göklerde olacak milli savaş jeti projesinde yer almak isteyen ve anlaşılması halinde uçak motorunun tamamını Türkiye'de üretmek için talepte bulunan firma 8. teknoloji merkezini Türkiye'de açacak. Sanayi Bakanı Fikri Işık, "Rolls Royce ile işbirliğine başlıyoruz. Yakında imzaladığımız anlaşmayı realize edeceğiz" dedi.

ÜRETİMDE BÜYÜK HEDEF

Milli Savunma Bakanlığı, Enerji Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı, TÜBİTAK ve üniversiteler tarafından desteklenen ve teknoloji üretiminde ortaklaşılacak olan Mükemmeliyet Merkezi'nde Rolls Royce ile enerji ve havacılık sektörleri başta olmak üzere pek çok alanda Ar-Ge çalışmaları ve üretim yapılacak. Sinop'ta yapılması planlanan nükleer santral için de Türkiye'deki sanayiyle birlikte parça ve kontrol sistemleri üretmeyi amaçlayan Rolls Royce nükleer santralin dizel motorlarını üretmeye de talip.

JET FABRİKASI PLANLIYOR

Türk Hava Yolları'nın ana motor tedarikçisi olmak için büyük yatırımwlar yapan Rolls Royce 2023'te ilk uçuşunu yapması beklenen milli savaş jeti projesinde yer alması halinde 2025'te Türkiye'de bir jet fabrikası kurmayı hedefliyor. Öte yandan Türkiye'de kurulacak merkezde uçak parçalarının da üretildiği 3D yazıcı gibi ürünlerin geliştirilmesi ve üretilmesinin de planlandığı öğrenildi.
http://ekonomi.haber7.com/sirketler/haber/1945944-rolls-roycetan-turkiyeye-dev-yatirim-atagi

Rolls Royce’tan Türkiye'ye dev yatırım atağı

İngiliz dev Rolls Royce, Türkiye’de teknoloji merkezi açacak. Şirketin hedefinde Sinop Nükleer Santrali de var.

İngiliz uzay ve havacılık devi Rolls Royce, çalışmalarını Türkiye'de yürütmeyi planlayan Rolls Royce, İngiltere, ABD ve Singapur'dan sınra 8. Gelişmiş Üretim ve Teknoloji Merkezi'ni (AMTC) Türkiye'de kuracak.

8'İNCİ MERKEZİNİ AÇIYOR

Sanayi Bakanlığı Aralık 2015'te Rolls Royce ile imzaladığı işbirliği anlaşmasını realize etmek için harekete geçti. Aralıktan sonra bir süre ara verilen çalışmalar yeniden hız kazandı. TÜBİTAK'la ortaklaşa bir Gelişmiş Üretim ve Teknoloji Merkezi (Mükemmeliyet Merkezi) kurulması çalışmaları tamamlanarak, merkezin kurulum aşamasına geçilmesine karar verildi. 2023'te göklerde olacak milli savaş jeti projesinde yer almak isteyen ve anlaşılması halinde uçak motorunun tamamını Türkiye'de üretmek için talepte bulunan firma 8. teknoloji merkezini Türkiye'de açacak. Sanayi Bakanı Fikri Işık, "Rolls Royce ile işbirliğine başlıyoruz. Yakında imzaladığımız anlaşmayı realize edeceğiz" dedi.

ÜRETİMDE BÜYÜK HEDEF

Milli Savunma Bakanlığı, Enerji Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı, TÜBİTAK ve üniversiteler tarafından desteklenen ve teknoloji üretiminde ortaklaşılacak olan Mükemmeliyet Merkezi'nde Rolls Royce ile enerji ve havacılık sektörleri başta olmak üzere pek çok alanda Ar-Ge çalışmaları ve üretim yapılacak. Sinop'ta yapılması planlanan nükleer santral için de Türkiye'deki sanayiyle birlikte parça ve kontrol sistemleri üretmeyi amaçlayan Rolls Royce nükleer santralin dizel motorlarını üretmeye de talip.

JET FABRİKASI PLANLIYOR

Türk Hava Yolları'nın ana motor tedarikçisi olmak için büyük yatırımwlar yapan Rolls Royce 2023'te ilk uçuşunu yapması beklenen milli savaş jeti projesinde yer alması halinde 2025'te Türkiye'de bir jet fabrikası kurmayı hedefliyor. Öte yandan Türkiye'de kurulacak merkezde uçak parçalarının da üretildiği 3D yazıcı gibi ürünlerin geliştirilmesi ve üretilmesinin de planlandığı öğrenildi.
http://ekonomi.haber7.com/sirketler/haber/1945944-rolls-roycetan-turkiyeye-dev-yatirim-atagi

A short summary, please.

A short summary, please.

British Space and Aviation giant Rolls Royce will open a facility in Turkey, it says. The company eyes to the Sinop Nuclear facility as well. They want to produce the diesel engines.

Minister Fikri Işık said "We will cooperate with Rolls Royce. Soon We will substantiate the agreement we signed"

The company aims to launch a Jet Factory by 2025 if it joins the Turkey's indigenious fighter jet project.

And so forth.

Milli Muharip Uçak Projesi kapsamında uçağın bileşenlerinin üretimine yönelik 300 proje yürütülmesi öngörülüyor.
Türk Hava Kuvvetleri'nin savaş uçağı ihtiyacının karşılamasına yönelik yürütülen proje kapsamında üretilecek savaş uçağının ilk uçuşunu 2023'te yapması ve 2030'lu yıllarda envantere alınması hedefleniyor.

Son teknolojiye sahip yeni nesil savaş uçağı özellikleri taşıyacak milli muharip uçak, uzun menzil, yüksek manevra, süpersonik ve süper seyir, milli mühimmat entegrasyonu, hassas angajman yeteneği, düşük görünürlük gibi kabiliyetlere sahip olacak.

Teknoloji geliştirme projeleri ve kurulacak altyapılar dikkate alındığında milli muharip uçak üretimi, Türkiye'yi askeri ve siyasi anlamda üst seviyelere taşıyacak bir teknoloji kazanım projesi olarak gösteriliyor. Projenin, bir savaş uçağı yapmanın yanı sıra altyapı ve ortaya çıkacak yeni firmalar ile büyük bir teknolojik kalkınmaya kapı aralayacağı ifade ediliyor.

"EN AZ 1000 PROJE TAKIMI KURULACAK"

Rüzgar tünellerinden gelişmiş aviyonik sistemlere, hedef tanıma sistemlerinden görüntü işleme teknolojilerine, malzeme teknolojilerinden yeni nesil silah sistemlerine kadar projenin çok geniş ilgi alanı ve hedefleri bulunuyor.

Uçağın bileşenlerine yönelik projelerin fon miktarları belirlendikten sonra, rekabet için bir proje en az 2 firmaya verilecek. Bu kapsamda en az 1000 proje takımı kurulacak. İlan edilecek projelere verilecek teklifler proje yönetimi tarafından kabul edildiğinde onay için TÜBİTAK/KOSGEB'e gönderilecek. Bunların onayından sonra fon serbest bırakılacak.

AA

Back
Top Bottom