What's new

Turkish Aviation Programs

mEVzWV.jpg

Once this is unmanned, we will have the ultimate unmanned heval hunter. Don't waste any time...
 
VEZ7Ry.jpg


Alman uçak fabrikası Aquila’yı satın alan Bursalı Gökçen grubu, ‘A-211’ kuyruk numaralı ilk uçağı Ankara’ya indirdi. TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.’de uzmanlar tarafından incelenen Aquila marka eğitim uçağı, TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Köksal Liman’dan tam not aldı.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Gökçen grubu yöneticisi Celal Gökçen ve yetkililerle birlikte TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. Genel Müdürü Dr. Temel Kotil’i ziyaret etti. Kahramankazan’daki şirket merkezinde gerçekleşen ve Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Köksal Liman’ın da yer aldığı ziyarette, Gökçen grubuna bağlı B Plas şirketi tarafından Almanya’da üretilen Aquila marka yerli eğitim uçağı masaya yatırıldı.

Recep Altepe, yerli uçak Aquila’nın Almanya’dan uçarak Türkiye’ye geldiğini ifade etti. Tramvay ve metrobüs üretiminde merkezler arasına dahil olan Bursa’nın Gökçen’in uçak fabrikası yatırımıyla birlikte havacılık alanına da girdiğini belirten Başkan Recep Altepe, son olarak 100 kişilik Alman mühendis grubunun Aquila’nın geliştirilmesi için mevcut kadroya ilave edildiğini ifade etti. Şirketin şu anda 200 uçak ürettiğini ve banttan çıkan araçların dünyanın her bir bölgesinde eğitim uçuşları için kullanıldığını söyleyen Recep Altepe, “Daha çok eğitimde kullanılan bu uçakların yaygınlaştırılması konusunda elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. B Plas bu konuda yatırımlar yapıyor. Bir yandan uçak üretirken bir yandan da mühendislik firması satın aldı. Artık 100’ün üzerinde mühendis sadece bu konu için çalışıyor” dedi.



TAI’nin uçak üretimi konusundaki tecrübelerinden yararlanmak istediklerini vurgulayan Recep Altepe, bu hedef doğrultusunda ziyareti gerçekleştirdiklerini ifade etti. TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Dr. Temel Kotil ve ekibiyle Bursa’nın özellikle havacılık alanında pilot eğitim merkezi olması yolunda fikir alışverişinde bulunduklarını da söyleyen Başkan Recep Altepe, “Yunuseli Havaalanı’nı harekete geçirirsek, orası sivil havacılık ve pilot eğitimi konusunda önemli bir merkez olacak. Türkiye’de 100 binin üzerinde pilot açığı var. Mevcut çalışmalar çok yetersiz. Birçok konuda öncüyüz, bu konuda da öncü olabiliriz. Bunun peşindeyiz. İnşallah hedeflerimize ulaşırız” diye konuştu.

TUSAŞ-TAI Genel Müdürü Temel Kotil ise, Aquila’nın alanında dünyanın en hafif en ucuz ve en yakışır aracı olacağına inandığını ifade etti. Türkiye’de uçak üreten şirketlerin yeni yeni çıkmaya başladığını hatırlatan Temel Kotil, Almanya’da uçak fabrikası satın alarak bu sektöre adım atan Gökçen grubunu tebrik etti. Aquila’nın gerçekleşen satın almayla birlikte artık bir Türk olduğunu belirten Dr. Kotil, “İnşallah binlerce satar. Hayırlı ve uğurlu olsun” şeklinde konuştu.
Temel Kotil, Bursa’yı teknoloji alanında Türkiye’nin önde gelen şehirleri arasına sokan Altepe’ye teşekkür etti.

Kotil, “Teknolojik olarak kendileri Bursa’da birçok şeyi tetiklediler. Osmanlı’nın kuruluşunda Bursa çok büyük yük taşıdı. ‘İpekyolu’ndaki ticaretten dolayı o dönemki finansmanla Osmanlı kuruldu’ deniyor. Onunla Trakya’ya, Avrupa’ya geçilerek, buralar Bursa’nın parasıyla Türkleştirildi. Bursa’nın parasıyla inşallah bu uçak da uçacaktır” ifadelerini kullandı.

Celal Gökçen de, üretim faaliyetlerini ileriye dönük geliştirmek istediklerini söyledi. Aquila’nın satın alınmasının ardından bu iş için 100 Alman mühendisinin ekstra olarak kadroya dahil edildiğini vurgulayan Celal Gökçen, “Bununla ileriye dönük adımlar atmak istiyoruz. Bu konuda TAI’nin de tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz” açıklamasında bulundu.

http://airlinehaber.com/bursali-aquila-ankarada/
 
Last edited:
State R&D institutes are spawning some new companies, one of them is ANDAR Electromechanical Systems

ANDAR is an innovative SME specialized on Electro-Mechanical Actuation Systems. We design, develop and produce highly reliable, precise and lightweight Actuators for the Aerospace and Defence market.

Electromechanical Actuators consists of electric motors, motor drivers, screws, gears and sensors, they also may include brakes, clutches and dampers. Andar has deep knowledge in these systems and develops Actuators and its subcomponents according to the project needs.

ANDAR designs optimal products for new development projects, and high performance solutions for modernization projects. With an emphasis on quality, cost, and schedule, ANDAR performs design, development, prototyping, and testing services for platform integrators. Upon qualifying prototypes against military/civil aviation standards, we produce and support our end products.

Our products are being used in broad applications. In Unmanned Air Vehicles, we provide flight control surface actuation. In Civil Aviation, for Rotary Platforms we provide Trim Actuators as a part of Flight Control System. In Underwater platforms we provide fin actuation as a part of attitude control system. In Unmanned Ground Vehicles we provide track drive units.

ANDAR continuously invest in R&D projects to contribute Increased UAV Safety and More Electric Aircraft developments.

15003192_647183858792077_7417634307346383665_o.jpg

Meet our new Electromechanical Actuator Technology at 3th High Tech Port. With this compact design we are now able to enhance the safety with twin direct drive motors and provide an upgrade alternative for hydraulic actuators.

http://www.andar.com.tr/

Their actuators currently used on Karayel UAV
coverImage20161025122008.jpg

11138639_415140015329797_624879971749162756_n.jpg


According to their website ANDAR has been selected to produce Trim Actuator System for Turkish Light Helicopter Project
 
bk8v6V.jpg

samsun-yerli-2.jpg


Samsun’da yapılan yerli uçağın yüzde 50'si bitti

Samsun'da OMÜ Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin (UZAYTEM) çalışmaları kapsamında, 'Doğan' adı verilen 2 kişilik genel havacılık uçağı projesi hız kesmeden devam ediyor.

Yaprak KOÇER/SAMSUN, (DHA)

Proje yürütücüsü OMÜ Sivil Havacılık Yüksek Okulu Pilotaj Bölümü Öğretim Görevlisi Cevat Sunol, yerli tasarım ve üretim uçağın yüzde 50'sinin tamamlandığını söyledi. Sunol, "Son yıllarda Türkiye'de özgün tasarım olarak üretilen insanlı uçak olarak biri ülkemizin TAI'nin üretmiş olduğu 'Hürkuş' uçak projesi var, bir de bizim 'Doğan' projemiz var" dedi.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Havacılık ve Uzay Teknolojileri Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin (UZAYTEM) Ağustos 2013'de, 2 kişilik genel havacılık uçağı yapılması için çalışma başlatıldı. Hazırlanan proje OMÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu'na sunularak onaylandı. Proje maliyetinin üniversite tarafından karşılanmasının ardından çalışmalara başlandı. Teknik araştırmalardan sonra tasarım ve eskiz çalışmalarının ardından Şubat 2015'de uçağın yapım çalışmalarına geçildi. Uçağın gövde ve kanatları yapıldı. Montaj çalışmalarının devam ettiği belirtildi.

Toplam kalkış ağırlığı 750 kilo olacak uçağa 'Doğan' adı verildi. Uçağın menzilinin 1500 kilometre olacağı, seyir hızının 277 kilometre olup, 6 bin metre yüksekliğe kadar çıkabileceği belirtildi. 180 beygir gücünde motoru bulunacak uçağın boyu 7, kanat uzunluğu ise 9 metre olacak.

samsun-yerli-3.jpg


MONTAJ ÇALIŞMASI YAPILIYOR

Proje yürütücüsü OMÜ Sivil Havacılık Yüksek Okulu Pilotaj Bölümü Öğretim Görevlisi Cevat Sunol, yapımı devam eden yerli tasarım ve yerli üretim uçağın yüzde 50'sinin tamamlandığını söyledi. Kendi özgün tasarımları olan uçağın, tamamen kompozit malzemelerden UZAYTEM kompozit tesislerinde üretildiğini dile getiren Sunol, "Doğan genel havacılık uçağı projesi üniversitemizin bilimsel araştırmalar kapsamında desteklediği bir proje. 2014 yılında uçağın tasarımı başladı. 2015 yılı itibariyle üretim çalışmaları başladı. Kanatların ve gövdenin imalatında epey bir yol aldı. İlk ürünler çıktı. Bu ürünler üzerinde hem yapısal testler yapıyoruz hem de montaj çalışmaları yapıyoruz. İnşallah gövde ve kanatları da birleştireceğiz ve uçağımızı inşallah sistem entegrasyonu tamamlandıktan sonra ilk uçuş testlerini yapacağız. Proje kapsamında hem sanayi işbirlikleri kuruyoruz hem de sivil havacılık genel müdürlüğü ile sertifikasyon açısından koordineli bir çalışma yürütmeye çalışıyoruz" dedi.

YERLİ TASARIM YERLİ ÜRETİM UÇAK

Uçağın yüzde 100 yerli tasarım olması ve yerli yapım olmasının çok önemli olduğunu dile getiren Sunol, "Üretimde kullandığımız malzemeler büyük ölçüde yine yerli sanayicilerimizin üretmiş olduğu kompozit malzemeler. Bu bağlamda projeyi sürdürülebilirliği açısından önemli bir nokta. İleride bu uçağın seri üretimini düşünüyoruz. Bu bağlamda yerli malzemeyi kullanmak uçağın üretiminin sürdürülebilir olması açısından önemli. Şu ana kadar sistem entegrasyonu olsun yer testleri olsun uçağın tamamlanması iki yılı alacak gibi gözüküyor. Kalıpların üretimi tamamlandı. Uçağın üretim süresini aslında kalıplardan sonraki süre olarak değerlendirmek lazım. Biz aslında bir uçak fabrikasının temellerini atıyoruz. Bundan sonra yeni ürünleri yapmak çok daha hızlı kolay olacak. Çünkü elimizde bitmiş kalıplar olacak" diye konuştu.

TAI'NİN HÜRKÜŞ'U, OMÜ'NÜN DOĞAN'I

Uçağın tasarım aşamasının büyük zaman aldığını ifade eden Sunol, "Ülkemizde bu konuda çok fazla bir birikimin olmayışı tabii ki bizi zorluyor ama bizde bu birikimi oluşturmak için elimizden geleni yapıyoruz. Son yıllarda Türkiye'de özgün tasarım olarak üretilen insanlı uçak olarak iki uçak var. Biri ülkemizin havacılıktaki lokomotif gemisi TAI'nin üretmiş olduğu 'Hürkuş' uçak projesi var bir de bizim 'Doğan' projemiz var. O bakımdan projemiz önemli. Projemizin bundan sonraki çalışmalara temel oluşturacağını düşünüyoruz. İnşallah etkin sanayi işbirlikleri kurarak bu projenin ticaretleşmesi, ülkemiz, sanayisine, ekonomisine, savunmasına faydalı olmasını hedefliyoruz. İnşallah kimsenin yüzünü kara çıkartmayız. Yakında Doğan'ı gökyüzünde görürüz" diye konuştu.

http://www.kokpit.aero/yuzde-50-si-bitti
 
...... This is wierd. Attack helicopter in police invertory!?!?!? Is there any other equivalent in the world?
 
BNA corporation has been established with the partnership of Nurol and BAE of UK.

Firm's fields of activity will be;
Avionic Systems
Flight Control and Motor Control Systems.
Hydrolic Systems.
Fuel Systems.

Source: Ocay from Sadfor Savtera
 
BNA corporation has been established with the partnership of Nurol and BAE of UK.

Firm's fields of activity will be;
Avionic Systems
Flight Control and Motor Control Systems.
Hydrolic Systems.
Fuel Systems.

Source: Ocay from Sadfor Savtera

Nurol in bed with BAE again, looking forward to seeing them match success of FNSS.
 
any update on this?

Nothing of importance afaik. Someone said that our airplanes were quite old and thus wouldn't be able to deal with it.

I personally would like to see our C-130/C-160 that were upgraded to SIGINT/ELINT planes be capable of carrying smart munitions and act similar to AC-130 without the artillery.
 

Country Latest Posts

Back
Top Bottom