What's new

Turkey Retiring Its RF-4 Fleet

BordoEnes

SENIOR MEMBER
Joined
Apr 29, 2011
Messages
3,752
Reaction score
0
Country
Turkey
Location
Netherlands
RF-4E’ler uçuştan çekiliyor!
Türk Hava Kuvvetleri’nde keşif amaçlı kullanılan RF-4E uçakları yarından itibaren uçuştan çekiliyor!




En son gündeme Malatya’da düşen iki uçakla gelen RF-4E uçakları, son uçuşlarını yarın yapacak. Bu uçaklardan 13 adet kalmıştı. RF-4E'ler, yerlerini F-16'lara bırakacak. DB110 olarak adlandırılan dijital pod taşıyacak uçaklar, çektiği görüntüleri uydu üzerinden anlık olarak yerdeki değerlendirme istasyonuna geçebilecek.

Diğer taraftan, F-4E 2020 Terminatör uçakları ise uçuşlarına devam edecek. Bu uçaklar, Hava Kuvvetleri envanterine katılacak F-35'lerin ardından 2020 yılında hizmette çıkartılacak.

ENVANTERE 1980’DE GİRDİ

Türk Hava Kuvvetleri’nin keşif görevlerinde ihtiyacı olan yüksek performanslı uçak ihtiyacı için gövde ömürlerini tamamlayan RF-84F uçaklarının yerine RF-4E alınmasına karar verildi.

İlk olarak envantere 1974’te girmeye başlayan F-4E’lerin keşif modeli olan yani burnunda kamera taşıyan RF-4E’lerden ilk uçaklar 1980’de alınmaya başlandı. Bu uçakları kullanan ilk filo, Eskişehir’deki 113. Filo Komutanlığı oldu.

Uçakların burnunda farklı açıdan çekim yapabilen ve negatif film kullanan kameralar yer alıyor. Görev sonrasında filmler kameradan alınarak baskıya hazırlanıyor.

Türk Hava Kuvvetleri’ni 1980’de ABD’den 8 uçak geldi. Bunu, 1992-94 yılları arasında Alman Hava Kuvvetleri’nin hizmetten çıkarttığı 46 uçak izledi. Bu uçaklardan 32’sine yapısal yenileme yapıldı. Kalanlar yedek parça olarak ayrıldı.

MODERNİZE EDİLDİ

Gövde ömürlerini doldurmaya başlayan uçaklardan 16’sı ayrıldı ve 2009-2011 arasında IŞIK Modernizasyonundan geçirildi. RF-4E’ler Eskişehir’de 113 ve Malatya/Erhaç’taki 173. Filo’da görev yapıyordu. Geçtiğimiz yıl, tüm kalan uçaklar Malatya'da 173. Filo’da toplandı.

Ancak ıslak film sistemi kullanan uçaklar yaşanan kazaların ardından emekli edilecek. RF-4E'lerin yerine özel pod kullanan F-16'lardan keşif amaçlı yararlanılacak. Bu uçaklar, taşıdıkları pod ile yüksek çözünürlükte dijital görüntü alabiliyor. Çekilen görüntüler eş zamanlı olarak yere iletiliyor.

Hava Kuvvetleri’nin verdiği bilgiye göre, DB110 olarak adlandırılan özel podların teslimatı tamamlandı. Bu podlar halen Ankara Akıncı’da bulunan 142. Filo’ya ait F-16 uçaklarında kullanılıyor.

DÖRT YILDA 5 UÇAK DÜŞTÜ

Modernizasyon sonrasında 3 Ekim 2011’de Konya, 22 Haziran 2012’de Akdeniz’de ve son olarak Sivas’ta 30 Eylül’de 173 Filo’ya ait olan 3 uçak düştü. Dört pilotun şehit olurken son olayda 2 pilot atlayarak kurtuldu. Halen Hava Kuvvetleri’nin envanterinde kalan uçak sayısı 13.

RF-4E KAZALARI

20 Ekim 1995: 113. Filo’ya ait RF-4E (69-7485) uçağı Kütahya’da düştü. İki pilot atladı.

5 Kasım 1996: Malatya’dan kalkan 173. Filo’ya ait RF-4E (69-7469) Batman’da düştü. İki pilot atladı.

10 Ocak 2002: Sivas Gürün’de 173. Filo’ya ait iki RF-4E çarpıştı, pilotlar fırlatma koltukları ile uçaklardan atladı.

9 Ocak 2003: 173. Filo’ya ait iki RF-4E kol uçuşu sırasında birbiriyle çarpıştı. Olayda Yzb. Fazıl Taşkın, Yüzbaşı Ali Rıza Sadak, Üsteğmen Semih Desticioğlu ve Üsteğmen M. Fatih Ongun şehit oldu.

3 Kasım 2011: 173. Filo’ya ait RF-4E, Konya’da EHTES sahasına girerken düştü. Kazada Binbaşı Serdar Kandemir ve Üsteğmen Engin Kayadibi şehit oldu.

22 Haziran 2012: 173. Filo’ya ait RF-4E uçağı (77-0314) Akdeniz açıklarında Suriye tarafından atılan füze ile düşürüldü. Kazada Yüzbaşı Gökhan Ertan ile Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy şehit oldu.

30 Eylül 2013: Sivas’ın Kangal ilçesi yakınlarında düşen 173. Filo’ya ait RF-4E uçağında Binbaşı Serdal Çelikyay, Yüzbaşı Fatih Tüm atlayarak kurtuldu.

24 Şubat 2015: Malatya'dan havalanan ikili RF-4E kolu havada çarpıştı. Dört pilot şehit oldu.

Kaynak: Kokpit Aero

RF-4E’ler uçuştan çekiliyor!
 
They are not retiring, saving the day. Only reconnaince missions.
 
@BordoEnes

Can you post translated version, mate?

What are they replacing it with?


Ther are 13 Rf4e and they wil be decommisioned. The f16 with DB110 reconnassance pod wil take the task of the Rf4e. Today is the last day of this fighter:-), about 40 years in service.
 
where will f4 terminators be used? And what will others be?
 
Ther are 13 Rf4e and they wil be decommisioned. The f16 with DB110 reconnassance pod wil take the task of the Rf4e. Today is the last day of this fighter:-), about 40 years in service.

I see. Farewell to old fellows. It's time to rest!
 
Terminators are bombers with little bit interceptor capebality. Terminators was our first fighter with stand-off missile , the popeye cruise missile introduced with the terminators.

Is a good fighter terminators, they have to sell this fighter and not decomission it.
 
RF-4E’ler uçuştan çekiliyor!
Türk Hava Kuvvetleri’nde keşif amaçlı kullanılan RF-4E uçakları yarından itibaren uçuştan çekiliyor!




En son gündeme Malatya’da düşen iki uçakla gelen RF-4E uçakları, son uçuşlarını yarın yapacak. Bu uçaklardan 13 adet kalmıştı. RF-4E'ler, yerlerini F-16'lara bırakacak. DB110 olarak adlandırılan dijital pod taşıyacak uçaklar, çektiği görüntüleri uydu üzerinden anlık olarak yerdeki değerlendirme istasyonuna geçebilecek.

Diğer taraftan, F-4E 2020 Terminatör uçakları ise uçuşlarına devam edecek. Bu uçaklar, Hava Kuvvetleri envanterine katılacak F-35'lerin ardından 2020 yılında hizmette çıkartılacak.

ENVANTERE 1980’DE GİRDİ

Türk Hava Kuvvetleri’nin keşif görevlerinde ihtiyacı olan yüksek performanslı uçak ihtiyacı için gövde ömürlerini tamamlayan RF-84F uçaklarının yerine RF-4E alınmasına karar verildi.

İlk olarak envantere 1974’te girmeye başlayan F-4E’lerin keşif modeli olan yani burnunda kamera taşıyan RF-4E’lerden ilk uçaklar 1980’de alınmaya başlandı. Bu uçakları kullanan ilk filo, Eskişehir’deki 113. Filo Komutanlığı oldu.

Uçakların burnunda farklı açıdan çekim yapabilen ve negatif film kullanan kameralar yer alıyor. Görev sonrasında filmler kameradan alınarak baskıya hazırlanıyor.

Türk Hava Kuvvetleri’ni 1980’de ABD’den 8 uçak geldi. Bunu, 1992-94 yılları arasında Alman Hava Kuvvetleri’nin hizmetten çıkarttığı 46 uçak izledi. Bu uçaklardan 32’sine yapısal yenileme yapıldı. Kalanlar yedek parça olarak ayrıldı.

MODERNİZE EDİLDİ

Gövde ömürlerini doldurmaya başlayan uçaklardan 16’sı ayrıldı ve 2009-2011 arasında IŞIK Modernizasyonundan geçirildi. RF-4E’ler Eskişehir’de 113 ve Malatya/Erhaç’taki 173. Filo’da görev yapıyordu. Geçtiğimiz yıl, tüm kalan uçaklar Malatya'da 173. Filo’da toplandı.

Ancak ıslak film sistemi kullanan uçaklar yaşanan kazaların ardından emekli edilecek. RF-4E'lerin yerine özel pod kullanan F-16'lardan keşif amaçlı yararlanılacak. Bu uçaklar, taşıdıkları pod ile yüksek çözünürlükte dijital görüntü alabiliyor. Çekilen görüntüler eş zamanlı olarak yere iletiliyor.

Hava Kuvvetleri’nin verdiği bilgiye göre, DB110 olarak adlandırılan özel podların teslimatı tamamlandı. Bu podlar halen Ankara Akıncı’da bulunan 142. Filo’ya ait F-16 uçaklarında kullanılıyor.

DÖRT YILDA 5 UÇAK DÜŞTÜ

Modernizasyon sonrasında 3 Ekim 2011’de Konya, 22 Haziran 2012’de Akdeniz’de ve son olarak Sivas’ta 30 Eylül’de 173 Filo’ya ait olan 3 uçak düştü. Dört pilotun şehit olurken son olayda 2 pilot atlayarak kurtuldu. Halen Hava Kuvvetleri’nin envanterinde kalan uçak sayısı 13.

RF-4E KAZALARI

20 Ekim 1995: 113. Filo’ya ait RF-4E (69-7485) uçağı Kütahya’da düştü. İki pilot atladı.

5 Kasım 1996: Malatya’dan kalkan 173. Filo’ya ait RF-4E (69-7469) Batman’da düştü. İki pilot atladı.

10 Ocak 2002: Sivas Gürün’de 173. Filo’ya ait iki RF-4E çarpıştı, pilotlar fırlatma koltukları ile uçaklardan atladı.

9 Ocak 2003: 173. Filo’ya ait iki RF-4E kol uçuşu sırasında birbiriyle çarpıştı. Olayda Yzb. Fazıl Taşkın, Yüzbaşı Ali Rıza Sadak, Üsteğmen Semih Desticioğlu ve Üsteğmen M. Fatih Ongun şehit oldu.

3 Kasım 2011: 173. Filo’ya ait RF-4E, Konya’da EHTES sahasına girerken düştü. Kazada Binbaşı Serdar Kandemir ve Üsteğmen Engin Kayadibi şehit oldu.

22 Haziran 2012: 173. Filo’ya ait RF-4E uçağı (77-0314) Akdeniz açıklarında Suriye tarafından atılan füze ile düşürüldü. Kazada Yüzbaşı Gökhan Ertan ile Teğmen Hasan Hüseyin Aksoy şehit oldu.

30 Eylül 2013: Sivas’ın Kangal ilçesi yakınlarında düşen 173. Filo’ya ait RF-4E uçağında Binbaşı Serdal Çelikyay, Yüzbaşı Fatih Tüm atlayarak kurtuldu.

24 Şubat 2015: Malatya'dan havalanan ikili RF-4E kolu havada çarpıştı. Dört pilot şehit oldu.

Kaynak: Kokpit Aero

RF-4E’ler uçuştan çekiliyor!

Which are the current operators of this fighter?
 
Finaly, even though F-4 are awesome fighters and served our forces for 40 years they became flying coffins, not even modernizations can quarantee security anymore.

Now F-16s are lonewolves till we get our new toys in 4 years. :)
 
Instead of waiting 4 years we could get eropean fighter but instead of this with its money we made a palace for our ampulla recti
 
Instead of waiting 4 years we could get eropean fighter but instead of this with its money we made a palace for our ampulla recti
Doesnt make sense to increase the fighter variations too much, it will cost more because maintenance will be unnecessarly complicated.

TAF wants to hold the variation of fighters limited to F-16 and F-35, TFX future is uncertain at the moment.
 
Dude we are using f16 s as reconnaicence planes. What does this deal with.

What is money if you are making your own. Only energy loose only petrol that wee should easyly get from musul.
 
Dude we are using f16 s as reconnaicence planes. What does this deal with.

What is money if you are making your own. Only energy loose only petrol that wee should easyly get from musul.
Only a couple F-16 will probably be used as recon. It wouldnt make sense to get European fighters to replace 16 F-4s, its not a big loss anyway, we will get F-35 soon.
 
dude we aree talking about 4 years which a world war can end.
 
dude we aree talking about 4 years which a world war can end.
Well then a couple fighters wont make a diffence difference anyway, you at least need 2-3 years training to get capable pilots with new aircrafts, by then the war would be over. :D
 
Back
Top Bottom