What's new

13th July 1931 Kashmir, when 22 Kashmiris sacrificed their lives for one Azaan

Burhan Wani

STAFF
Joined
Dec 27, 2013
Messages
6,609
Reaction score
22
Country
Pakistan
Location
Pakistan
13 جولائی 1931 (اخبار بہت پرانہ لیکن زخم تازہ ہیں)
یوم شہداء کشمیر

13جولائی 1931ء کا دن کشمیر کی تاریخ میں انتہائی اہمیت کا حامل ہے۔جب ایک آذان کے 17 کلمات کو ادا کرنے کے لئے وادی کشمیر نے اپنے 22 بیٹے قربان کر دیے تھے۔

یہی وہ دن تھا کہ جب سری نگر کی سنٹرل جیل کے باہر ڈوگرہ فوج نے بدترین ریاستی دہشت گردی کا مظاہرہ کرتے ہوئے 22 افرادکو فائرنگ کر کے شہید کر دیا۔

اس واقعہ سے قبل 19اپریل 1931ء کو جموں کی جامع مسجد کے امام مفتی محمد اسحٰق میونسپل باغ کمیٹی میں عیدالاضحی کا خطبہ دینے کیلئے موجود تھے کہ ڈوگرہ پولیس کے انتہائی متعصب ڈی آئی جی چوہدری رام چند نے انہیں عید کا خطبہ دینے اور نماز کی ادائیگی سے روک دیا جس پرمقامی مسلمانوں نے اسے مذہبی معاملات میں مداخلت قرار دیا اور پورے جموں میں ایک زبردست احتجاجی لہر چھڑ گئی۔

ابھی یہ سلسلہ جاری تھا کہ جموں میں ہی 4جون 1931ء کوایک ہندو پولیس انسپکٹر لبھو رام نے (نعوذ بااللہ) قرآن پاک کی بے حرمتی کا ارتکاب کیا جس پر کشمیری مسلمانوں کے جذبات مزید مشتعل ہو گئے اور پوری ریاست جموں کشمیر میں احتجاج کاایک نہ ختم ہونے والا سلسلہ شروع ہو گیا۔

ان واقعات کیخلاف 25جون 1931کو ریڈنگ روم پارٹی کی جانب سے سرینگر میں ایک بہت بڑے جلسہ عام کا انعقاد کیا گیا جس میں شیخ محمد عبداللہ سمیت کئی لیڈروں نے ڈوگرہ راج کے خلاف تقریر یں کیں۔اسی جلسے میں عبدالقدیر نامی ایک نوجوان جسے مجمع میں کوئی نہیں جانتا تھا’ نے آگے بڑھ کر ڈوگرہ حکمرانوں کے خلاف قرآن و حدیث کی روشنی میں ایسی زبردست تقریر کی جس نے لوگوں کا خون گرما کر رکھ دیا۔ انہوں نے قرآن و سنت کی روشنی میں شرکاء کو بتایاکہ جب مسلمانوں کی عزتیں، جان و مال اور حقوق محفوظ نہ ہوں اور انہیں عبادات کی بھی مکمل آزادی حاصل نہ ہو تو پھر مسلمانوں پر فرض ہے کہ وہ میدان میں عمل میں نکلیں اور دین اسلام کے دفاع کیلئے قربانیوں و شہادتوں کاراستہ اختیار کیا جائے۔

ان کے اس خطاب کے فوری بعد انہیں گرفتار کر کے جیل میں ڈال دیا گیا۔پانچ جولائی کو اس کیس کی سماعت سنٹرل جیل سری نگر میں کرنے کا فیصلہ کیا گیا جس کے خلاف 12جولائی 1931 کو پورے شہر میں تاریخی ہڑتال کی گئی۔

13جولائی 1931کو سنٹرل جیل میں کیس کی سماعت ہونا تھی۔اس دن صبح سے ہی سری نگر اور گردونواح سے قافلوں نے جیل کے باہر پہنچنا شروع کر دیا۔ آہستہ آہستہ یہ تعداد اس قدر بڑھی کہ دور دور تک ہر طرف لوگوں کا ایک سمندر نظر آتا تھا جو دینی جذبہ کے تحت اپنے اس بھائی کو جیل میں ڈالے جانے کے خلاف احتجاج کرنے اور اس کیس کی کاروائی سے متعلق آگاہی کیلئے یہاں پہنچے تھے۔ ابھی یہ سلسلہ جاری تھا کہ نماز ظہر کا وقت آن پہنچا اورلاکھوں کشمیریوں نے نماز کی تیاری کا آغاز کر دیا۔ اس دوران ایک نوجوان اذان کہنے کیلئے آگے بڑھا اور ابھی اس نے اللہ اکبر ہی کہا تھا کہ ڈوگرہ فوجیوں نے گولی چلائی جو اس کے سینے پر لگی اور وہ موقع پر شہید ہوگیا۔

ڈوگرہ فوجیوں کی یہ حرکت پورے مجمع کیلئے بہت بڑا چیلنج تھی۔پہلے نوجوان کی شہادت کے بعد دوسرا آگے بڑھا ‘ اس نے بھی ابھی اللہ اکبر ہی کہا تھا کہ اسے بھی گولی مار کر شہید کر دیا گیا۔ جیل کے باہر موجود کشمیری اس قدر پرعزم تھے کہ ہر شخص آگے بڑھ کر اذان کہتے ہوئے شہادت حاصل کرنے کا متمنی تھا ۔ کسی کو یہ بات گوارا نہ تھی کہ جس نماز کی نیت سے اذان کہی جارہی ہے وہ مکمل نہ ہو سکے ۔اس طرح غیور کشمیری آگے بڑھتے اور اذان کے الفاظ کہتے ہوئے اپنے سینوں پر گولیاں کھاتے رہے۔
یوں پوری دنیاکی تاریخ میں یہ منفرد اذان تھی جسے کہنے کیلئے 22 افراد نے اپنی جانوں کا نذرانہ پیش کیا۔

سنٹرل جیل کے باہر نہتے کشمیریوں پر اس طرح گولیاں برسانے کی خبر جب وادی کے اطراف و کناف میں پھیلی تو ہر طرف ایک طوفان بپا ہو گیا اور ڈوگرہ حکمرانوں کے خلاف نفرت کا لاوا پھوٹ پڑا۔ جگہ جگہ لوگوں نے سڑکوں پر نکل کر احتجاج شروع کر دیا جو کئی ماہ تک جاری رہا۔

15 جولائی 1931 سے 24 ستمبر 1931تک کشمیر کے چپے چپے میں ڈوگرہ فوجیوں کی جانب سے احتجاج کرنے والوں کا زبردست قتل عام کیا گیا اور اس عرصہ میں کثیر تعداد میں مزید کشمیری شہید کر دیے گئے۔

17جولائی 1931کو جمعہ کا دن تھا ۔ چار دن پہلے سنٹرل جیل کے باہر ہونے والے قتل عام کے باعث پوری وادی غم واندوہ میں ڈوبی ہوئی تھی ۔ڈوگرہ حکمرانوں کے خلاف کشمیر ی مسلمانوں کے دلوں میں پیداہونے والی نفرت شعلوں میں تبدیل ہوچکی تھی۔ہر سو لوگ سراپا احتجاج تھے ۔ کاروبار زندگی ٹھپ ہو چکا تھا۔نماز جمعہ کے بعد پوری وادی میں احتجاج کا پروگرام تھا ۔لوگ قطار اندر قطار مساجد کا رخ کر رہے تھے۔
ایسے لگتا تھا کہ جیسے تمام راستے مساجد کو جاتے ہوں۔بھاری تعداد میں ہندوستانی فورسز تعینات تھیں’کسی کو معلوم نہ تھا کہ آج خون کی ایک اورہولی کھیلی جائے گی۔نماز جمعہ کی ادائیگی کے بعد جب احتجاجی جلوس نکالا گیا تو وہاں تعینات ڈوگرہ فوجیوں نے ایک بار پھر بندوقوں کے دہانے کھول دیے اوردیکھتے ہی دیکھتے چھ کشمیری شہید کر دیے گئے۔لوگوں کے جذبات اس قدر مشتعل تھے کہ غلام محمد خان نامی ایک نوجوان جس کی شادی انہی دنوں ہوئی تھی’ نے جب جلوس پر گولیاں چلتے ہوئے دیکھیں تو اس نے اپنی دکان میں جلنے والے چولہے سے ایک جلتی ہوئی لکڑی نکالی اور پولیس اہلکاروں پر ٹوٹ پڑا جنہوں نے جواب میں تھری ناٹ تھری بندوق سے اس کے سینے میں کئی گولیاں پیوست کیں اور وہ موقع پر ہی جام شہادت نوش کرگیا۔ اس کے بعد کرفیو نافذ ہوا اور تین روز تک لاشیں جامع مسجد بھی پڑی رہیں۔

بعد میں مقامی لوگوں نے ان تمام نعشوں کو ایک ہی جگہ دفن کیا جو مزار شہدا1931کے نام سے موسوم ہے۔آج اس واقعہ کو86 برس گزر چکے ہیں لیکن ان شہداء کی قربانیوں کو آج بھی اسی طرح یاد کیا جا تا ہے جنہوں نے اس وقت اپنے آج کو کشمیری قوم کے کل کیلئے قربان کر دیا۔13جولائی کے شہداء کا مشن آج بھی ادھورا ہے۔ غاصب بھارتی فوج کے خلاف قربانیاں پیش کرنے والے کشمیریوں نے ثابت کیا ہے کہ انہوں نے اپنے اس مشن کوفراموش نہیں کیا ہے۔

کشمیرمیں اگر اسوقت لوگ اپنے بچوں کے جنازوں کو کندھا دیتے تھے تو آج بھی اس جیسے واقعات پیش آرہے ہیں’ جہاں بوڑھے والدین اپنے بچوں کومنوں مٹی تلے دفن کرتے نظر آتے ہیں

19958888_251007868727256_4018027025644301184_n.jpg




July 13, 1931 (newspapers are very old but wounds are fresh)

The day of July 13, 1931 is very important in the history of Kashmir. When Kashmir Valley had sacrificed its 22 sons to pay 17 words of an adhan.
This was the day when Dogra Army outside the central prison of Srinagar, killed 22 people, was shot dead by performing worst state terrorism.
Prior to this incident, on 19 April 1931, Imam Mufti Mohammad Ishaq Municipal of the Jamaat-e-Islami mosque was present to sue Eid-ul-Azha in the Garden Committee that the highly motivated DIG Choudhary Ram Chhattisgarh of Dogra Police gave them the sermon and pay them The prevailing Muslims who interfered with it in religious matters and broke a tremendous protest wave throughout the Jammu.
It was still ongoing that in Jammu, June 4, 1931, a Hindu police inspector Liku Ram (Naweel Baalah) committed the abolition of the Koran, which was emotionally sentiments of the Kashmiri Muslims, and the whole state could not protest in Jammu and Kashmir. The series started.
On June 25, 1931, the reading room party organized a large rally in Srinagar on June 25, 1931, in which many leaders including Sheikh Muhammad Abdullah spoke against Durga Raj. In a hurry, a youth named Abdul Qadir, I did not know, "went ahead and contended a loud speech in the light of the Quran and Hadith, which caused people to bleed blood. They told participants in the light of Quranic and Sunnah that when the respects of the Muslims, life and property and rights are not safe and they do not get complete freedom of worship then Muslims are obliged to follow the field and follow Islam Sacrifices and testimony should be adopted for defense.
After his address, immediately after arresting him, he was arrested and put in prison. On July 1, the case was decided to hold the hearing in Central jail Srinagar on July 12, 1931, a historical strike in the whole city.
On July 13, 1931, the case was to be heard in the Central Prison. On this day, from the morning, the carriers started coming out of the jail from the Srinagar and the surrounding city. Slowly, the number increased that the sea was seen as a sea of people everywhere, who had come here for protesting against the arrest of their brother and being involved in this case. It was just a matter of time that the time of Zuhr prayers reached and the Kashmiri people started preparing the prayer. Meanwhile, a young man went forward to say that Azan and he just said that Allah Akbar had said that Durga soldiers shot on his chest and died on occasion.
This movement of Durga troops was a huge challenge for the whole assembly. After the martyrdom of the young man, he further said, "He was also told by Allah Akbar that he was shot dead." Kashmiris outside the prison were solemn that every person was forward to look forward to receiving witness by saying Azan. No one had to say that the prayers which were called Azan were not fulfilled, they could not be fulfilled. Thus, Kashmiri people remained silent and kept eating balls on their breasts, saying the words of Azan.
So, it was a unique affair in the history of the whole world, to give 22 people a chance to give their lives.
Outside the Central Prison, the news about spreading such pills on the Kashmiris, when spreading in front of the valley, was stormed everywhere and hatred against the Dogar rulers ruled out. People in the place place started protesting on the streets which continued for several months.
From July 15, 1931 to September 24, 1931, protesters attacked a large number of protesters in Kashmir and were killed in a large number of Kashmiris.
On July 17, 1931, it was Friday. Four days ago, the entire Valley was depressed in the grief due to the massacres outside the Central Prison. The hatred created by the hearts of Kashmiri Muslims against the ruling rulers had changed into flames. Everybody was clearly protesting. Business life was over. The funeral was a protest program in the entire valley after Friday. The people were turning the row in the queue.
It seemed like all the way to go to mosques. In most cases, Indian forces were deployed, 'None did not know that a bloody blood would be played today.' After the funeral ceremony, the protest procession was pulled out when the protest took place. Soldiers once again opened the guns of guns and six Kashmiris were martyred as they were seen. The feelings of the people were so incredible that a young man named Ghulam Muhammad Khan who had been married for these days' So he took a burning wood from his stove in his shop and broke down on the police. Nehru responded with a number of shots in his chest with a third ninety-nine gun, and he offered a poison on the occasion. After that, Café was imposed and the dead bodies were also held for three days.
Later the local people buried all the slogans at the same place, which was named as Martyrs of Shia 1931. Today the incident has passed for 86 years but the sacrifices of these martyrs are also remembered today as well. Today, the sacrifice of Kashmiri people sacrificed for tomorrow. The mission of martyrdom of July 13 is still stiff. Kashmiris who offer sacrifices against the Indian Army have proven that they have not done their mission.
 
Back
Top Bottom