you are welcome manage to make them do something positive .they just do it wrong and made more problemI was thinking forcing these guys to do something positive for the country since they wanted public to notice them.
you are welcome manage to make them do something positive .they just do it wrong and made more problemI was thinking forcing these guys to do something positive for the country since they wanted public to notice them.
من بیشتر منظورم از ارسال این فیلم این بود که مقایسه کشورها باهم توی خیلی از زمینه ها اصلا درست نیست(مثل مقایسه فیل و فنجونه).مثلا یکی ازبچه ها الان مقاله ای رو ارسال کرده ان از یه خبرنگار که در اون خبرنگار از وزیر دفاع ترکیه نقل میکنه که سامانه پدافندی سپر ترکیه از اس ۴۰۰ بهتره که مسلما مزخرفه چون ماموریت هردو سامانه باهم فرق داره و مسایل دیگه که بحث رو منحرف میکنه(حالا آیا میشه به حرف این آقای وزیر دفاع یا نفر مقابلش در ایران یعنی وزیر دفاع ایران که باور رو از اس ۴۰۰ بهتر میدونه اعتنا کرد!).می خوام بگم اینکه ما به این آمارها و اگر و مگر ها نبایددلمون رو خوش کنیم هدف یه کشور پیشرفت اقتصادیه ومترومعیار سنجش اون هم تورم وفقر و نابرابری اجتماعی و رفاه و اشتغال و از این دست مسایل هست.اگه تو این زمینه ها رشد ویابهبود عملکرد نداشتی یعنی یا اون رتبه بندی های علمیت صرفا آمارسازیه(مثل بازی با آمار که دربحث اشتغال و تورم مسیولین ایرانی می کنن) ویایه علم غیر مولدیه که اصلا برپایه نیازهای کشور نبوده.طرف یه مقاله ای رو انجام داده که هزاران هزار تاش قبل از اون انجام شده و هیچ کاربردی بجز ارتقا رتبه علمی کشور(که ملاک مناسبی برای سنجش سطح کاربردعلم در حل مشکلات کشور نیست) و بودجه گیری برای دانشگاهها چیز دیگه ای نداشته.دوتا مشکل اینجا هست
اول مقایسه تعداد مقالات از سال ۱۹۸۰ تا به حال.
من چند سال پیش یک فیلم مستند در مورد آموزش ایران میدیدم که تاریخ تهیه فیلم به زمان قبل از انقلاب و حضور آمریکا در ایران بر میگشت.توی اون فیلم مستند عنوان میشد که در سال ۱۹۷۵ بر اساس اسناد آمریکا از هر ۷ زن در شمال ایران ۱ نفر سواد خواندن و نوشتن دارد و از هر ۱۲ زن در جنوب ایران ۱ نفر این توانایی را داراست. حالا شما از سال ۱۹۷۵ به سال ۱۹۸۰ برس.(اثرات حضور شوروی و انگلستان در شمال و جنوب ایران آنهم چندین دهه بعد از حضورشان ! ). جالبه که چنین فیلم هایی در مورد تاریخ ایران از نظر آمریکایها کمتر توی یوتیوب پیدا میشه
با چندیدن برابر شدن تعداد دانشجو، دانشگاه و رشد پر سرعت علمی ایران این خیلی منطقی که تعداد مقالات هم زیاد بشه.
دوم پیشنهاد پایانی این کلیپ
وابسته کردن رتبه استاد و دانشگاه به برطرف کردن نیاز صنعت
خود صنعت توی ایران اکثرا تحت نظر دولت اداره میشه. در واقع چنین پیشنهادی این معنی رو میده که به جای این که یک محیط علمی صلاحیت و کار دانشجوها را نقد کنه یک بخش دیگهٔ دولتی که شما حتما بهتر از من میدونید این بخش و مدیریتش چطور انتخاب میشند کلید دانشگاه هارو هم به دست بگیرند
اگر شما الان در حاکم شدن ثروت بر روی نظام آموزشی فعلی گله دارید با اجرا شدن چنین ایده هایی که حتما باعث فاصله طبقاتی بیشتر هم میشه، میخواید چکار کنید؟
I never ever claimed to participate in the protest , I claimed treated the injured ones . I claimed saw the protest first hand , I claimed in Tehran they are in south and around the Tehran not the north and high income area of Tehran .
i already stated what is my job and i already stated the main problem is economy for the participant as while my situation is better than most of participant , still i feel the economy hardship , I put an example once , I said when i first went to work , i bought my first laptop which was a Core I7 with discreet GPU and a Blu-ray writer (which was very expensive at the time , probably a quarter of the price of the laptop was that Blu-ray writer) by 1.5 month of my income .
this year after 10 years I went and bought a new laptop again a core I7 of the same place on the chart for this year as the last laptop was for its time and again with a discrete GPU of the same place in chart for this year as the GPU of the last one was for then . this time it didn't come with any Blu-ray drive or any drive and had the same amount of ram and less storage than the one I bought 10 year ago , I paid around 8-9 month of my wages for it. it show how much my purchase power get reduced from then and my job is considered a good one , now go think what is the situation of others.
you see when government talk they talk about bread and such , but the life is not only that , you need TV, you need Car , you need House , you want a cell phone , you want a washing machine , you want refrigerator , you want a freezer and alot other things . there is a telegram joke that say last night we saw a vertical line on our TV , today all the family went to the doctor and prayed the problem was from our eyes , because we could not replace the TV.
you think by this reduction in peoples purchasing power is it possible for them to buy a house ever .
if five years ago my family didn't help me buy a 65m house I could not buy it . you think is it possible for a worker with 6-7 million monthly income ever buy a house anymore ? what about a car , in last 16 month the price of a pride has increased around 6 million per month that's the income of a worker
The issue of orienting research in universities towards industry was mostly resolved in the west by allowing and encouraging Industry to fund research in universities... This is critical for medium size companies that do not have big R&D departments to simply pay a research Prof and his graduate student to conduct work on their behave....Cheap and effective..Iدوتا مشکل اینجا هست
اول مقایسه تعداد مقالات از سال ۱۹۸۰ تا به حال.
من چند سال پیش یک فیلم مستند در مورد آموزش ایران میدیدم که تاریخ تهیه فیلم به زمان قبل از انقلاب و حضور آمریکا در ایران بر میگشت.توی اون فیلم مستند عنوان میشد که در سال ۱۹۷۵ بر اساس اسناد آمریکا از هر ۷ زن در شمال ایران ۱ نفر سواد خواندن و نوشتن دارد و از هر ۱۲ زن در جنوب ایران ۱ نفر این توانایی را داراست. حالا شما از سال ۱۹۷۵ به سال ۱۹۸۰ برس.(اثرات حضور شوروی و انگلستان در شمال و جنوب ایران آنهم چندین دهه بعد از حضورشان ! ). جالبه که چنین فیلم هایی در مورد تاریخ ایران از نظر آمریکایها کمتر توی یوتیوب پیدا میشه
با چندیدن برابر شدن تعداد دانشجو، دانشگاه و رشد پر سرعت علمی ایران این خیلی منطقی که تعداد مقالات هم زیاد بشه.
دوم پیشنهاد پایانی این کلیپ
وابسته کردن رتبه استاد و دانشگاه به برطرف کردن نیاز صنعت
خود صنعت توی ایران اکثرا تحت نظر دولت اداره میشه. در واقع چنین پیشنهادی این معنی رو میده که به جای این که یک محیط علمی صلاحیت و کار دانشجوها را نقد کنه یک بخش دیگهٔ دولتی که شما حتما بهتر از من میدونید این بخش و مدیریتش چطور انتخاب میشند کلید دانشگاه هارو هم به دست بگیرند
اگر شما الان در حاکم شدن ثروت بر روی نظام آموزشی فعلی گله دارید با اجرا شدن چنین ایده هایی که حتما باعث فاصله طبقاتی بیشتر هم میشه، میخواید چکار کنید؟
من بیشتر منظورم از ارسال این فیلم این بود که مقایسه کشورها باهم توی خیلی از زمینه ها اصلا درست نیست(مثل مقایسه فیل و فنجونه).مثلا یکی ازبچه ها الان مقاله ای رو ارسال کرده ان از یه خبرنگار که در اون خبرنگار از وزیر دفاع ترکیه نقل میکنه که سامانه پدافندی سپر ترکیه از اس ۴۰۰ بهتره که مسلما مزخرفه چون ماموریت هردو سامانه باهم فرق داره و مسایل دیگه که بحث رو منحرف میکنه(حالا آیا میشه به حرف این آقای وزیر دفاع یا نفر مقابلش در ایران یعنی وزیر دفاع ایران که باور رو از اس ۴۰۰ بهتر میدونه اعتنا کرد!).می خوام بگم اینکه ما به این آمارها و اگر و مگر ها نبایددلمون رو خوش کنیم هدف یه کشور پیشرفت اقتصادیه ومترومعیار سنجش اون هم تورم وفقر و نابرابری اجتماعی و رفاه و اشتغال و از این دست مسایل هست.اگه تو این زمینه ها رشد ویابهبود عملکرد نداشتی یعنی یا اون رتبه بندی های علمیت صرفا آمارسازیه(مثل بازی با آمار که دربحث اشتغال و تورم مسیولین ایرانی می کنن) ویایه علم غیر مولدیه که اصلا برپایه نیازهای کشور نبوده.طرف یه مقاله ای رو انجام داده که هزاران هزار تاش قبل از اون انجام شده و هیچ کاربردی بجز ارتقا رتبه علمی کشور(که ملاک مناسبی برای سنجش سطح کاربردعلم در حل مشکلات کشور نیست) و بودجه گیری برای دانشگاهها چیز دیگه ای نداشته.
نه......من کلی داشتم می گفتم که خیلی به آمارها ی ارایه شده توسط کشور ها اعتماد نکنین(چه ایران خودمون و چه کشورهای دیگه).مثالهایی که شما آوردین هم موید همین حرفه منه که پیشرفت اگه واقعی باشه تواقتصاد وسطح رفاه مردم یه کشور خودشونشون میده و سیاست مدارها مستعد این هستن که با آمار سازی برای خودشون دستاورد تراشی کنن و من هیچ آمار اینجوری ای رو قبول نمی کنم مگه این که تورفاه مردم اون کشور نمود داشته باشه.به عنوان مثال فرض کنین که یه سازمان بین المللی بیاد بگه میزان فساد در دستگاههای دولتی هند خیلی کمه من قبول نمی کنم چون با تجربیاتی که یکی از نزدیکترین آدمای به خودم نسبت به این کشور داشته می تونم ادعا کنم اگه فساد در اونجا بیشتر از ایران نباشه کمتر هم نیست.مشکل نقش پول یا عوامل بیرونی مضر در ارزش گذاری عملکرد دانشجو و دانشگاه
توی همین ویدئو به موضوع فروش مقاله اشاره شد، مساله اینه که آیا فقط این مشکل توی ایران وجود داره یا بقیه کشورها هم مورد مشابه هست ؟و اگر این موضوع اثر گذاری هست تا چه میزان نقش منفی داره ؟
همین چند ماه پیش توی یکی از بهترین دانشگاههای آمریکا بخاطر قبول کردن پول از افراد ثروتمند و وارد کردن بچههای اونها تحت عنوان نخبه ورزشی یا اقلیتها و ....در دانشگاههای مهمشون یه جنجال به پا نشد ؟
یا این که شاید کلیپ امتحانات دانشگاه در هندوستان رو دیده باشید که از یک ساختمان بزرگ چندین نفر بالا میرند و دهها نفر در حل رسوندن تقلب به دانشجوها هستند در حالی که بیرون از محیط امتحان و آویزون از پنجرهها هستند. مورد مشابه همین هم از چین گزارش شده.
خوشبختانه تو کشور این مورد اگر هم باشه حتما به صورت حد اقلی هست و اکثر محیطهای علمی ما پاک و سالم هستند.توی دانشگاه هم اگر اساتید محقق و فعال توی زیر مجموعه شون تعداد شاگرد کمتری و وقت بیشتری برای هدایت و کمک رسوندن به شاگردهای خودشون داشتند قطعا این کار بازار آزاد هم حذف میشد
در مورد سامان دفاعئ ترکیه و ماجرا ا س ۴۰۰ هم اگر بخوایم صادقانه نظر بدیم باید ۱۰۰% قابلیت کلی رادرها و سیستمهای دفاع ترکیه رو در نظر بگیریم و بعد ببینیم که ا س ۴۰۰ تا چه میزان نیازهای داخلی ترکیه رو رفع میکنه و در صورت نبودش سامانه بومی هست که با تواناییهای داخلی هماهنگ تر باشه ؟
معمولا جواب دادن به این سوالها از بیرون از یه سیستم بسته مشکله، اینجاست که میگن صلاح مملکت خویش خسروان دانند
Is it hard to learn (write and read) Persian (Farsi precisely) for someone that only read and wrote with latin alphabet?
I got told that Persian is somewhat similar to Hindi in some words, also when i hear a Pakistani talking, the rhythm somewhat ressemble to Persian
Is it hard to learn (write and read) Persian (Farsi precisely) for someone that only read and wrote with latin alphabet?
I got told that Persian is somewhat similar to Hindi in some words, also when i hear a Pakistani talking, the rhythm somewhat ressemble to Persian
نه......من کلی داشتم می گفتم که خیلی به آمارها ی ارایه شده توسط کشور ها اعتماد نکنین(چه ایران خودمون و چه کشورهای دیگه).مثالهایی که شما آوردین هم موید همین حرفه منه که پیشرفت اگه واقعی باشه تواقتصاد وسطح رفاه مردم یه کشور خودشونشون میده و سیاست مدارها مستعد این هستن که با آمار سازی برای خودشون دستاورد تراشی کنن و من هیچ آمار اینجوری ای رو قبول نمی کنم مگه این که تورفاه مردم اون کشور نمود داشته باشه.به عنوان مثال فرض کنین که یه سازمان بین المللی بیاد بگه میزان فساد در دستگاههای دولتی هند خیلی کمه من قبول نمی کنم چون با تجربیاتی که یکی از نزدیکترین آدمای به خودم نسبت به این کشور داشته می تونم ادعا کنم اگه فساد در اونجا بیشتر از ایران نباشه کمتر هم نیست.
entrance and exit of modern bunkers as its stated in the video are the only remained weak link of modern bunkers.